مقایسه گلکسی A7 2017 سامسونگ با میت 10 لایت هواوی: مبارزان شرقی!

مقایسه گلکسی A7 سامسونگ با میت 10 لایت هواوی؛ دو مبارز از شرق دور که نه پرچمدارند و نه میان‌رده!

پیش‌تر گوشی‌های هوشمند ساخته شده توسط کمپانی‌های مختلف در 2 رده اصلی راهی بازار می‌شدند؛ یا پرچمدار بودند و یا میان‌رده! گاهی اوقات نیز اسمارت فون معرفی شده آن‌قدر ارزان بود که به آن پایین‌رده می‌گفتند. حالا و با توجه به نیاز بازار رده جدیدی شکل گرفته که نه پرچم‌دار است و نه میان‌رده! محصولاتی که با قابلیت‌های خاص خودشان بعضا از برخی پرچمداران نیز بهترند اما ظاهرا قیمت‌شان نقطه قوت‌شان است!

گلکسی A7 2017 از سامسونگ و میت 10 لایت از هواوی دو اسمارت فونی‌ هستند که در دنیای تازه تاسیس (!) بالارده‌ها جای می‌گیرند و امروز قصد داریم تا این دو را با هم مقایسه کنیم. با ما همراه باشید…


طراحی

یکی از بخش‌های مهم در مقایسه‌ها، همین طراحی است؛ جایی که ظاهر یک گوشی می‌تواند تمام آپشن‌های رقیب را کنار زده و به تنهایی کاری کند تا دل مشتری را به‌دست آورد. میت 10 لایت با توجه به نمایشگرش، نسبت به رقیب کهکشانی کشیده‌تر به‌نظر می‌رسد. از زمانی که گوشی‌هایی با نسبت تصویر 18 به 9 در بازار رایج شده‌اند، اسمارت فون‌های معمولی سابق، چاق‌تر دیده می‌شوند و همین مسئله موجب شده تا نسبت به سایز آن‌ها واکنش نشان دهیم.

در ساخت نماینده سامسونگ همچون اکثر گوشی‌های امروزی از شیشه و فلز استفاده شده به‌طوری که فریم گوشی فلزی بوده و قاب پشتی آن کاملا از شیشه پوشیده شده است؛ این یعنی گلکسی A7 2017 خیلی زود کثیف می‌شود و می‌بایست مدام تمیزش کنید. همه این‌ها در حالی‌ست که میت 10 لایت تماما فلزی بوده و حداقل مشکل کثیفی را ندارد.

اگر دو گوشی را در کنار یکدیگر بگذارید، حاشیه‌های بالا و پایین محصول کهکشانی در کانون توجه قرار می‌گیرد. طبق آمار نیز میت 10 لایت در حدود 3 درصد از فضاها استفاده بیشتری داشته و نمایشگرش اکثر نمای دستگاه را در بر گرفته است. یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی این دو، حضور دکمه هوم در گلکسی A7 است که در زیر نمایشگر جا خوش کرده و در دو طرف آن دو کلید لمسی دیگر نیز به‌چشم می‌خورند، در حالی‌که میت 10 لایت تمام کلیدها را به‌صورت نرم‌افزاری در اختیارتان می‌گذارد.

اگر سری به فریم این دو بزنید با تفاوت‌هایی اساسی رو‌به‌رو می‌شوید. هواوی برای گوشی جدیدش تصمیم گرفته تا کلیدهای یکپارچه صدا و پاور را در سمت راست قرار دهد؛ در حالی‌که سامسونگ کلیدهای کنترلی صدا را به بالاترین قسمت سمت چپ گوشی انتقال داده است. سبکی که فعلا این کمپانی کره‌ای از آن پیروی می‌کند و ال‌جی نیز به دنبالش می‌دود! نکته جالب اینجاست که بجای این کلیدها در سمت راست، تک اسپیکر گوشی دیده می‌شود در حالی‌که میت 10 لایت اسپیکر عزیزش را در بخش زیرین و کنار پورت جنجالی Micro USB قرار داده است! خوشبختانه هر دو گوشی نیز از جک استاندارد صدا پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید این حفره دوست داشتنی را در زیر گوشی‌ها ببینید.

از دیگر بخش‌های متفاوت این دو مدل می‌توان به محل قرارگیری درگاه سیم‌کارت اشاره داشت که برای سامسونگ در بالا به چشم می‌خورد و هواوی ترجیح داده تا آن را به سمت چپ منتقل کند. در هر دو گوشی نیز برای دسترسی به خشاب باید از سوزن استفاده کنید. البته سامسونگ یک درگاه دیگر هم در نظر گرفته تا بتوانید از دو سیم‌کارت و کارت حافظه به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید.

حال بگذارید نگاهی به بخش پشتی بیندازیم؛ جایی که در میت 10 لایت دوربین دوگانه با بیرون‌زدگی قابل توجهی که دارد، نگاه‌ها را به خودش جلب می‌کند. در زیر این دوربین هم سنسور اثر انگشت دایره‌ای شکلی قرار گرفته است. این دو گوشی حتی در فلاش دوربین هم متفاوت هستند و هواوی یک نمونه کوچک را در بالای دوربین قرار داده در حالی که سامسونگ سمت راست لنز را برای آن در نظر گرفته است.

هر دو کمپانی تلاش‌هایی را برای خوش دست کردن گوشی‌های‌شان انجام داده‌اند. به‌عنوان مثال گوشه‌ها گرد طراحی شده‌اند و قاب پشتی در کناره‌ها کمی خمیده به‌نظر می‌رسد تا بتوانید با گوشی بهتر ارتباط برقرار کنید. با این‌حال و با توجه به نسبت تصویر متفاوت میت 10 لایت، کار کردن با این گوشی کمی راحت‌تر است.

طراحی یکی از قسمت‌هایی است که خیلی نمی‌توان در رابطه با آن نظر کلی داد چرا که کاملا به سلیقه افراد مربوط است اما اگر بخواهیم المان‌های مثبت آن را در نظر بگیریم، گوشی هواوی در این بخش پیروز خواهد بود؛ چرا که خوش‌دست‌تر است، کثیف نمی‌شود، وزن و ضخامت کمتری هم دارد و شاید تنها مورد منفی در طراحی آن نسبت به کهکشانی سامسونگ، بیرون زدگی دوربین باشد. ناگفته نماند که هر دو کمپانی محصولاتشان را در رنگ‌های متفاوتی راهی بازار می‌کنند تا قدرت انتخاب خریدار بیشتر باشد.


نمایشگر

تفاوت‌ها در این دو گوشی به بخش نمایشگر هم کشیده شده است. گلکسی A7 2017 از یک نمونه 5.7 اینچی با پنل Super AMOLED استفاده کرده و با نسبت تصویر 16 به 9، رزولوشن فول‌اچ‌دی را ارایه می‌دهد. نمایشگر میت 10 لایت 5.9 اینچی IPS LCD است و به واسطه نسبت تصویر 18 به 9 کمی تعداد پیکسل‌های بیشتری دارد؛ به‌طوری‌که اصطلاحا به آن فول‌اچ‌دی پلاس می‌گویند. بنابراین طبیعی است که چگالی پیکسلی نماینده هواوی بیشتر باشد، در حدی که بتوانیم در هر اینچ، حدودا 20 پیکسل اضافه‌تر ببینیم. وظیفه محافظت از این نمایشگر در گوشی سامسونگ به‌عهده گوریلاگلس 4 گذاشته شده اما اطلاع دقیقی از نوع محافظ صفحه میت 10 لایت در دسترس نیست!

در نمایش رنگ‌ها گلکسی A7 2017 عملکرد بهتری داشته و رنگ مشکی را عمیق‌تر از میت 10 لایت به نمایش می‌گذارد. در نمایش رنگ سفید هیچ‌کدام عملکرد دقیقی ندارند؛ سامسونگ آن‌را کمی مایل به آبی نشان داده و هواوی یک هاله زرد رنگ را رویش می‌کشد.

رنگ‌های به‌نمایش درآمده در میت 10 لایت واقعی‌تر بوده اما جذابیت و چشم‌گیر بودن گوشی سامسونگ را ندارند. در نگاه از زوایا مشکلی با این دو نخواهید داشت و تصویر دچار رنگ‌پریدگی خاصی نمی‌شود. میزان حداکثری نور در گوشی سامسونگ حدودا 150 نیت بیشتر از هواوی بوده و همچنین رفلکس کمتری را در آن شاهد هستیم؛ بنابراین در زیر نور آفتاب عملکرد کهکشانی جان بهتر خواهد بود. هر دو نیز می‌توانند نور صفحه را آنقدر پایین بیاورند که در محیط‌های کم‌نور مشکل خاصی با آن‌ها نداشته باشید. جدای از این‌ها می‌توانید در هر دو گوشی، نور آبی را فیلتر کنید تا آسیب کمتری به چشمان‌تان برسد.

در بخش تنظیمات هر دو مبارز اجازه می‌دهند تا نوع به‌نمایش درآمدن رنگ‌ها را شخصی‌سازی کنید اما این گزینه‌ها در گلکسی A7 2017 بیشتر است. مثلا شما می‌توانید حالت تصویر را تغییر دهید، موردی که در میت 10 لایت شاهدش نیستیم.

به‌طور کلی نمایشگر گلکسی A7 2017 مصرف کمتری دارد، رنگ‌ها را گرم‌تر نشان می‌دهد، مشکی در آن عمیق بوده و آپشن‌هایش نیز کمی بیشتر است. در ادامه می‌توانید تصاویر مقایسه‌ای این دو گوشی بالارده را ببینید (سمت چپ مربوط به هواوی است):


سخت‌افزار

هواوی و سامسونگ هر دو از چیپست‌های اختصاصی خودشان استفاده می‌کنند و قید کوالکام و یا مدیاتک را زده‌اند. گلکسی A7 2017 به اگزینوس 7880 مجهز است که 8 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز در آن مشغول فعالیت هستند. میت 10 لایت نیز از چیپ کایرین 659 بهره می‌برد که آن‌هم اتفاقا شامل هسته‌های Cortex-A53 است؛ با این تفاوت که فرکانس چهارتای آن‌ها 36 صدم بیشتر و چهارتای دیگر 2 دهم کمتر از محصول سامسونگ اندازه‌گیری شده‌اند.

هر دو چیپ 64 بیتی هستند اما اگزینوس سامسونگ با فناوری 14 نانومتری تولید شده در حالی‌که برای رقیب 16 نانومتری است. واحد گرافیکی چیپست سامسونگ Mali™-T830 MP3 بوده و هواوی Mali™-T830 MP2 را برای میت 10 لایت برگزیده است. میزان رم در نظر گرفته شده برای گلکسی A7 2017 سه گیگابایت LPDDR4  بوده و هواوی از یک نمونه 4 گیگابایتی LPDDR3  بهره‌ می‌برد. جالب است بدانید که چیپ اگزینوس موجود در گلکسی A7 2017 از نمایشگرهای با رزولوشن بالا و فیلم‌برداری به‌صورت 4K نیز پشتیبانی می‌کند اما کایرین هواوی کلا قید این چیزها را زده است!

این دو گوشی در یک نسخه عرضه‌ می‌شوند. گلکسی سامسونگ دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی بوده و این میزان در میت 10 لایت عزیز به 64 گیگابایت می‌رسد. خوشبختانه هر دو نیز از کارت حافظه تا 256 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند.

برای سنجش قدرت سخت‌افزاری از بنچمارک‌های معتبر این روزهای بازار استفاده کردیم تا با اعداد و ارقام گوشی قدرتمندتر را پیدا کنیم.

هنگام گشت و گذار در منوها مشکل خاصی را ندیدم. همه چیز خوب و روان بود و هیچ‌کدام از گوشی‌ها لگ هم نزدند. از لحاظ مالتی تسکینگ میت 10 لایت تا حدی بهتر عمل می‌کند اما در کارایی و عملکرد این دو تفاوت چندانی دیده نمی‌شود. هیچکدام نیز برای بازی‌های خیلی سنگین گزینه مناسبی نیستند. در واقع مشکلی در اجرای بازی‌ها نیست اما خب بعد از مدت زمان کوتاهی لگ زدن‌ها (برای نمونه‌های گرافیکی) شروع خواهد شد؛ ضمن اینکه آن حس و حال بازی در پرچمداران نیز به شما منتقل نمی‌شود.


دوربین

سامسونگ به‌جز گلکسی نوت 8 اسمارت فون دیگری با دوربین دوگانه ندارد؛ بنابراین جای تعجب نیست که گلکسی A7 2017 به یک دوربین 16 مگاپیکسلی ساده مجهز باشد. در سوی دیگر هواوی مدت‌هاست که از دوربین دوگانه بهره می‌برد و آن را بر روی گوشی‌های متفاوتی تست کرده و حالا خیلی بعید نیست که میت 10 لایت را با 2 دوربین ببینیم. دوربین اصلی هواوی 16 مگاپیکسلی بوده اما دوربین دوم آن 2 مگاپیکسلی است و به ثبت عمق بیشتر در تصاویر کمک کرده و در واقع تاثیر اصلی آن ایجاد تصاویر زیبا با افکت بوکه است، امری که سبب می‌شود نسبت به نماینده سامسونگ یک سر و گردن بالاتر قرار بگیرد.

گشودگی دیافراگم دوربین گلکسی سامسونگ f/1.9 بوده تا بتوانید تصاویر بهتری را در محیط‌های کم‌نور به‌ ثبت رسانید. البته هر دو مدل به فلاش LED مجهز هستند تا بتوانند در تاریکی تصاویر بهتری را به ثبت برسانند. جالب است بدانید که هیچکدام به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز نیستند. رابط کاربری دوربین این دو گوشی قابلیت‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در میت 10 لایت آپشن‌های بیشتری دارید؛ می‌توانید تصاویر پرتره زیبایی را به ثبت برسانید، عکس‌های زنده بگیرید و یا از قابلیت‌های اختصاصی رابط کاربری هواوی بهره ببرید؛ مواردی که هیچ‌کدام در گلکسیA7  موجود نیست.

هر دو مدل اجازه استفاده از تنظیمات دستی را به شما می‌دهند اما این بخش در میت 10 لایت کامل‌تر است. علاوه بر این‌ها می‌توانید در میت و گلکسی با نسبت‌های متفاوتی عکاسی کنید؛ نکته جالب در این بخش عدم عکس‌برداری به‌صورت 16 به 9 در میت 10 لایت است! یعنی شما نمی‌توانید در این گوشی با چنین نسبت محبوبی عکاسی کنید.

کیفیت عکس‌برداری در این دو مطلوب بوده اما نباید انتظار چندان بالایی از آن‌ها داشته باشید. در مقایسه با پرچمداران سال گذشته بازار نیز حرف چندانی برای گفتن ندارند اما اگر بخواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم، می‌شود به جذب نور بیشتر در گلکسی و تصویر شفاف‌تر در میت اشاره کرد. در واقع هیچ‌کدام برای عکاسی در نور کم ساخته نشده‌اند! سرعت و دقت فوکوس در هر دو به یک اندازه بوده و نه آن‌قدر عالی‌ست که برایشان دست بزنیم و نه آن‌قدر بد که قیدشان را! در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر گرفته شده با این دو را مقایسه کنید:

از لحاظ فیلم‌برداری هر دو می‌توانند به‌صورت فول‌اچ‌دی و با نرخ 30 فریم برثانیه فیلم‌برداری کنند. با اینکه چیپست کهکشانی سامسونگ از ویدئوهای 4K پشتیبانی می‌کند اما این گوشی فاقد چنین ویژگی است. کیفیت ویدئوی گرفته شده توسط هر دو در یک حد و اندازه است و نمی‌توان یکی را بر دیگری کاملا برتر دانست. گلکسی سامسونگ رنگ‌ها را واقعی‌تر ثبت می‌کند و تا حدی هم لرزش‌های دست کنترل می‌شود اما میت 10 لایت نسبت به نور سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد.

برای دوربین سلفی، سامسونگ تصمیم گرفته تا از یک نمونه 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 بهره بگیرد تا بتواند بازهم در تاریکی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. در سمت مقابل هواوی پا را فراتر گذاشته و از دو دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی استفاده کرده و حتی همراه آن‌ها یک فلاش LED را هم قرار داده تا حجت را بر میت عزیز تمام کند. هر دو گوشی قابلیت‌های زیبایی خاصی برای عکاسی سلفی در نظر گرفته‌اند. کیفیت تصاویر در مجموعه خوب بوده و اگر انتظارتان را پایین بیاورید، عکس‌های سلفی میت و گلکسی برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند. جزئیات ثبت شده نسبتا خوب بوده و رنگ‌ها نیز تا حدی به واقعیت نزدیک هستند اما در مجموع عکسی که میت 10 ثبت می‌کند زیباتر است.


رابط کاربری

گلکسی A7 2017 و میت 10 لایت هر دو از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند. میت 10 در ابتدا با اندروید 7 راهی بازار شد اما گلکسی سامسونگ به نسخه 6.1 مجهز بود؛ حالا اما امکان ارتقا به نسخه 7 نیز وجود دارد. البته این ماجرا با توجه به تایم انتشار دیرتر گوشی هواوی منطقی به‌نظر می‌رسد.

هر دو گوشی از رابط‌های اختصاصی کمپانی‌های سازنده‌شان استفاده می‌کنند و قابلیت‌های جالب خودشان را دارند. مثلا در رابط هواوی می‌توانید با کشیدن حروفی خاص توسط پشت دست، به اپلیکیشن‌های مخصوص دسترسی داشته باشید. در گلکسی نیز Secure Folder دیده می‌شود و می‌توانید در آن فایل‌های مهم‌تان را ذخیره کنید. سامسونگ طی یک همکاری خوب با مایکروسافت، اپلیکیشن‌های محبوب این کمپانی را به‌صورت پیش‌فرض در گوشی خودش قرار داده و خیلی راحت می‌توانید از اسناد آفیس و… در گوشی استفاده کنید.

سامسونگ توجه بیشتری به آیکون‌ها داشته و آن‌ها را با جزئیات و در عین حال ساده طراحی کرده است. هواوی هم مدتی می‌شود که از آهوی شیطان پایین آمده و استفاده از اپ دراور را به‌صورت آپشن در اختیار کاربران قرار داده است. البته نباید از فروشگاه نرم‌افزاری اختصاصی سامسونگ هم گذشت که پیشنهادات جالب و کاربردی را می‌دهد.


اسپیکر

هر دو گوشی قید اسپیکرهای استریو را زده‌اند و از یک نمونه خشک و خالی بهره‌ می‌برند، با این تفاوت که محل قرارگیری آن‌ها متفاوت است. سامسونگ سمت راست و بالای کلید پاور را برای این منظور در نظر گرفته و هواوی بخش زیرین گوشی را! در حالت عادی محل قرارگیری هر دو معمولی است اما زمانی که گوشی را به‌صورت افقی در دست می‌گیرید (مثلا زمان پخش ویدئو) احتمال آنکه دست‌تان روی اسپیکر میت را بپوشاند بالاست؛ در حالی‌که برای گلکسی سامسونگ تقریبا غیر ممکن است که خودتان مانع از خروج صدا شوید.

بلندی صدای اسپیکر در نماینده سامسونگ به‌مراتب بیشتر از رقیب است و حتی بیس و کیفیت مناسبی نیز دارد. صدای میت 10 لایت در ولوم‌های بالا کمی زیر به گوش رسیده و در مقابل سامسونگ صدای آزاردهنده‌تری دارد.

در رابطه با خروجی صدای هدفون تصمیم گرفتیم تا از پلیر گوگل و یک هدفون واحد بهره بگیریم. کیفیت و بیس صدا در هر دو مطلوب بود و نمی‌‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست اما از لحاظ بلندی گلکسی A7 کمی بهتر از میت 10 لایت بود و صدای بلندتری را راهی گوش می‌کرد. بنابراین از لحاظ موسیقایی گوشی سامسونگ تجربه کمی بهتری را در اختیارتان خواهد گذاشت اما این موضوع را هم در نظر بگیرید که میت 10 لایت از aptX پشتیبانی کرده و کیفیت بالاتری را برای استفاده از هدفون‌های بلوتوث ارایه می‌دهد.


قابلیت‌های خاص

هر دو گوشی از سنسور تشخیص اثر انگشت استفاده می‌کنند و دقت و سرعت در هر دو عالی‌ست. تفاوت اصلی آن‌ها به محل قرارگیری این سنسور خلاصه می‌شود. سامسونگ کلید هوم در زیر نمایشگر را برگزیده و هواوی پشت گوشی در زیر دوربین را! هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد. دسترسی به سنسور هواوی در تمام حالات امکان پذیر نیست (مثلا زمانی که گوشی روی میز است) اما کار کردن با آن راحت‌تر بوده و حتی می‌توان از جسچرهای خاصی هم استفاده کرد.

گوشی کهکشانی سامسونگ توانسته تا گواهینامه IP68 را دریافت کند و این یعنی می‌توانید این مدل را به مدت نیم ساعت در عمق یک و نیم متری آب قرار دهید. ویژگی که میت 10 لایت فاقد آن است (میت 10 و میت 10 پرو هم به پایش نمی‌رسند!).

هر دو گوشی از نسخه 4.2 بلوتوث سود می‌برند و به GPS نیز مجهز هستند. در این بین محصول سامسونگ دارای NFC بوده و از رادیو FM پشتیبانی می‌کند اما خبری از این‌ها در میت 10 لایت نیست! گوشی هواوی با اینکه دستگاه جدیدتری است اما از پورت Micro USB بهره‌ می‌برد در حالیکه کهکشانی سامسونگ به USB Type C مجهز است.


باتری

سامسونگ برای این بالارده خودش از یک باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی بهره گرفته و هواوی یک نمونه 3340 میلی‌آمپری را انتخاب کرده است. میزان شارژدهی در هر دو گوشی خوب ارزیابی شده و فراتر از میانگین بازار است. در یک استفاده معمولی می‌توانید تا یک روز و نیم با میت 10 لایت کار کنید و این میزان برای نماینده سامسونگ به 2 روز هم ممکن است افزایش می‌یابد (البته اگر مدام از نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید، شارژدهی کمتر خواهد بود).

از لحاظ سرعت شارژ شدن گلکسی A7 با پشتیبانی از شارژ سریع (ضمن اینکه حجم بیشتری هم دارد) در حدود یک ساعتی زودتر از میت 10 عزیز شارژ می‌شود چرا که گوشی هواوی فاقد این ویژگی است و برای فول شارژ کردن آن می‌بایست در حدود دو ساعت و نیم وقت بگذارید! لازم به‌ذکر است که هیچکدام از این دو مبارز به‌صورت بی‌سیم شارژ نمی‌شوند.

کلام‌آخر در مقایسه گلکسی A7 2017 سامسونگ با میت 10 لایت هواوی

به‌صورت کلی این دو از بهترین گوشی‌های رنج خودشان هستند. اما در مقام مقایسه نماینده سامسونگ نمایشگر کم‌مصرف‌تر، خروجی صدای بلندتر، باتری با شارژدهی کمی بیشتر و سرعت شارژ سریع‌تری داشته و ضدآب هم هست, در مقابل گوشی هواوی از طراحی جدیدتر و به‌عقیده ما زیباتر، مقدار رم بیشتر، حافظه داخلی بالاتر، دوربین دوگانه با قابلیت‌های خاص‌ و با کیفیت‌تر، دوربین دوگانه سلفی با فلاش و بدنه فلزی جذاب‌تر سود می‌برد تا در برابر رقیب حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

در حال حاضر (آذرماه 96) می‌توانید هواوی میت 10 لایت را با قیمت یک میلیون و 600 هزار تومان از بازار بخرید و برای داشتن یک گلکسی A7 2017 سامسونگ می‌بایست در حدود یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنید.

 

50 در مورد “مقایسه گلکسی A7 2017 سامسونگ با میت 10 لایت هواوی: مبارزان شرقی!”

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      تفاوت اصلی این دو به طراحی، نمایشگر و دوربین سلفی برمیگرده و از لحاظ سخت افزاری تفاوت خاصی بینشون نیست

  1. سلام آقای مسکینی اگه شما بخوای بین سامسونگ a5وهوآوی نوا ۲پلاس شما کدوم انتخاب میکنید ؟ودلیلشم بگید باتشکر

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      بدون هیچ شکی A5 سامسونگ رو انتخاب میکنم
      خوش دست‌تر، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، چیپست بهتر، کارایی بهتر در دراز مدت، حتی در آینده اگه قصد فروش داشته باشید A5 سامسونگ خیلی راحت‌تر و بهتر فروش میره

        1. مجتبی مسکینی

          سلام وقت بخیر
          من باشم عوض نمیکنم اما برای تعویض و تجربه یه گوشی دیگه خوبه بد نیست

  2. سلام ممنون از ارزیابی خوبتون میخام تا قیمت ۱۵۰۰بخرم یکم بالاترم اگه خوب باشه مهم نیست . دوربیناش خیلی خوب باشه بزرگ و سنگین نباشه تقریبا سایز سامسونگ۵g رم داخلیش بالا باشه .اگه فست شارژ و ضداب بدنه فلزی و usbتایپ سی 4kباشه خیلی خوبه .موندم چکارکنم سامسونگ اولد سوپر امولده ولی درعوض هوایی دوربیناش دوتاییه!

  3. به نظر من میت بهتر بود ولی از اپشن های خوب گلکسی هم نمیشه گذشت. اگه میت تایپ سی داشت و ضد آب بود دیگر گلکسی ای حرفی واسه گفتن نداشتن.

  4. سلام آقای مسکینی میخواستم نظرتون رو در رابطه با گوشی های شیائومی بدونم، مثلا ردمی 5 پلاس که تازه رونمایی شده.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      در معتبر بودن برند و خوب بودن گوشی‌های شیائومی شکی نیست اما در ایران به دلیل پشتیبانی بسیار ضعیف و مشکلاتی که بعدا به‌وجود میاد خریدشون توصیه نمیشه

  5. سلام.
    لطفا به من یه گوشی عالی تا قیمت 2 میلیون به پایین پیشنهاد کنین.تنوع گوشیها خیلی زیاد و گیج کنندست.
    دوربین و باطری واسم مهمه و چون ادمی نیستم که زود به زود گوشی عوض کنم میخوام یه مدلی بخرم که واسم دوام داشته باشه و زود به هنگ کردن نیفته.
    منتظر نظرتون هستم.
    با تشکر از شما..

  6. سلام..گوشی جی سون داشتم که بعد چند ماه صفحه ش سوخت دوباره نصبیدمش بعد دو ماه از داخل ترک برداشت…گوشی حدود قیمت ۱۲۰۰۰۰۰تومن چی خوبه و چه مارکی….دوربین و ابعاد گوشی و خوش دست بودن برام مهمه لطفا راهنمایی کنید…نظرتون روی گوشی آ۷چیه…همین طور بگین گوشیهای باطری سر خود چطوره آیا دوام دارند…

  7. سلام خسته باشید.
    بهترین گوشی هایی که تا حدود قیمت 1.600 – 1.700 میتونم بخرم چی هست؟
    اگر با قیمت کمتر میتونم صاحب یه گوشی با کیفیت بشم هم مهم نیست، تعصبی روی قیمت ندارم فقط حدود بودجه ام رو گفتم.
    ممنون.

  8. کیوان یکتا

    سلام اقای مسکینی من دنبال یه گوشی هستم که باطری خیلی عالی داشته باشه با قابلیت 4g و رم داخلی مناسب پیشنهاد شما چیه ؟ ترجیحا زیر 1 میلیون تومان . اجرای نرم افزاری مهمه اما گرافیکی نه
    خیلی ممنون

  9. سلام می خواستم گوشی هواوی p10 lite رو بخرم.
    آیا برای بازی های نیمه سنگین مناسبه؟
    آیا ارزش خرید داره؟
    اگه ارزش خرید نداره در همین رنج قیمت لطفا گوشی رو معرفی کنید.
    ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      ارزش خرید داره اما در این رنج هیچ گوشی نمی‌تونه بازی‌ها رو با کیفیت بالا اجرا کنه باید انتظارتون رو پایین بیارید

  10. سلام آقای مسکینی،به نظرتون گوشیAsus Zenfone 3 Deluxe گزینه خوبی برای خریده؟ممنون از راهنماییتون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      گوشی بدی نیست اما در این رنج گوشی‌های بسیار بهتری هم برای خرید هست که ارزش ذن‌فون 3 دیلاکس رو کم می‌کنه

  11. با این قیمت خرید گوشی های mi note 3 و یا mi A1 و حتی galaxy c8 به صرفه تره.مخصوصا mi note 3 که دوربین بی نظیری داره و سخت افزار snapdragon 660 و شارژ سریع نسخه 3 کوالکام.طرفدار برند نیستم درضمن galaxy c8 دوربین دوگانه داره.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      J7 Pro گوشی خوبی هست اما بی‌رقیب نیست
      از رقبای اصلی اون میشه به گوشی‌های سال گذشته که افت قیمت داشت مثل اکسپریا ایکس و یا میان‌رده‌های هواوی اشاره کرد

  12. سلام خداقوت
    من ی چن وخ دنبال گوشی بودم بین یکو سیصد چارصد ک تصمیم گرفتم a7 بردارم تا اینکه یه نفر نوا۲ پلاس رو بم معرفی کرد منم سرچ مردمو اطلاعات جم کردم دیدم واقعا برابری میکنه با آ۷ و مشخصات خیلی خوبی هم داره مث ۶۴ گیگابایت بودنش و دوربینو و البته باطریش ک تصمیم دارم نوا۲ پلاس رو بگیرم نظرتون چیه شما؟راهنمایی میکنید. ممنون.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      در بخش‌های باتری و نمایشگر A7 سامسونگ محصول بهتری هست ضمن اینکه در برابر آب هم مقاومه
      به‌طور کلی اگه دوربین و آپشن‌های نرم‌افزاری اون واستون خیلی مهمه نوا 2 پلاس رو بخرید در غیر این صورت A7 ارزش خرید بیشتری داره

  13. ممنونم چون اطلاعات زیادی در مورد گوشی جدیدم ندارم خیلی ناراحتم و فکر میکنم اشتباه کردم خریدمش.
    فقط اقای مسکینی سوال اخرمو پاسخ ندادین.
    ادابتور شارژر گوشی htc u altra دوشاخه کوتاهی داره و وارد پریز برق نمیشه.باید چیکارش کنم؟چون با هرچی امتحان میکنم نمیشه.

    1. مجتبی مسکینی

      متوجه منظورتون نشدم! اگه از استاندارهای ایران پشتیبانی نمی‌کنه که باید براش تبدیل بخرین در غیر این صورت نباید مشکلی وجود داشته باشه و به‌راحتی قابل استفاده هست

  14. سلام خسته نباشید.
    مدتی بود که تو سایت های مختلف گوشیهارو تا قیمت یک و نیم میلیون دنبال میکردم تا اینکه تصمیم گرفتم A7 2017 سامسونگو بخرم ولی روز خرید فروشنده گوشی htc u ultra را معرفی کرد و چون از لحاظ حافظه و رم و کیفیت دوربین در سطح بالاتری از سامسونگ بود نظرم عوض شد و خریدمش.
    حالا با گذشت دوروز کمی پشیمونم چون باطریش با توجه به صفحه نمایش بزرگش زیاد دوام نداره.
    حالا بنظر شما من اشتباه کردم که گوشی A7 2017 سامسونگو نخریدم؟
    و اگه بخوام گوشی hts u ultra را بعد چند روز بفروشم خیلی کاهش قیمت داره؟و اینکه شارژر این گوشی نیاز به تبدیل داره؟چون وارد پریز برق نمیشه.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      نه اشتباه نکردین و U Ultra ارزش خرید بالایی داره اما از لحاظ شارژدهی A7 سامسونگ محصول به مراتب بهتری هست
      شما چه یک روز استفاده کنید و چه یک سال اون دستگاه دست دوم به حساب می‌آید و قیمتش افت زیادی خواهد داشت

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      P10 پلاس در حدود یک میلیون و 600 هزار تومان
      اچ‌تی‌سی 10 تقریبا یک میلیون و 450 هزار تومان
      محصول هواوی نایاب هست اما اگه بگردین پیدا میشه

  15. سلام آقای مسکینی من بین گوشی HTC10وهواویP9پلاس موندم کدوم یکی بهتره میشه راهنمای کنی ممنون میشم

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      هر دو از ارزش خرید بالایی برخوردارن و انتخاب به شما و اولویت‌هاتون بستگی داره
      اچ‌تی‌سی 10 ظاهر لوکسی داره و ویژگی‌های صوتی اون نقطه قوتش هستند و P9 پلاس هواوی هم دوربین و آپشن‌های خاصش

  16. سلام. ممکنه راهنمایی کنید با قیمت 1400 بهترین گوشی که میتونم داشته باشم چیه؟؟ مثلا آنر8 چطوره؟

  17. سلام اقای مسکینی
    بین a5 2017 و mate 10 lite و nova 2 plus اگر شما بودید کدومو انتخاب میکردید؟
    همچنین در مورد رم 3 گیگ a5 2017 باید نگران باشم یا نه؟
    یه جورایی خیالم رو راحت کنید کدومو انتخاب کنم بهتره؟
    با تشکر

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      بستگی به استفاده شما داره
      از لحاظ ظاهری معمولا گوشی‌های هواوی رو می‌پسندن
      از لحاظ دوربین نوا 2 پلاس گوشی بهتری هست
      خرید میت 10 لایت هم با توجه به قیمت و مشکلاتی که داره فعلا توصیه نمیشه!
      در کل اگه من باشم A5 2017 رو انتخاب میکنم 3 گیگابایت رم برای یه گوشی کاملا کافی هست و باز بستگی به خودتون داره که تا چه حد سرعت بالای مالتی تسکینگ واستون مهمه؟!

  18. ال جی میدو دنبال سامسونگ؟!!!!
    خیلی بامزه بود حرفتون
    ال جی انقد خلاقیت داشته و داره که دنباله کسی نره مخصوصا سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH