اسنپدراگون 845

کمپانی کوالکام، اطلاعات جزئی پیرامون تراشه اسنپدراگون 845 خود را اعلام کرد

همان‌طور که پیش‌تر وعده داده شده بود، دومین روز از اجلاس فناوری شرکت کوالکام، به‌صورت کامل به پردازنده جدیدا رونمایی شده اسنپدراگون 845 اختصاص پیدا کرد. اطلاعات فنی زیادی در مورد پیشرفته‌ترین چیپست شرکت کوالکام تا به امروز وجود دارد؛ بنابراین در این مقاله سعی خواهیم کرد تا آن‌ها را به‌صورت ساده برای شما تشریح نماییم.

اول‌ از همه، تراشه اسنپدراگون 845 به اندازه 30 درصد، بهره‌وری بیشتری نسبت به چیپست اسنپدراگون 835 دارد. همچنین به لطف واحد پردازش گرافیکی جدید آدرنو 630، پردازش گرافیکی، رندر ویدیویی و مصرف انرژی در این چیپست در مقایسه با نسل قبلی، 30 درصد بهبود یافته است.

تراشه اسنپدراگون 845 شرکت کوالکام، دارای یک پردازنده مرکزی کایرو 385، یک پردازشگر سیگنال‌های دیجیتالی از نوع 685 شش‌وجهی، یک پردازنده سیگنال‌های تصویری از نوع Spectra 280، کدک سخنگوی صوتی و همچنین سریع‌ترین مودم این کمپانی با نام X20 Gigabit LTE است.

این ویژگی، در سرویس‌دهنده‌های مخابراتی ایالات متحده مانند AT&T ،T-Mobile و Verizon که در واقع شبکه‌های سازگار با فناوری LTE گیگابیتی خود را گسترش داده‌اند، مفید خواهد بود. این مودم، از سرعتی تا سقف 1.2 گیگابیت بر ثانیه (اتصال از نوع LTE Cat 18) پشتیبانی می‌کند و مجهز به قابلیت dual SIM-dual VOLTE است؛ یعنی امکان پشتیبانی هم‌زمان از 2 سیم‌کارت و انتقال صوت از طریق شبکه LTE را دارد.

از نظر قابلیت‌های تصویری، پردازنده تصویری Spectra 280 کمپانی کوالکام، ویژگی ممتاز ضبط محتوای آلترا اچ‌دی را فعال می‌کند؛ بدین معنا که گوشی مجهز به این چیپست، قادر به ضبط ویدیوهای 4K HDR با نرخ 60 فریم بر ثانیه خواهد بود. علاوه‌بر این، به لطف پردازنده مخصوص سیگنال‌های تصویری، کاربران می‌توانند ویدیوهای اسلوموشن HD 720p را با نرخ 480 فریم بر ثانیه ضبط کنند.

از منظر امنیتی، تراشه اسنپدراگون 845 از کلیه روش‌های احراز هویت بیومتریکی که می‌توانید به آن‌ها فکر کنید، نظیر اثر انگشت، عنبیه، صدا و چهره پشتیبانی خواهد کرد. پردازنده کایرو 385، مجهز به 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی با بهره‌وری بالا و 4 هسته پردازشی با کارایی بالا و حداکثر فرکانس 2.8 گیگاهرتز است که براساس حدسیات، 25 درصد سریع‌تر از نسل قبلی عمل می‌کند. این پردازنده با استفاده از فناوری 10 نانومتری FinFET تولید شده است.

به عنوان آخرین موضوع که البته کم‌اهمیت‌ترین آن‌ها نیست، می‌توان به کدک سخنگوی صوتی جدید کوالکام اشاره کرد که بایستی کلمات بیدارباش را به‌صورت بهتری تشخیص داده و قابلیت‌های ضبط و پخش را نیز بهبود دهد.

بنا بر اظهارات کوالکام، اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون 845، در اوایل سال 2018 معرفی خواهند شد. کمپانی‌های سامسونگ، شیائومی، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و سونی، شاید اولین تولیدکنندگان اسمارت‌فون باشند که از این چیپست جدید در محصول خود استفاده می‌کنند.

5 در مورد “کمپانی کوالکام، اطلاعات جزئی پیرامون تراشه اسنپدراگون 845 خود را اعلام کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH