ضرورت پشتیبانی اپلیکیشن‌ها از اندروید اوریو و تراشه‌های 64 بیتی در سال‌ 2018 و 2019

شرکت گوگل برای چندین تغییر آینده‌نگرانه در اندروید برنامه‌ریزی کرده و تاثیرات برخی از این تغییرات به‌زودی احساس خواهد شد؛ در حالی‌که برخی دیگر در آینده اعمال می‌شوند. با آغاز ماه آگوست سال 2018، اپلیکیشن‌ها نیازمند تطابق با API اندروید 8.0 خواهند بود. این اپلیکیشن‌ها هنوز می‌توانند از نسخه‌های قدیمی اندروید پشتیبانی کنند؛ اما ملزم به رعایت قوانین خاصی به هنگام اجرا روی اندروید اوریو و نسخه‌های پس از آن خواهند بود.

این موضوع برخی از ویژگی‌های اختیاری فعلی مانند استفاده از مجوزهای زمان اجرا در اندروید مارشمالو را الزام‌آور می‌کند. الزامات اضافی با محدود نمودن تاثیرات ناشی از عملکرد اپلیکیشن‌های مخرب، منجر به بهبود امنیت حریم خصوصی کاربران می‌شوند. از ماه نوامبر سال 2018 نه تنها برنامه‌های به‌تازگی اضافه شده، بلکه به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها نیز نیازمند سازگاری مطلوب با اندروید اوریو خواهند بود و پس از گذشت چند سال، نسخه هدف پیشرفت می‌کند تا مانع از اسارت گوشی‌ها در عصر گذشته و اپلیکیشن‌های قدیمی شود.

همچنین در سال 2019 (به‌طور مشخص در ماه آگوست) اپلیکیشن‌ها ملزم به پشتیبانی از تراشه‌های 64 بیتی خواهند بود. البته هنوز آن‌ها می‌توانند بر روی سخت‌افزارهای 32 بیتی نیز اجرا شوند؛ اما این مسئله تدارکی برای یک آینده‌ صرفا 64 بیتی است. اکنون اپل این تغییر سیاست را در سیستم‌عامل iOS 11 اعمال نموده است؛ اما اندروید از پلتفرم‌های بی‌شماری پشتیبانی می‌کند و لذا به زمان بیش‌تری احتیاج دارد.

در سال 2018 گوگل با افزودن بیت‌های کوچکی از ابرداده امنیتی به اپلیکیشن‌های دانلود شده از فروشگاه پلی‌استور، کمک شایانی به بهبود امنیت سیستم‌عامل خود خواهد کرد. این ویژگی به عنوان یک اعتبارسنجی دسته‌ای عمل می‌کند و امکان فعال‌سازی فرصت‌های جدید توزیع را برای توسعه‌دهندگان فراهم خواهد کرد.

4 در مورد “ضرورت پشتیبانی اپلیکیشن‌ها از اندروید اوریو و تراشه‌های 64 بیتی در سال‌ 2018 و 2019”

  1. اره دیگه گوشی ها دارن پیشرفته تر میشن بازی ها نرم افزار ها هم باید اپدیت جدید بدن تا اجرا بشه روی گوشی های جدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH