اندروید اوریو Go ادیشن

اندروید اوریو Go ادیشن از امروز برای اسمارت‌فون‌های پایین‌رده‌ منتشر می‌شود

کمپانی گوگل از سیستم عاملی مبتنی بر اندروید اوریو رونمایی کرد. با این‌حال این سیستم عامل نامی متفاوت داشته و اندروید اوریو Go ادیشن عنوان نسخه ویژه‌ آخرین سیستم‌عامل موبایلی گوگل است. این نسخه به‌طور خاص برای اسمارت‌فون‌های رده‌پایینی طراحی شده که از رم و فضای ذخیره‌سازی کم رنج می‌برند.

اندروید اوریو Go ادیشن (که نامش بسیار زیبا و جالب انتخاب شده) سه تفاوت اساسی با نسخه استاندارد اندروید اوریو دارد. اولین تفاوت را باید سیستم‌عامل ساده اما کاربردی اندروید Go دانست. تفاوت دوم مربوط به بهینه‌سازی نرم‌افزارهای پیش‌فرض برمی‌گردد، اما بارزترین تفاوت در نسخه بهینه شده فروشگاه پلی‌استور انجام شده که نرم‌افزارهای سبک و کم‌حجم مخصوص این سیستم عامل را برجسته می‌کند.

با افزایش 15 درصدی عملکرد نرم‌افزارها، سرعت و اطمینان به سخت‌افزار دیوایس‌های رده‌پایین در اندروید اوریو Go ادیشن افزایش یافته است. به لطف این نسخه، اکنون حجم نرم‌افزارهای سیستمی و متفرقه 50 درصد کاهش یافته تا 2 برابر فضای ذخیره‌سازی بیشٰتر در اختیار کاربران قرار گیرد. ضمن آن‌که با گنجاندن ویژگی ذخیره‌سازی اطلاعات در نرم‌افزارها، اکنون می‌توان مصرف منابع پس‌زمینه را کنترل کرد.

نرم‌افزارهای از پیش نصب شده گوگل به‌طور ویژه برای اندروید اوریو Go ادیشن بازطراحی شده‌اند. این نرم‌افزارها شامل GBoard Go، گوگل Go، گوگل اسیستنت Go، یوتیوب Go، گوگل Maps Go، جیمیل Go، گوگل پلی، کروم و نرم‌افزار جدید Files Go است که توسط گوگل طراحی شده‌اند. این نرم‌افزارها در مقایسه با نسخه‌های استاندارد خود فضای ذخیره‌سازی کم‌تری را اشغال کرده و در هنگام اجرا از اطلاعات و منابع سیستمی کم‌تری استفاده می‌کنند.

اخیرا نرم‌افزار فروشگاه پلی‌استور دستخوش تغییرات و بهینه‌سازی شده که در نتیجه از این به بعد نرم‌افزارهای سبک‌تر و کم‌حجم را که مخصوص اندروید اوریو Go ادیشن طراحی شده‌اند، های‌لایت می‌کند. البته هنوز هم می‌توان مانند قبل نرم‌افزارهای دلخواه را از پلی‌استور دانلود کرد، اما قطعا نسخه‌ مخصوصی از نرم‌افزارهای محبوب و پربازدید با حجم کم برای اسمارت‌فون‌های ضعیف‌تر طراحی خواهد شد که در بخش نرم‌افزارهای ویژه قرار خواهند گرفت و این بخش را کامل خواهند کرد. اندروید اوریو Go ادیشن امروز به همراه عرضه رسمی اندروید 8.1 منتشر خواهد شد و احتمالا شاهد حضور آن در اسمارت‌فون‌های پایینرده ماه‌های آینده خواهیم بود.

5 در مورد “اندروید اوریو Go ادیشن از امروز برای اسمارت‌فون‌های پایین‌رده‌ منتشر می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH