چیپست اسنپدراگون 855 با استفاده از فناوری 7 نانومتری شرکت TSMC تولید خواهد شد

امروز برای شما خبرهای بزرگی در زمینه نیمه‌هادی‌ها داریم. به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ برای سال آینده به دنبال تحولی اساسی است. این غول فناوری کره‌ای که در زمینه تولید تراشه‌های موبایلی نیز فعالیت دارد، اخیرا سطح بلندپروازی‌های خود را بالاتر برده است.

غول تکنولوژی کره‌ای در مقایسه با شریکش یعنی کمپانی کوالکام در زمینه استفاده از سخت‌افزارهای خود در گجت‌های مختلف برتری دارد؛ اگرچه این برتری در تمامی موارد صادق نیست. در اوایل سال جاری اخباری نگران‌کننده شایع شد و برخی منابع ادعا کردند که شرکت کوالکام کسب وکار تراشه‌های خود را در اختیار سامسونگ قرار نخواهد داد. اکنون در این باره اطلاعات بیش‌تری داریم. برای درک بیشتر موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

کوالکام به منظور تولید تراشه‌های رده بالا در سال آینده به سمت کمپانی TSMC به عنوان نخستین شریک تولیدکننده خود خواهد رفت

زمانی‌که درباره پردازنده‌های پرچم‌داران اندرویدی صحبت می‌کنیم، تنها 2 کلاس پردازنده‌های پیشرفته اسنپدراگون شرکت کوالکام و تراشه‌های رده بالای اگزینوس کمپانی سامسونگ در ذهن ما مجسم خواهند شد. محصولات هر 2 سری با عملکردی تقریبا یکسان با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ اگرچه پردازنده‌های شرکت سامسونگ در امتیازات بنچمارک اغلب دارای برتری جزئی هستند. اخبار پشت پرده نشان می‌دهند که غول کره‌ای فناوری از معماری 7 نانومتری صرف‌نظر خواهد کرد و در عوض یک گام به عقب برداشته و در سال 2018 و با هدف تسلط بر بازار تا سال 2022 جهشی کامل را تجربه می‌کند.

اکنون گزارشات جدید از موسسه Nikkei نشان‌دهنده تصویری کامل از آغاز شکل‌گیری گرایش کوالکام به سمت کمپانی TSMC است. به گفته این منابع، کمپانی TSMC با استفاده از فرآیند 7 نانومتری خود اقدام به تولید چیپست اسنپدراگون 855 خواهد کرد. کمپانی کوالکام فرآیند تولید تراشه خود را به این شرکت تایوانی منتقل می‌کند و این موضوع برای کمپانی TSMC که در حال حاضر کلیه پردازنده‌های سری A گجت‌های اپل را نیز تولید می‌کند، یک پیروزی بزرگ به‌شمار می‌آید. اگرچه این همکاری مدت زیادی به طول نخواهد انجامید.

Nikkei همچنین گزارش می‌دهد که این کمپانی سن‌دیگویی تولیدکننده چیپ در سال 2019 مجددا به سمت سامسونگ متمایل خواهد شد تا در تولید محصولات رده بالای این شرکت در سال 2020 مشارکت نماید. این موضوع به ما اطمینان خواهد داد که هم‌اکنون غول فناوری کره‌ای، تکنولوژی 7 نانومتری EUV را در اختیار دارد. هم TSMC و هم سامسونگ در سال 2019 از فرآیند مونتاژ پیشرفته در تراشه‌های خود استفاده می‌کنند. کاهش اندازه تراشه و افزایش پیچیدگی‌های آن مستلزم حرکتی است که نیازمند بودجه فنی کافی و سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی است.

کلیه این صحبت‌ها در مورد آینده، سریعا و به‌سادگی می‌توانند فراموش شوند. اکنون بایستی منتظر عرضه گوشی گلکسی S9 در سال 2018 باشیم. اپل با عرضه گوشی آی‌فون X و پردازنده A11 خود دستاوردهای بزرگی داشته است. اکنون زمان آن رسیده تا ببینیم که آیا این مشارکت آمریکایی_کره‌ای ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر. اکنون انتظار نداریم که این 2 کمپانی بتوانند غول کوپرتینویی را پشت سر بگذارند. شما در این مورد چه‌طور فکر می‌کنید؟

6 در مورد “چیپست اسنپدراگون 855 با استفاده از فناوری 7 نانومتری شرکت TSMC تولید خواهد شد”

  1. پس چی شد قرار بود سامسونگ با فناوری ۸ کپی کنه بعدشم نسخه بعدیشم گفته بود تازه با فناوری ۶ نانو متری خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  2. بهترین پردازنده فقط اگزینوس بعد استفاده طولانی مدت نه افت سرعت داره نه چیز دیگه واقعا عالیه..پردازنده های اسنپ فقط اولشون خوبن همین

  3. ینکه توسط کی تولید میشه برامصرف کننده اهمیت خاصی نداره ، اما وقتی سامسونگ انحصاری میکنه فروشش و تا مدت طولانی رززو میکنه برا محصولات خودش خلاف قوانین رقابتی رفتار میکنه ، ما باید ازینکه چیپ بعدی کوالکام رو سامسونگ تولید نمیکنه خوشحال باشیم!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH