اپل طرح جمع‌آوری اطلاعات سلامت از کاربران اپل واچ برای تحقیقات قلبی را آغاز کرد

در ماه نوامبر قبل، اپل از کاربران اپل واچ درخواست کرده بود که در یک تحقیق به نام بررسی قلب اپل (Apple Heart Survey) که توسط شرکت اپل و مرکز سلامت دانشگاه استنفورد انجام می‌گیرد، شرکت کنند.

اکنون با اعلام اپل و مشخص شدن شرایط افراد انتخاب شده، تحقیق آغاز شده است. برای این کار، کاربران باید در قسمت اعلان‌ها در اپلیکیشن مطالعه قلب، تایید کنند که می‌توانند به راحتی به انگلیسی صحبت نمایند و قادر به نوشتن هستند و همچنین هرگز دچار مشکلات قلبی فلوتر دهلیزی و فیبریلاسیون دهلیزی نبوده‌اند. در ضمن حق استفاده از مواد ضد انعقاد خون مانند، کمادین، پراداکسا، زارلتو، الیکوئیس و ساوایسا را ندارند.

هر کدام از کاربران اپل واچ که شرایط‌شان با موارد گفته شده تطبیق دارد، می‌توانند با ارسال یک ایمیل و تایید رضایت‌مندی آگاهانه و برخی اطلاعات مربوط به قوانین حریم خصوصی HIPPA، در آزمایش شرکت داشته باشند. انتظار می‌رود اطلاعات بدست آمده از این تحقیق، توسط شرکت اپل برای توسعه یک محصول جدید مورد استفاده قرار بگیرد.

 

Apple Watch

 

در مدارک رضایت‌نامه، اپل ادعا کرده است که برخی از داده‌ها می‌توانند به تعیین اینکه آیا حسگر‌ها قادرند، ریتم‌های قلبی نامنظم را شناسایی کنند یا نه، کمک نماید. این را نیز باید در نظر داشت که اگر اطلاعات مورد نیاز محصول جدید، سریع‌تر استخراج و مشخص شود، به طبع ساخت، تولید و عرضه آن به بازار نیز زودتر از آن چیزی که شما فکر کنید، اتفاق خواهد افتاد. اپل همچنین برای مشارکت FDA در این برنامه، قراردادی به امضا رسانده است تا FDA اجازه داشته باشد به طور همزمان با نظارت بر طرح، مراحل تایید و بررسی دستگاه را سرعت ببخشد.

اپل در این رابطه اعلام کرد:

این مطالعه بخشی از فرایند توسعه یک دستگاه تحقیقاتی جدید است و نتایج قطعی مطالعه، جهت بررسی و تایید این دستگاه تحقیقاتی جدید، توسط FDA مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین قرار نیست در این طرح هیچ پول و سودی به شما پرداخت شود و همانطور که در برگه رضایتمندی اعلام شده است، از مشارکت در این برنامه، چه تجاری سازی و چه توسعه روش‌ها، دستگاه‌ها، خدمات و محصولاتی که با استفاده از اطلاعات کد شده شما حاصل شود، هیچ منفعتی به شما تعلق نخواهد گرفت. با این حال به شما این اطمینان داده خواهد شد که تمامی حقوق قانونی که طبق برگه رضایتنامه به عنوان یک شرکت کننده در تحقیق، شامل حال شما می‌شود را دریافت خواهید کرد.

Apple Watch

اپل همچنین قصد دارد بر روی یک روش غیر تخریبی، برای اندازه گیری قند خون، با استفاده از سنسور‌های موجود در اپل واچ، کار کند. هر چند در ماه دسامبر گذشته گفته ‌شد که این امر برای سال‌های آتی است. هم اکنون افراد دیابتی باید برای مشخص کردن نیازشان به مقدار انسولین دریافتی، به طور دائم، اقدام به اندازه‌گیری میزان قند خون خود کنند و درحال حاضر برای اینکار مجبورند با استفاده از قلم خونگیری (Spring-loaded Pen) یا قلم انسولین، انگشت خود را سوراخ کرده و یک قطره از خون را بکشند و سپس میزان قند خون خود را تعیین نمایند. برای این منظور نیز، نمونه خون گرفته شده بر روی یک نوار تست قرار گرفته و داخل یک گلوکز‌شمار (Glucometer) قرار داده می‌شود. پس از آن میزان قند خون بر روی صفحه نمایشگر دستگاه نشان داده می‌شود.

اپل در صورتی که بتواند با استفاده از اپل واچ، یک روش دقیق برای خواندن میزان قند خون، بدون نیاز به نوار‌های گران‌قیمت تست، ابداع کند، کمک بزرگی به کاهش هزینه‌های بالای درمانی افراد دیابتی خواهد کرد.

2 در مورد “اپل طرح جمع‌آوری اطلاعات سلامت از کاربران اپل واچ برای تحقیقات قلبی را آغاز کرد”

  1. مهدی حاجیان

    این کار اپل یک نوع جاسوسی هم هست!
    شاید یکی دوست نداشته باشه اطلاعاتی ازش در بانک اطلاعاتی اپل ذخیره بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH