مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آنر 9

نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آنر 9

هواوی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود که سالانه محصولات موفق زیادی را روانه بازار می‌کند. با این‌حال، هواوی برخی از دستگاه‌های خود را با برند آنر معرفی و به بازار عرضه کرده است که فروش بسیار بالایی نیز دارند. آنر خود دارای محصولات بی‌شماری بوده که در رده‌های قیمتی مختلف قرار می‌گیرند.

آنر 9 پرچم‌دار این برند بوده که اخیرا به‌صورت رسمی در کشور ما معرفی شده است. این دستگاه که پرچم‌دار آنر محسوب می‌شود، مجهز به مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی بوده که ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آنر 9 داشته باشیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

چیپست Kirin 960

آنر در این محصول خود از چیپست قدرتمند Kirin 960 بهره گرفته که این تراشه از 8 هسته پردازشی بهره می‌برد. در این پردازنده از دو خوشه 4 هسته‌ای استفاده شده که یکی از آن‌ها دارای هسته‌های Cortex-A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و خوشه دیگر از 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز استفاده می‌کند. پردازش امور گرافیکی در این پرچم‌دار زیبا، برعهده پردازنده گرافیکی Mali-G71 بوده که دارای 8 هسته است.

این پردازنده قدرت پرچم‌داران نیم‌سال اول 2017 هواوی یعنی P10 و P10 پلاس را تامین می‌کند که البته هر دو دستگاه، قیمت بالاتری نسبت به آنر 9 دارند. این امر نشان‌دهنده ارزش بالای خرید این گوشی هوشمند است.

Kirin 960 از معماری 16 نانومتری بهره برده و توسط TSMC تولید شده است. آنر 9 به لطف استفاده از این پردازنده، عملکرد بسیار مطلوبی را از خود نشان می‌دهد. در مقایسه با نسل قبلی پردازنده‌های Kirin، این تراشه 18 درصد عملکرد بهتری در بخش پردازنده مرکزی دارد و همچنین شاهد بهبود 180 درصدی عملکرد پردازنده گرافیکی در آن هستیم.

این تراشه 64 بیتی از رم دو کاناله LDDR4 و مودم LTE Cat. 12/13 پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که بر روی کاغذ با مشخصات قدرتمندی روبه‌رو هستیم، در عمل نیز این چیپست عملکرد بسیار مناسبی را از خود نشان می‌دهد. درحالی‌که آنر 9 نسبت به اکثر پرچم‌داران از قیمت کمتری برخوردار است، ولی در بنچمارک‌ها عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال می‌توان این دستگاه را با ال‌جی G6 مقایسه نمود، محصولی که پرچم‌دار نیم‌سال اول این کمپانی کره‌ای محسوب می‌شود. آنر 9 در اکثر بنچمارک‌ها موفق به شکست این مدل شده است که نشان از قدرت بالای آن در دنیای واقعی دارد.

حافظه اجرایی بالا

باتوجه به ارزان‌تر شدن حافظه‌های داخلی، شرکت‌ها محصولات خود را با حافظه پایه پرظرفیت‌تری روانه بازار می‌کنند. در کنار حافظه داخلی، میزان رم یا همان حافظه اجرایی نیز در سال‌های اخیر با پیشرفت همراه بوده‌اند. بدین صورت که علاوه‌بر افزایش رم گوشی‌های هوشمند، پشتیبانی از LDDR4 نیز به چیپست‌های این محصولات اضافه شده است.

LDDR4 نسبت به نسل گذشته علاوه‌بر سرعت بالاتر، مصرف انرژی کمتری نیز دارد. در آنر 9 از 4 و 6 گیگابایت رم استفاده شده که در هر دو نسخه عملکرد بسیار روانی را از خود در هنگام مولتی‌تسکینگ یا چند وظیفه‌گی نشان می‌دهد. مسلما 6 گیگابایت رم خیال کاربر را از هر نظر راحت می‌کند. در این محدوده قیمتی نمی‌توان محصولی را مجهز به این میزان رم پیدا کرد، برای مثال پرچم‌داران سامسونگ همانند گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس که از قیمت بالاتری نسبت به آنر 9 نیز برخوردارند، از 4 گیگابایت رم بهره می‌برند.

برای خرید، آنر 9 دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی در مقابل کاربر قرار می‌گیرد که اگرچه قیمت آن‌ها متفاوت است، ولی وجود نسخه 128 گیگابایتی یک نوع احترام به مشتری محسوب می‌شود. اکثر محصولات اندرویدی موجود در بازار قادر به پشتیبانی از کارت حافظه خارجی هستند ولی با این‌حال، حافظه داخلی سرعت بیشتری از خود نشان می‌دهد که این امر اهمیت بالای حافظه داخلی پرظرفیت را نشان می‌دهد.

وجود 6 گیگابایت رم به‌همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی را باید به‌عنوان یکی از برگ‌های برنده آنر 9 تلقی کرد، چراکه در این محدوده قیمتی نمی‌توان محصولی با چنین ویژگی‌ای یافت. قرارگیری این میزان رم و حافظه داخلی در کنار چیپست قدرتمند Kirin 960، باعث می‌شود این دستگاه قادر به رفع تمامی نیازهای کاربر باشد.

رابط کاربری EMUI 5.1

هواوی برای این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید نوقا را درنظر گرفته که البته به‌روزرسانی اندروید اوریو در برخی از کشورها برای این دستگاه عرضه شده است. همان‌گونه که می‌دانید، رابط کاربری محصولات هواوی، EMUI بوده که هر ساله با پیشرفت‌های زیادی همراه است. در آنر 9 شاهد استفاده از رابط کاربری EMUI 5.1 هستیم که اگرچه آخرین نسخه این رابط کاربری محسوب می‌شود، ولی ویژگی‌های کاربردی بسیاری را برای کاربر به همراه دارد.

این رابط کاربری به‌صورت خودکار، منابع سخت‌افزاری و همچنین رم را مدیریت می‌کند تا براساس نحوه استفاده از این دستگاه، کندی را از بین برده و سرعت اجرای برنامه‌ها را تا 20 درصد افزایش دهد. EMUI 5.1 از ویژگی خاصی برخوردار بوده که برای گیمرها بسیار مناسب است. این قابلیت، انجام بازی را برای کاربر راحت‌تر کرده و با کاهش مصرف انرژی، باعث افزایش زمان اجرای بازی می‌شود و همچنین عملکرد روان‌تری را به ارمغان می‌آورد.

3 در مورد “نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آنر 9”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH