گلکسی تب S4

سامسونگ گزارش مالی سال 2017 و 3 ماهه چهارم این سال را منتشر کرد

سامسونگ اعلام کرده است که رقم درآمد این شرکت طی 3 ماهه چهارم سال 2017 معادل 61 میلیارد دلار و سود عملیاتی آن طی همین دوره زمانی در حدود 14 میلیارد دلار بوده است. همچنین این کمپانی گزارش کرده که در 12 ماه سال 2017 به درآمد 224 میلیارد دلاری و سود عملیاتی 50 میلیارد دلاری دست یافته است. بر اساس اظهارات شرکت کره‌ای، درآمد 3 ماهه چهارم کمپانی از طریق کسب‌وکار قطعات مختلف و در مرتبه اول ماژول‌های حافظه ساخت این شرکت حاصل شده است.

سامسونگ در بیانیه خود اعلام می‌کند:

“درآمد 3 ماهه چهارم از طریق تجارت قطعات به دست آمده است و در این میان کسب‌وکار شرکت در زمینه حافظه که به تراشه‌های DRAM و NAND مربوط می‌شود، بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده است. این ماژول‌ها در محصولات نیازمند به حافظه با کارایی بالا مانند سرورها و ابزارهای ذخیره‌سازی قدرتمند مورد استفاده قرار می‌گیرند.”

علاوه بر حافظه، سامسونگ همچنین با افزایش میزان فروش پنل‌های اولد خود، 3 ماهه دلچسبی را در این خصوص تجربه کرد. بعلاوه این شرکت گزارش داده است که محصولات ممتازی از قبیل گلکسی‌نوت 8 نیز شاهد رشد میزان فروش بوده‌اند. این دو عامل نشان می‌دهند که تقاضا برای دستگاه‌های ممتاز با صفحات اولد باکیفیت جای صفحات LCD که سال گذشته از محبوبیت بیش‌تری برخوردار بودند را گرفته‌اند.

گوشی‌های رده پایین و پنل‌های LCD ساخت سامسونگ هم با افت تعداد فروش مواجه شدند و به اعتقاد سامسونگ این موارد به ترتیب ریشه در بهینه‌سازی هندست‌های پایین‌رده و فروش فصلی ضعیف دارند.

از نظر تولیدات داخلی نظیر لوازم‌خانگی و تلویزیون‌ها، سامسونگ 3 ماهه پایانی سال 2017 را به خوبی پشت سر گذاشت. به واسطه فروش محصولات ممتاز در این 3 ماه، درآمد حاصل از فروش تلویزیون‌ها نسبت به 3 ماهه قبلی افزایش یافت و درآمد سالانه حاصل از فروش لوازم‌خانگی این کمپانی نیز به لطف رشد تقاضای مشتریان آمریکای شمالی و اروپا برای ماشین‌های لباسشویی و دستگاه‌های آون رده بالا نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.

در حالی‌که سال 2018 را در پیش داریم، سامسونگ می‌گوید که انتظار دارد که تجارت حافظه‌های آن به روند مطلوب خود ادامه دهد. در عین‌حال پیش‌بینی می‌شود که با عرضه گوشی گلکسی S9، میزان فروش اسمارت‌فون‌های این شرکت نیز افزایش پیدا کند.

4 در مورد “سامسونگ گزارش مالی سال 2017 و 3 ماهه چهارم این سال را منتشر کرد”

  1. بزرگترین خدمت سامسونگ به دنیای اسمارت فون ها این بود که ریسک کرد و موفق هم شد و محدودیت سایز صفحه نمایش رو از بین برد. من خودم اپلی ام و چهار اینچ بیشتر خوشم نمیاد ولی هستن کسایی که با دیدن نوت ۳ یا zu گل از گلشون شکفت.
    واقعا استاندارد ۳.۵ اینچ اپل برای خیلی ها کوچیک بود و سامسونگ این نیاز رو رفع کرد.

  2. روزی برسه که سامسونگ طرح جدید داشته باشه،اچ تی سی بحرانشو پشت سر بزاره،اپل دوباره خلاقیت داشته باشه،و از همه مهم تر دلار بیاد پایین و دلال ها خدافظی کنن 😉 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH