چگونه توسط فتوشاپ برای تصاویر افکت HDR قرار دهیم؟

HDR ویژگی است که با افزایش اختلاف میان نقاط تیره و روشن در تصاویر، باعث زیباتر شدن آن‌ها و ایجاد عمق می‌گردد. استفاده از این ویژگی توسط دوربین ثبت‌کننده تصویر به مراتب ساده‌تر و باکیفیت‌تر خواهد بود؛ اما توسط برنامه‌های جانبی و پس از به‌ثبت رسیدن تصویر هم می‌توانید از این افکت بهره ببرید.

برنامه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارند که یکی از حرفه‌ای‌ترین‌ آن‌ها با قابلیت‌های فراوان، فتوشاپ است. فتوشاپ فاکتور‌های مختلفی را برای‌ ایجاد HDR در تصاویر در اختیارتان قرار می‌دهد تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

برای استفاده از افکت HDR در فتوشاپ پس از باز کردن تصویر مورد نظر در برنامه، از نوار Image گزینه Adjusments و سپس HDR toning را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه صفحه‌ تازه‌ای با تعدادی گزینه باز می‌شود که شما می‌توانید در آن، موارد دل‌خواه‌تان را تغییر دهید. در ابتدای صفحه، مقابل Preset می‌توانید تعدادی از مودهای پیش‌فرض را مشاهده کنید و تغییر مورد نظر را اعمال کنید. در صورتی که نیاز دارید تا خودتان به‌صورت دستی کنترل فاکتورهای مختلف مانند میزان گاما، نوردهی، سایه‌ها و… را تغییر دهید، از کشوی Preset، گزینه Custom را برگزینید.

در‌صورتی که یک افکت HDR طبیعی برای عکس خود می‌خواهید، بهتر است مود Flat را برگزینید و سپس با ایجاد تغییرات در فاکتور‌های آن، به افکت HDR ایده‌آل خود برای عکس دست‌یابید.

اگر وقت و حوصله کافی برای ایجاد تغییرات در فاکتورهای موجود داشته باشید، می‌توانید یک افکت HDR عالی را حتی بهتر از آن‌چه توسط دوربین به ثبت می رسد، داشته باشید.

نظر شما در رابطه با این آموزش چیست؟

5 در مورد “چگونه توسط فتوشاپ برای تصاویر افکت HDR قرار دهیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH