تولید دوربین‌های نظارتی با قابلیت ردیابی و شناسایی چهره در مکان‌های عمومی توسط انویدیا

در تلاش برای حضوری پررنگ‌تر در بازار ابزارهای نظارتی و ایده‌های امنیتی، کمپانی انویدیا در قالب برنامه متروپلیس (Metropolis) خود با یک شرکت اسرائیلی توسعه‌دهنده هوش مصنوعی با نام AnyVision همکاری داشته است. این 2 کمپانی در جهت توسعه شهرهای هوشمند از طریق نصب دوربین‌های نظارتی CCTV برای تشخیص خودکار چهره فعالیت خواهند کرد.

اگرچه این تکنولوژی هنوز به‌صورت گسترده وجود ندارد، اما برای درک آن می‌توانید از فیلم جیمز باند الهام بگیرید؛ جایی که یافتن اشخاص از طریق تطبیق ویژگی‌های چهره آن‌ها تنها با چند کلیک امکان‌پذیر است.

وب‌سایت Mashable گزارش می‌دهد که فناوری AnyVision دوربین‌ها را قادر می‌سازد تا به صورت بی‌وقفه و بدون کوچک‌ترین مشکلی چهره افراد را اسکن نمایند. همچنین کمپانی ادعا می‌کند که قادر است به صورت خودکار چهره اشخاص در یک جمعیت شلوغ را با دقت 99 درصد شناسایی و ردیابی کند. دستیابی به این هدف از طریق الگوریتم‌هایی محقق می‌شود که بدون به خطر انداختن داده‌های شخصی جمع‌آوری شده توسط دوربین‌های CCTV، برای مقایسه و شناسایی چهره افراد در پایگاه داده خود با نمایشگرهای انسانی کار می‌کنند.

این تکنولوژی تنها به یک پلتفرم محدود نمی‌شود؛ بلکه در حالت سیار نیز قابل دسترس خواهد بود. بدین معنا که از فناوری مذکور می‌توانید بر روی لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و حتی گوشی‌های تلفن همراه نیز استفاده کنید. همچنین امکان شناسایی و افزودن مظنونان به یک پایگاه داده متمرکز یا حتی دریافت اعلان در زمان حضور فرد مشکوک در مناطق اطراف را در اختیار اپراتورهای مخابراتی قرار می‌دهد.

اگرچه ظاهرا این فناوری وحشتناک است و حریم خصوصی افراد را نقض می‌کند، اما در یک نگرش وسیع‌تر می‌تواند به جامعه نیز کمک کند. تکنولوژی مذکور نه تنها می‌تواند به شناسایی و دستگیری تروریست‌ها و مجرمان کمک نماید؛ بلکه قادر به شناسایی رفتار مشکوک افرادی با چهره‌های به ثبت نرسیده نیز خواهد بود. در اکثر موارد نیز می‌توان از این قابلیت برای یافتن اشخاص گم شده استفاده کرد.

هم‌اکنون هند مشغول تلاش برای توسعه تعدادی از شهرها به نمونه‌هایی هوشمند است که از دوربین‌های نظارتی CCTV بدون ویژگی تشخیص چهره استفاده می‌کنند. به لطف پروژه Aadhaar، اکنون دولت هند شمای UID بیش از 60 میلیون نفر از شهروندان را به ثبت رسانده است. این موضوع بدان معناست که هندوستان اطلاعات به ثبت رسیده از چهره شهروندانش را به اندازه کافی در اختیار دارد؛ موضوعی که امیدواریم روزی به فناوری‌هایی از این دست کمک نماید.

2 در مورد “تولید دوربین‌های نظارتی با قابلیت ردیابی و شناسایی چهره در مکان‌های عمومی توسط انویدیا”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH