سونی H8216

فناوری دالبی‌ ویژن به تلویزیون‌های سونی می‌آید؛ البته بدون پشتیبانی از دیوایس‌های متصل شده با HDMI

اگر شما یکی از خریداران تلویزیون‌های رده بالا و گران‌قیمت سونی در یک سال اخیر بوده‌اید، قطعا روی قول سونی مبنی بر ارایه فناوری دالبی ویژن روی تلویزیون‌های این کمپانی از طریق انتشار یک به‌روزرسانی جدید حساب باز کردید. این فناوری پشتیبانی از HDR دینامیک و پویا را برای محصولات ژاپنی‌ها به ارمغان می‌آورد.

سونی چند ماهی است که به اصحاب رسانه اعلام کرده که فرایند آماده‌سازی پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن در تلویزیون‌های این کمپانی در مراحل پایانی به سر می‌برد. حتی سونی ادعا کرده که فناوری مذکور تا اواسط بهمن ماه به تلویزیون‌های رده بالای ژاپنی‌ها وارد می‌شود. سونی به قول خود وفادار بوده و این قابلیت هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته است.

نخستین بار این خبر را فوربز تایید کرد. طبق مدارک موجود این قابلیت در طی ارتقای فریم‌ور این محصولات عرضه شده و تمام استریم‌های ویدیویی (مانند نت‌فلیکس، Vudu و …) را تحت پشتیبانی خود قرار می‌دهد. البته مشکلی در این زمینه وجود دارد و آن هم پشتیبانی نکردن این قابلیت از دیوایس‌های متصل شده به تلویزیون توسط درگاه HDMI است؛ مشکلی که بسیار بزرگ و مهم به شمار می‌رود.

این موضوع آن‌قدر نگران کننده است که می‌توان افرادی را که از پلیر 4K Blu-ray اوپو یعنی Oppo UDP-203 و البته Apple TV 4K استفاده می‌کنند به عنوان متضررترین قشر نام برد. هر دوی این گجت‌ها از پخش محتوا با فناوری دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند اما متاسفانه تاکنون هیچ کدام توسط تلویزیون‌های سونی شناسایی نشده و کاربران خود را مایوس کرده‌اند. به نظر می‌رسد که سونی قادر است که این سختی‌ها و موانع را پشت سر بگذارد اما هنوز تلخی این اتفاقات برای کسانی که منتظر پشتیبانی دستگاه‌شان از دالبی ویژن بوده و با این بلاها مواجه شدند، کمی عذاب‌آور است.

7 در مورد “فناوری دالبی‌ ویژن به تلویزیون‌های سونی می‌آید؛ البته بدون پشتیبانی از دیوایس‌های متصل شده با HDMI”

  1. باسلام واحترام یک انتقاد دارم از سایت محترم شما
    شما خریداران را به اپلیکیشن ترب متصل میکنید وترب نیز پایین ترین قیمت را ور ممتاز کالا پیشنهاد میدهد وقتی به ممتاز کالا زنگ میزنیم میگویند قیمتها تغییر یافته/یادمون رفته آپدیت قیمتها رو انجام بدیم ووووخلاصه وقیمت دیگری میدهند
    مخلص کلام قیمتهای ممتاز کالا فیک است با سپاس

  2. کلا همه چیش ناقصه و از عمد هم این کار کرده که دوباره دو مدل بعدیشhdmi بزاره و دوباره فروش کنه چون ویژگی جدید تری برای رو نمایی نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH