بررسی اپلیکیشن MoreLocale 2؛ فارسی را پاس بداریم!

پشتیبانی نکردن از زبان فارسی در گوشی‌های امروزی به امری ملال‌آور و خستگی‌پذیر تبدیل شده و این مشکل زمانی مهم‌تر می‌شود که ما دانش کافی برای درک عبارت‌های مختلفی را که روزانه به زبان انگلیسی پیش‌رویمان قرار می‌گیرند، نداشته باشیم. از سوی دیگر در حال حاضر که گوگل توسعه‌دهندگان را موظف نموده تا برای دسترسی به بخش‌های مختلف اسمارت‌فون‌ها، هنگام اجرا اپلیکیشن از کاربر اجازه دسترسی به قسمت مورد نظر را دریافت نمایند، فهم این‌که برنامه دانلود شده قرار است چه بخشی از گوشی ما را در اختیار گرفته و برای خودش جولان دهد، بسیار مهم بوده و مسلما درک این مسئله در زبان فارسی بسیار ساده‌تر است.

هرچند موضوع مورد بحث در گذشته‌های نه‌چندان دور به پاشنه آشیل برخی از موبایل‌ها تبدیل گشته بود و چه‌بسا کاربرانی که به‌خاطر نبود زبان مادری از خرید یک اسمارت‌فون (علی‌الخصوص گوشی‌های شرکت اچ‌تی‌سی) منصرف شده و به سراغ محصولات کمپانی رقیب می‌رفتند.

حتی حل این مشکل این‌قدر به درازا انجامید که بسیاری از فروشندگان دست به کار شدند و در ازای دریافت مبلغی از خریدار، با تعویض رام یا راهکارهایی از این قبیل به فارسی‌سازی اسمارت‌فون‌های کاربران اقدام می‌کردند. خب با این‌که امروزه این مشکل انگشت‌شمار مشاهده می‌شود ولی هنوز هم افرادی هستند که با این مسئله ساده، بسیار سخت برخورد می‌کنند!

اپلیکیشن MoreLocale 2

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله با هم اپلیکیشن MoreLocale 2  را بررسی نماییم تا از این پس در کسری از ثانیه بتوانید زبان فارسی را به گوشی خود اضافه نمایید. نکته مثبت دیگر درباره این برنامه آن است که اپلیکیشن MoreLocale 2 قادر است بدون نیاز به روت کردن گوشی شما، زبان فارسی را برای‌ شما به ارمغان آورد. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

* حتما پیش از دانلود این برنامه دقت داشته باشید که این اپلیکیشن با گوشی‌های کمپانی موتورولا مدل Droid X سازگاری ندارد و نصب این برنامه باعث ریست ناگهانی و آسیب دیدن دستگاه شما خواهد شد.

پس از نصب و اجرا اپلیکیشن MoreLocale 2 لیستی مقابل کاربر قرار می‌گیرد که تنها کافیست از گزینه‌های موجود زبان فارسی را انتخاب کنید. در همین چند قدم ساده شما زبان مورد نظرتان را در اسمارت‌فون خود فعال کرده‌اید و با برگشتن به منوی اصلی یا بخش‌های مختلف گوشی مشاهده می‌نمایید که قسمت‌های مختلف دستگاه‌تان به زبان فارسی ترجمه شده است.

باید عنوان کرد که در برخی از موارد باید پس از انتخاب زبان فارسی گوشی خود را راه‌اندازی مجدد نمایید. پس اگر بعد از ورود به تنظیمات یا دیگر بخش‌‌ها با عبارت‌هایی نامفهوم و عجیب مواجه شدید، کافیست یک بار گوشی خود را ریستارت کنید و خواهید دید که پس از این کار، همه‌چیز سرجای خودش قرار خواهد گرفت!

اپلیکیشن MoreLocale 2

 

همچنین در صورتی که زبان مورد نظرتان در لیست ارایه گشته توسط این اپلیکیشن وجود ندارد باید گزینه سه نقطه در بالای سمت راست نرم‌افزار را لمس کرده و با انتخاب گزینه “ISO639” زبانی را که قصد دارید در دستگاه خود فعال نمایید،  با زدن روی گزینه “Add” انتخاب کنید. در این بخش فیلد‌های مختلفی به کاربر نشان داده می‌شود که نیازی به تغییر هیچ‌کدام نیست ولی اگر می‌خواهید سریع‌تر به زبان مورد نظر دسترسی داشته باشید، می‌توانید در بخش “Label” عنوانی را به شکل دل‌خواه وارد نمایید.

در حقیقت اپلیکیشن MoreLocale 2 تنها وظیفه فعال‌سازی زبان مورد نظرتان را برعهده دارد. چراکه اکثر زبان‌های رایج به‌صورت پیش‌فرض در بدنه اصلی و فایل‌های پنهان سیستم‌عامل اندروید نصب شده روی اسمارت‌فون کاربر وجود دارد و ممکن است به دلایل مختلفی از جمله: تحریم یا عرضه این مدل گوشی در بازارهای بین‌المللی خاص، زبان فارسی از دسترس کاربر خارج شده باشد. این برنامه کاربردی را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

6 در مورد “بررسی اپلیکیشن MoreLocale 2؛ فارسی را پاس بداریم!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH