گلکسی نوت 9 به اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز نخواهد بود!

با توجه به شایعات مطرح شده پیرامون ناتوانی سامسونگ در تولید انبوه اسکنر اثرانگشت درون نمایشگر برای گوشی گلکسی S9 در واقع وجود این مشخصه در گوشی گلکسی‌نوت 9 خبر خوشی به شمار می‌رفت؛ اما ممکن است چنین شایعه‌ای در مورد هندست گلکسی نوت 9 نیز تحقق پیدا نکند.

یک رسانه کره‌ای امروز گزارش داد که احتمالا گلکسی‌ نوت 9 مشابه آخرین رندرهای منتشر شده از گوشی گلکسی S9 به همراه یک اسکنر اثرانگشت مناسب در بخش پشتی دستگاه عرضه خواهد شد. بله، ظاهرا هنوز هم سامسونگ به منظور معرفی اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر خود مشغول همکاری با تامین‌کنندگان مختلف و همچنین سازندگان این فناوری در شرکت سیناپتیکز است؛ اما در خوش‌بینانه‌ترین حالت راه‌اندازی آن به سال آینده موکول خواهد شد.

اکنون یک گوشی با نام ویوو X20 پلاس UD وجود دارد که از اسکنر اثرانگشت درون نمایشگر و یک صفحه نمایش OLED بهره می‌برد و با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که سامسونگ در راستای تطبیق این فناوری با طراحی خمیده نمایشگرهای بی‌کران خود تلاش می‌کند و بدون اغراق این مسئله تاکنون چالش برانگیز بوده است.

هنوز هم اسکنر اثرانگشت گلکسی‌نوت 9 می‌تواند ظاهری مشابه تصویر فوق داشته باشد

اگر یک اسکنر اپتیکی از این نوع در زیر نمایشگر دستگاه گنجانده می‌شد به دلیل شفافیت نسبی نمایشگرهای اولد، مشکلاتی را در ارتباط با قابلیت اطمینان به دنبال داشت. از سوی دیگر استفاده از یک اسکنر مرسوم‌تر نوع خازنی می‌تواند شفافیت نسبتا مناسبی ایجاد کند؛ اما بایستی در بخش فوقانی نمایشگر گنجانده شود که این مسئله خود مشکلاتی را در زمینه دوام محصول به وجود خواهد آورد.

نهایتا از میان اسکنرهای اثرانگشت درون نمایشگر، نمونه‌های اولتراسونیک می‌توانند گزینه مناسبی باشند. اما این تکنولوژی هنوز در بدو پیدایش خود قرار دارد و احتمالا در اسمارت‌فون گلکسی‌نوت 9 که ماه ژوئن وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد، قابل عرضه نیست. بایستی خاطرنشان کرد که هنوز هم این فناوری بسیار گران است و این موضوع تولید انبوه آن را به چالش می‌کشد. بعلاوه در مقایسه با اسکنرهای قرار گرفته در بخش پشتی دستگاه عملکرد کندتری خواهد داشت. با این‌حال به نظر می‌رسد پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده است؛ زیرا سامسونگ شمار بالای تامین‌کنندگان اولیه اسکنر اثرانگشت درون نمایشگر را به تعدادی انگشت‌شمار محدود نموده و متعهد به همکاری با آن‌ها در زمینه تلاش‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای است.

یکی از فعالین حوزه صنعت می‌گوید:

هر کدام از انواع اسکنرهای اپتیکی، خازنی و اولتراسونیک مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین این‌طور به نظر می‌رسد که در حال حاضر هیچ تکنولوژی با قابلیت تجاری‌سازی وجود ندارد. بر اساس برآوردها سامسونگ الکترونیکس در سال آینده موفق به بهره‌گیری از این فناوری در محصولات خود خواهد شد.

3 در مورد “گلکسی نوت 9 به اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز نخواهد بود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH