ثبت پتنت یک اسمارت‌فون با نمایشگر تاشو و قابلیت تبدیل شدن به تبلت توسط ال‌جی

از زمان‌های گذشته همیشه بررسی پتنت‌های معرفی شده از سوی تولیدکنندگان امری جذاب بوده است. مشاهده زیرچشمی چگونگی فرآیند تولید اسمارت‌فون‌های آینده مسئله‌ای سرگرم‌کننده به شمار می‌آید.

پیش‌تر به بررسی طرح‌های موردنظر سامسونگ برای اسمارت‌فون‌های آینده سری گلکسی پرداختیم که یکی از آن‌ها دستگاهی با طراحی ظاهری مشابه آی‌فون و یک حسگر اثرانگشت در قسمت تحتانی نمایشگر بود و دیگری از یک دوربین جلویی پنهان شده در پشت نمایشگر دستگاه بهره می‌برد.

اغلب اوقات دستگاه‌هایی از این قبیل هرگز راهی به بازار پیدا نمی‌کنند؛ بنابراین ارزش توجه بیش از حد را نیز نخواهند داشت. اما گاها برخی از آن‌ها به گونه‌ای معرفی می‌شوند که حدس زدن خصوصیات آن‌ها یک بازی سرگرم‌کننده محسوب خواهد شد.

ال‌جی اخیرا پتنتی را در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت رسانده که نمایانگر یک اسمارت‌فون/تبلت هیبریدی است. بر این اساس، دستگاه مذکور یک “گوشی موبایل با نمایشگر انعطاف‌پذیر است که قابلیت تا شدن از قسمت میانی را دارد” و اصولا در ماه جولای سال گذشته به ثبت رسیده؛ اما تا به امروز منتشر نشده بود.

این گجت تا حدودی شبیه به گوشی ZTE اکسون M (یا دستگاه‌های NEC مدیا که چند سال پیش مشاهده شده بود) است؛ تنها با این تفاوت که کمپانی ال‌جی مشکل مربوط به حاشیه ناخوشایند جداکننده 2 نمایشگر را برطرف نموده است. در طرح پیاده‌سازی شده ال‌جی یک نمایشگر تاشوی منفرد وجود دارد که از قسمت خارجی دستگاه جمع می‌شود.

موضوع عجیب وغریب آن است که دوربین‌ها (احتمالا از نظر رابط‌کاربری) چگونه در این دستگاه گنجانده شده‌اند و در زمان جمع بودن دستگاه، چطور صفحه‌نمایش به سمت کناره‌ها جابه‌جا می‌شود تا نمایشگر دیگر در بخش زیرین آشکار شود.

در حالی‌که تولیدکنندگان با ایده‌های مختلفی در حوزه اسمارت‌فون‌های تاشو سر و کله می‌زنند؛ اما واقعا این موضوع برای آن‌ها چیزی بیش از یک طرح ذهنی نبوده است. حقیقتا با مشاهده پتنت ال‌جی هنوز هم باور داشتن به فروش آن دور از ذهن به نظر می‌رسد.

4 در مورد “ثبت پتنت یک اسمارت‌فون با نمایشگر تاشو و قابلیت تبدیل شدن به تبلت توسط ال‌جی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH