هواوی میت‌بوک X پرو رسما معرفی شد؛ یک لپ‌تاپ 14 اینچی قدرتمند!

مدت زمان زیادی از ورود هواوی به بازار لپ‌تاپ‌ها نمی‌گذرد، با این حال به نظر می‌رسد این کمپانی هم‌چون بخش موبایل در حال تجربه پیشرفتی سریع در این قسمت است. این کمپانی چینی ساعتی پیش از یک لپ‌تاپ 14 اینچی جدید و قدرتمند رونمایی کرد که می‌تواند رقیب سرسختی برای دستگاه‌های بالارده و فوق نازک باشد.

هواوی میت‌بوک X پرو از بدنه‌ای آلومینیومی استفاده می‌کند که ضخامت آن تنها 14.6 میلی‌متر است و وزنش به 2.93 پوند می‌رسد. برش بدنه این لپ‌تاپ بسیار دقیق‌بوده و این موضوع سبب می‌شود کناره‌های آن بسیار نرم و یکنواخت به نظر برسد. کیفیت ساخت این لپ‌تاپ بسیار خوب است و حس داشتن یک محصول فوق حرفه‌ای را برای کاربران تداعی می‌کند.

هم‌چنین از نظر ظاهری این لپ‌تاپ می‌تواند با نمونه‌های موجود از برندهای اچ‌پی، دل و یا لنوو رقابت کند و حتی از آن‌ها نیز بهتر به نظر برسد. با این حال بخش ظاهری بیش‌تر به سلیقه افراد بستگی دارد و هر شخص ممکن است در این بخش نظر خاص خود را داشته باشد.

صفحه کلید تعبیه شده در میت‌بوک X پرو اگرچه از نظر ظاهری بیش از حد مسطح به نظر می‌رسد اما میزان عمق جابه‌جایی کلیدها بسیار مناسب و لذت بخش است. هم‌چنین به لطف وجود یک ترک‌پد بزرگ، کار کردن با این بخش بسیار راحت است. این ترک‌پد از تعداد زیادی جسچر نیز پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر مورد استفاده در میت‌بوک X پرو را می‌توان یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن دانست. نسبت نمایشگر به بدنه در این لپ‌تاپ به 91 درصد می‌رسد، این در حالی است که در جدی‌ترین رقبای این لپ‌تاپ این رقم تنها به 82 درصد می‌رسد. هواوی اعلام کرده، از آن‌جا که کاربران تمایل زیادی به استفاده از نمایشگرهای بدون حاشیه داشته‌اند، از این رو تصمیم گرفته که این قابلیت را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

با این حال استفاده از چنین نمایشگری موجب شده است که دوربین سلفی از بخش بالایی نمایشگر به بالای کیبرد و درون یکی از کلیدهای توابع منتقل شود. این دوربین تنها زمانی که کاربر قصد استفاده از آن را داشته باشد، باز می‌شود و در سایر مواقع خاموش خواهد بود. البته استفاده از این جایگاه مطمئنا مخالفانی را در پی خواهد داشت، زیرا عملکرد دوربین از این زاویه کمی عجیب است و بیش تر سوراخ‌های بینی را پوشش می‌دهد!

با این حال هواوی اعلام کرده است که طی تحقیقات آن‌ها تنها 10 درصد از کاربران از وب‌کم لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند. هم‌چنین خاموش بودن دوربین می‌تواند احتمال جاسوسی ناخواسته به وسیله دوربین وب‌کم را کاهش دهد. بنابراین استفاده از یک نمایشگر بهتر، تجربه خوشایندتری برای کاربران خواهد بود!

نمایشگر 14 اینچی قرار گرفته در قلب میت‌بوک X پرو، از وضوح 2000 در 3000 پیکسل بهره می‌گیرد، استفاده از این وضوح موجب می‌شود در بخش عمودی نیز فضای بیش‌تری در اختیار کاربر قرار بگیرد، این موضوع برخلاف لپ‌تاپ‌های معمولی با نسبت تصویر 16 به 9 است. میزان روشنایی این پنل به 450 نیت می‌رسد و از 100 درصد رنگ‌های SRGP پشتیبانی می‌کند.

در قلب هواوی میت‌بوک X پرو، می‌توان پردازنده اینتل Core i7-8500 را مشاهده کرد، البته یک نسخه با پردازنده i5-8250U نیز وجود خواهد داشت. این پردازنده با یک رم 16 گیگابایتی و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD با سرعت 3000 مگابیت بر ثانیه عرضه می‌شود. برای پردازش‌های گرافیکی در این لپ‌تاپ یک کارت گرافیک مجزا تعبیه شده است، این کارت گرافیک جی‌فورس MX150 است که با 2 گیگابایت VRAM همراهی می‌شود. هم‌چنین در میت‌بوک X پرو می‌توانیم پورت تاندربولت 3 را مشاهده کنیم.

در حالی که اکثر لپ‌تاپ‌های بالارده و حرفه‌ای از دو اسپیکر برای پخش صدا استفاده می‌کنند، اما هواوی یک سیستم بلندگوی چهارگانه را برای میت‌بوک X پرو در نظر گرفته است. این بلندگوها در بخش رویی دستگاه و در اطراف کیبرد قرار گرفته‌اند که به خوبی عملیات انتقال اصوات به گوش کاربر را به انجام می‌رساند.

برخی از بلندگوها برای صداهای با فرکانس پایین و برخی دیگر برای صداهای با فرکانس بالا تعبیه شده‌اند، این موضوع موجب می‌شود میت‌بوک X پرو از دامنه وسیعی‌تری از فرکانس‌های صوتی به نسبت رقبا پشتیبانی کند. هم‌چنین هواوی در این لپ‌تاپ از سیستم صوتی دالبی اتموس استفاده کرده است. به نظر می‌رسد این استاندارد صوتی به طور فزاینده‌ای در حال رشد بوده واکثر سازندگان به استفاده از آن روی خواهند آورد.

ظرفیت 57 وات‌ساعتی باتری مورد استفاده در هواوی میت‌بوک X پرو اگرچه خوب به نظر می‌رسد، اما می‌تواند توسط سایر لپ‌تاپ‌های 14 اینچی به چالش کشیده شود. با این حال با توجه به استفاده از یک شارژر 65 واتی در این لپ‌تاپ، شارژ باتری بین 0 تا 80 درصد به سرعت انجام می‌پذیرد. مطابق گفته هواوی این لپ‌تاپ می‌تواند 12 ساعت به صورت مداوم ویدیویی با وضوح فول اچ‌دی را با یک‌بار شارژ باتری پخش کند. هم‌چنین شارژ کامل باتری آن تنها 3 ساعت زمان می‌برد. با این حال بهتر است تا انتشار آزمایشات واقعی‌تر کمی صبر کنیم!

2 در مورد “هواوی میت‌بوک X پرو رسما معرفی شد؛ یک لپ‌تاپ 14 اینچی قدرتمند!”

  1. ایول عالیه ..ضخامت کم ..حاشیه نداره صفحه نمایشش ..خیلی خوبه…زده رو دست hp..و بقیه برند های معروف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH