کمپانی ال‌جی از اولین نمایشگر 88 اینچی اولد با رزولوشن 8K در جهان رونمایی می‌کند

به طور معمول با نزدیک شدن به رویداد CES شاهد رونمایی شرکت‌های مختلف از فناوری‌هایی هستیم که این کمپانی‌ها مشغول کار بر روی آن‌ها هستند؛ خصوصا زمانی که نوبت به نمایشگرها می‌رسد، کمپانی‌ها اقدام به عرضه نمایشگرهایی بزرگ‌تر، درخشان‌تر و با رزولوشن بالاتر می‌نمایند.

به نظر می‌رسد که سال 2018 نیز از این نظر متفاوت نباشد؛ زیرا ال‌جی رسما اعلام کرده است که قصد دارد اولین نمایشگر 88 اینچی 8K در جهان را معرفی کند. در حالی که احتمالا رزولوشن 4K طی چند سال آینده به یک استاندارد تبدیل خواهد شد؛ انتظار می‌رود که رزولوشن 8K به استاندارد بعدی تبدیل شود و این موضوع چندان مایه شگفتی نخواهد بود.

بر اساس گفته‌های کمپانی ال‌جی، جدیدترین نمایشگر آن‌ها رزولوشن 7680 در 4320 پیکسل را ارایه می‌کند که در مقایسه با رزولوشن فول اچ‌دی 16 برابر و نسبت به اولترا اچ‌دی 4 برابر بیش‌تر است. همچنین برای ال‌جی مایه افتخار است که به خاطر استفاده از پنل اولد در ساخت نمایشگر 88 اینچی 8K خود توانسته این محصول را با ضخامتی کم طراحی و تولید نماید. پنل‌های اولد، خود ساطع کننده نور هستند و لذا مانند صفحات LCD نیازمند نور پس‌زمینه نخواهند بود. همچنین این موضوع به معنای نیازمندی به قطعات کمتر است که به کاهش هزینه‌های تولید و مصرف انرژی کمتر کمک شایانی می‌نماید.

به گفته این-بیونگ کنگ، معاون اجرایی و مدیر ارشد فناوری در ال‌جی دیسپلی، “توسعه موفقیت‌آمیز اولین نمایشگر اولد 8K در جهان نقطه عطفی برای دوران 8K است و توانمندی‌های بالقوه و هیجان‌انگیز پنل‌های اولد را برجسته می‌نماید. به وضوح اولد پیشرو فناوری نسل بعد است و به همین دلیل، ال‌جی دیسپلی تحقیق و توسعه در زمینه تکنولوژی اولد را سرعت بخشیده است؛ بنابراین می‌توانیم محصولاتی متمایز را در اختیار مشتریان و بازارها قرار دهیم.”

کمپانی ال‌جی از این فناوری در نمایشگاه CES 2018 رونمایی خواهد کرد. اما قیمت‌گذاری و مناطقی که این نمایشگر در آن‌ها عرضه می‌شود، نامشخص است. اگرچه معمولا تکنولوژی‌هایی از این قبیل بیش از آن‌که یک محصول آماده مصرف باشند، اثبات‌کننده یک طرح مفهومی خواهند بود.

1 در مورد “کمپانی ال‌جی از اولین نمایشگر 88 اینچی اولد با رزولوشن 8K در جهان رونمایی می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH