با این کفی‌های کفش، هوشمندانه حرکت کنید!

تاکنون شاهد رونمایی و عرضه ساعت‌های هوشمند، عینک‌های هوشمند و حتی لباس‌های هوشمند در نمایشگاه CES 2018 بوده‌ایم؛ پس ایده کفش هوشمند نمی‌تواند موجب تعجب کسی شود. در سال 2017 خبرهایی از طرف یکی از شرکت‌ها به نام Zhor Tech منتشر شد که موفق به تولید کفش هوشمند شده‌اند؛ این بار و در نمایشگاه CES 2018 این شرکت با ایده‌ای جدید و جالب‌تر بازگشته است.

اگر کفش‌های راحت و خوبی دارید و تمایل دارید تا آنها هوشمندانه‌تر عمل کنند، شرکت Zhor Tech به تازگی از کفی هوشمند کفش رونمایی کرده که این کار را انجام می‌دهد. این کفی‌ها با انواع مختلفی از حسگرها تجهیز شده‌اند که می‌توانند ویژگی‌های زیادی همچون قدم شمار، اطلاع از مقدار خستگی، تحلیل حالت بدن و شناسایی لرزه‌های شدید در اطراف را برای کاربر به ارمغان آورند.

در واقع این کفی‌ها پا را فراتر گذاشته و متوجه لغزش و حتی سقوط صاحب کفش نیز می‌شوند. ویژگی مذکور کاربرد کفی‌ها را در کارهای ساختمانی به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد؛ چرا که در صورت لغزش یا سقوط کارگر، این کفی‌ها می‌توانند با ارسال اعلاناتی دیگر افراد مانند مدیر یا مهندس ساختمان را از وضعیت پیش آمده آگاه سازند. همچنین نرم‌افزار همراهی نیز وجود دارد که می‌تواند اطلاعات را با جزییات بیشتری در اختیار آن شخص قرار دهد.

متاسفانه در حال حاضر همه افراد نمی‌توانند از کفی‌های هوشمند استفاده کنند. شرکت Zhor Tech اعلام کرده است در حال حاضر تنها این کفی‌ها را به شرکت‌هایی که برای ایمنی پوشش پا ارزش قائل هستند می‌فروشد، اما شاید در آینده‌ای نه چندان دور در دسترس دیگر شرکت‌ها و حتی عموم مردم نیز قرار گیرد.

2 در مورد “با این کفی‌های کفش، هوشمندانه حرکت کنید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH