پتنت جالب میزو در رابطه با دوربین یکپارچه با نمایشگر!

از آنجا که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به دنبال یافتن راه‌هایی برای حذف کلیه حواشی اطراف هندست‌های خود هستند، لذا ناچار به جستجو جهت یافتن راهی جدید برای گنجاندن دوربین سلفی خواهند بود. در حالی‌که بسیاری از تولیدکنندگان اسمارت‌فون بدون نگرانی از محصولات اپل کپی‌برداری می‌کنند، اما برخی دیگر به دنبال روش‌های نوآورانه هستند.

در این راستا کمپانی میزو اقدام به ثبت پتنت جدیدی نموده است که دوربین سلفی را در بخش زیرین پنل نمایشگر مخفی می‌کند. به عبارت دیگر احتمالا میزو مشغول کار بر روی یک طرح دوربین درون نمایشگری بوده است.

این پتنت که توسط افشاگر معروف، ایوان بلاس گزارش شده است، دوربین را در مکان مرسوم خود اما در زیر نمایشگر دستگاه نشان می‌دهد. این مسئله پرسش‌هایی را در مورد چگونگی دریافت نور توسط حسگر دوربین مطرح می‌کند. بسیار خوب؛ بلاس در این مورد توضیح می‌دهد که میزو از یک صفحه نمایش با روکش شیشه‌ای گرافنی که به شکل طبیعی شفاف است، استفاده خواهد کرد. این روکش بایستی امکان عبور نور و رسیدن آن به حسگر دوربین را فراهم نماید و لذا بهره‌گیری از آن مفید واقع خواهد شد.

گفته می‌شود که تاکنون نمایشگر گرافنی در هیچ اسمارت‌فونی به کار گرفته نشده است و با وجود شفافیت به منظور جلوگیری از بروز اعوجاجات نور طبیعی، میزو بایستی کارهایی را در ارتباط با پیکسل‌های نمایشگر فعال خود انجام دهد. بعلاوه حقیقتا ثبت پتنت‌های مختلف همیشه به فرآیند تولید انبوه منتهی نخواهد شد.

علی‌رغم این موضوع می‌توان در خصوص دستیابی به فناوری‌هایی از این دست در آینده‌ای نزدیک خوش‌بین بود. برخی صاحب نظران معتقدند که میزو به مناسبت پانزدهمین سالگرد فعالیت خود، مشغول کار روی دستگاهی با نام میزو 15 است. به نظر می‌رسد این گوشی شگفت‌انگیز دارای حواشی بسیار باریکی باشد. پیش‌تر هویت گوشی میزو 15 پلاس که فاقد حاشیه در بخش فوقانی دستگاه است، فاش شد. اخیرا صحبت‌هایی پیرامون این پتنت و احتمال تکامل فناوری دوربین درون نمایشگر توسط میزو مطرح شده است. با این‌حال جدیدترین تصاویر، وجود حاشیه در بخش فوقانی هندست را تایید می‌کنند. لذا احتمالا این فناوری متعلق به یک المان سخت‌افزاری در آینده خواهد بود. در فصل بهار از میزو 15 رونمایی می‌شود.

در حال حاضر اگر خواهان سبک طراحی کاملا تمام‌صفحه هستید، در بهترین حالت بایستی وجود شیارهای نامتعارف جهت قرارگیری دوربین سلفی را مورد پذیرش قرار دهید.

3 در مورد “پتنت جالب میزو در رابطه با دوربین یکپارچه با نمایشگر!”

  1. عملی بشه عالیه فقط این طرحم ممکنه مشکلش شکسته شدن پنل وقتی گوشی بیوفته باشه که امیدوارم همچین مشکلی پیش نیاد یا اگرم پیش اومد رفع بشه.

  2. آفرین واقعا عجب ایده ایه .. از همون نمایشگرهای شفاف استفاده میکنه حداقل تو اون قسمت دوربین .. اما مشکلاتی داره .. مثلا یه ذره نامحسوس خطای نمایشگر مثل بورن ‌این هرچند نامحسوس میتونه رو کیفیت دوربین تاثیر بزاره .. نمایشگرهای شفاف صددرصد هم شفاف نیستن و برخی انحرافات نوری که به وجود میاد رو باید به شکل نرم افزاری تصیح کرد .. نمیشه از لایه ضد ماورای بنفش که روی اکثر محافظای لنز وجود داره استفاده کرد .. البته این یه دوربین سلفیه و حساسیت زیادی رو کیفیتش نیست .. دیگه از ما گفتن بود خود دانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH