Apple pulled Telegram

دلیل حذف تلگرام از اپ‌استور توسط اپل فاش شد: بسیار جدی‌تر از آنچه فکر کردید!

هفته گذشته، شرکت اپل نرم‌افزار تلگرام را از اپ‌استور خود حذف کرد و اعلام کرد شکایاتی ارسال شده که ادعا کرده‌اند، در پلتفرم چت  “محتوای نامناسب” موجود بوده است.

بلافاصله بعد از این اقدام اپل، پاول دورف، سازنده پیام‌‌رسان تلگرام، نسبت به حذف این اپلیکیشن از اپ‌استور، واکنش نشان داد و ابراز داشت که او قصد دارد برنامه‌های حفاظتی را در اپلیکیشن چت، برای جلوگیری از توزیع و گسترش آنچه که محتوای نا‌مناسب خوانده می‌شود، اجرا نماید.

در آن موقع، کسی از ماهیت این محتوای نا‌مناسب که تلگرام به میزبانی از آن متهم شده بود، آگاه نبود. تا اینکه به تازگی، Phil Schiller، نایب رییس ارشد بخش بازاریابی جهانی شرکت اپل، با پاسخ به ایمیل یکی از کاربران تلگرام، پرده از راز محتوای نا‌مناسب برداشت!

به گفته وی، از اپلیکیشن تلگرام iOS، برای توزیع و گسترش پورنوگرافی کودکان استفاده شده بود. به همین دلیل اپل ناچار شد، هر چه سریع‌تر این برنامه را از دسترس کاربران iOS خارج نماید تا رسیدگی و تحقیق دقیق در این مورد انجام شود. او در این ایمیل گفت:

برنامه تلگرام از اپ‌استور حذف گردید زیرا، تیم اپ‌استور اپل، هشدار‌هایی در مورد وجود محتوای غیر‌قانونی مخصوصا پورنوگرافی کودکان، در این برنامه دریافت کرده بود. بعد از تایید وجود چنین موارد غیر‌اخلاقی در برنامه، تلگرام توسط تیم اپ‌استور حذف گردید و هشدار‌های لازم به مقامات مسئول مربوطه، به خصوص NCMEC (مرکز ملی کودکان گمشده و تحت سواستفاده)، داده شد

 Apple pulled Telegram

و خبر خوب این است که تلگرام نیز پس از چند ساعت با اجرای اقدامات حفاظتی لازم برای جلوگیری از استفاده مجدد از برنامه برای توزیع محتوای غیرقانونی، آن را بار دیگر به اپ‌استور بازگرداند.

4 در مورد “دلیل حذف تلگرام از اپ‌استور توسط اپل فاش شد: بسیار جدی‌تر از آنچه فکر کردید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH