Boeing-Drone

هیولای بوئینگ: پهپادی با توانایی حمل یک محموله 226 کیلوگرمی

شاید تنها پهپاد قابل اعتنای این چند وقت اخیر بوئینگ، معرفی اوکتاکوپتر (Octocopter) کنترل از راه دور‌‌ش بود که می‌توانست تا مسافتی بسیار طولانی پرواز کند اما این شرکت بزرگ هوافضای آمریکایی، روز چهارشنبه با معرفی یک پهپاد عضلانی و قدرتمند، ادعا کرد که این پهپاد توانایی جا‌به‌جایی بار‌های سنگین در مسافت‌های کوتاه را دارد.

بوئینگ در ادامه توضیحات خود ابراز داشت که این وسیله یک پهپاد‌ الکترونیکی بدون سرنشین با نشست و برخواست عمودی یا eVTOL و نمونه اولیه از یک پهپاد عمود پرواز یا CAV است. این اوکتاکوپتر که سه ماه ساخت آن زمان برده است، دارای طولی برابر با 4.57 متر و عرض 5.49 متر و ارتفاعی در حدود 1.22 متر است. وزن این هیولا برابر با 747 پوند (339 کیلوگرم) اعلام شده و قادر است محموله‌ای به وزن 500 پوند (226 کیلوگرم) را حمل کند.

برای اینکه بتوانید ذهنیت بهتری نسبت به این ساخته بوئینگ به دست بیاورید، می‌توان پهپاد Phantom 4 ساخت شرکت DJI که بسیار بسیار کوچکتر است را یادآور شویم که به سختی می‌توانست یک محموله 2 پوندی (900 گرمی) را بلند کند. بله، حقیقا بوئینگ یک هیولا ساخته است!

مدیر ارشد فناوری شرکت بوئینگ، گریک هایسلوپ، در مورد این پهپاد می‌گوید: “این پهپاد جدید یک قدم مهم در راستای استراتژی eVTOL بوئینگ است و ما این فرصت عالی را داریم که بتوانیم وضعیت حمل و نقل هوایی را تغییر دهیم و امروز که در پیش شما هستیم یک روز مهم را در تاریخ سفر و حمل و نقل پشت سر خواهیم گذاشت.”

Boeing-Drone

در تصاویر و ویدویو‌های منتشر شده از این پهپاد، مشخص است که هیولای بالدار بوئینگ توسط هشت تیغه پروازی روبروی هم قادر به پرواز است. دیوید نلی از تیم تحقیقات و فناوری بوئینگ نیز اضافه کرد: “یک پروژه کامل طراحی فقط برای ساخت باتری‌های سفارشی این پهپاد، توسط بوئینگ انجام شده و هدف از این کار گسترش پتانسیل حمل و نقل هوایی توسط پهپاد‌ها است و اگر بتوانیم کمی دامنه وزن و فاصله را بالاتر ببریم، قطعا شیوه‌های رایج حمل و نقل کالا را تحت تاثیر قرار خواهیم داد.  البته ما هم اکنون می‌توانیم محموله به وزن 250 تا 500 پوند (113 تا 226 کیلوگرم) را تا فاصله 10 تا 20 مایلی (16 تا 32 کیلومتر) جابه‌جا کنیم.”

رونمایی از این پهپاد تنها چند ماه بعد از آشکار شدن همکاری بین بوئینگ و شرکت Aurora Flight Sciences که از پیشگامان جهانی توسعه و تولید پهپاد و سیستم‌های هوافضا است، نشان از یک برنامه ریزی جدی برای تحول در سیستم حمل و نقل کالا دارد. همان زمان نیز گریک هایسلوپ، در مورد همکاری این دو شرکت اعلام کرده بود که قصد توسعه و در اختیار گرفتن سیستم‌های نظامی و تجاری و ایجاد بازار های جدیدی را با تغییرات بنیادی دارند.

یکی از چیز‌هایی که با دیدن هیولای بوئینگ به ذهن می‌رسد، ایده‌پردازی‌های سایت آمازون برای تحویل محموله به مشتری با استفاده از پهپاد است. اگر آمازون ابراز علاقه‌مندی کند تا از این هیولا به جای پهپاد تحویل بار اختصاصی خود به نام Prime Air drone، در مجموعه سرویس تحویل بارش استفاده کند، باید در انتظار پرواز تلویزیون‌ها و دیگر کالا‌های سنگین وزن برای تحویل به مشتری باشیم.

3 در مورد “هیولای بوئینگ: پهپادی با توانایی حمل یک محموله 226 کیلوگرمی”

  1. خیلی ایده خوبیه معمولا برای عکس برداری استفاده میشد اما با این میشه بار جا به جا کردوکلی کارباهاش کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH