هواوی با پرداخت حق پتنت به نوکیا برای چندین سال موافقت کرد

بدون شک یکی از شرکت‌هایی که پتنت‌های زیادی را در حوزه موبایل در اختیار خود دارد، کمپانی نوکیا بوده که امروز این موضوع دوباره تایید شده است. در گذشته شاهد قراردادهایی میان این غول تکنولوژی فنلاندی با دیگر شرکت‌ها همانند اپل، سامسونگ، ال‌جی و شیائومی بودیم و حال این شرکت برای دریافت حق پتنت با هواوی نیز به توافق رسیده است.

حق پتنت

این دو شرکت به توافقی چند ساله دست یافته‌اند که البته اطلاعات مالی مربوط به آن منتشر نشده است. نوکیا به سهامداران خود اعلام نموده که انتظار دارد درآمد حاصل از این توافق را از پایان امسال دریافت کند. براساس تخمین یک تحلیل‌گر، میزان پرداختی هواوی برای حق پتنت‌ها سالیانه نزدیک به 100 میلیون یورو خواهد بود. یکی از موارد جالب، رقابت نزدیک هواوی و نوکیا در زمینه تجهیزات مخابراتی بوده، جایی‌که نزدیک به 90 درصد از درآمد نوکیا را شامل می‌شود.

پتنت‌های نوکیا زمینه‌های زیادی در صنعت تلفن همراه را پوشش می‌دهد که برای مثال می‌توان به تکنولوژی مربوط به مدیریت مصرف انرژی، دریافت بهتر اطلاعات رادیویی و کاهش نیاز به قطعات سخت‌افزاری جداگانه در گوشی‌ها اشاره کرد. بخش پتنت نوکیا سود مناسبی را نصیب این شرکت کرده و انتظار می‌رود که این کمپانی از آن برای گسترش فعالیت‌های خود در تجهیزات مخابراتی بهره ببرد.

5 در مورد “هواوی با پرداخت حق پتنت به نوکیا برای چندین سال موافقت کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH