عرضه نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید P در 3 ماهه سوم سال 2018

اخیرا بر روی وب‌سایت توسعه‌دهندگان اندروید، یک جدول زمانی به اشتراک گذاشته شده است که اطلاعاتی پیرامون زمان عرضه نسخه‌های پیش‌نمایشی سیستم‌عامل اندروید P برای توسعه‌دهندگان در آینده را نمایش می‌دهد.

دیروز شرکت گوگل نخستین نسخه پیش‌نمایشی از ویرایش جدید اندروید را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد. این ورژن با نام نسخه آلفا عرضه شده است و در صورتی که جزو آن دسته از توسعه‌دهندگانی نیستید که نیازمند مشاهده چگونگی تاثیرگذاری امکانات جدید اندروید P بر اپلیکیشن‌های خود هستند، بهترین پیشنهاد به شما این است که تا زمان انتشارنسخه‌های پیش‌نمایشی آینده برای توسعه‌دهندگان منتظر بمانید. بر اساس جدول زمانی مذکور، نسخه رسمی و نهایی اندروید P در 3 ماهه سوم سال جاری عرضه خواهد شد.

در همین حال با انتشار دومین نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان از اولین نسخه بتا اندروید P رونمایی می‌شود. بر اساس زمان‌بندی‌ها این ویرایش در اوایل ماه می منتشر خواهد شد. در اوایل ماه ژوئن، سومین نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان که شامل APIهای نهایی و کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) جدید است، عرضه می‌شود و چند هفته پس از آن، چهارمین ورژن پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان ارایه خواهد شد.

این ویرایش، نسخه‌ای جدید از سیستم‌عامل اندروید است که برای ارزیابی و تست انتشار پیدا می‌کند. حدودا در ماه آگوست شاهد عرضه پنجمین نسخه پیش‌نمایشی مخصوص توسعه‌دهندگان خواهیم بود و پس از آن نسخه نهایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

زمان عرضه نسخه‌های مربوط به توسعه‌دهندگان در فهرست ذیل قابل مشاهده است:

  • پیش‌نمایش اول (انتشار اولیه در قالب نسخه آلفا)
  • پیش‌نمایش دوم ( با اضافه شدن به‌روزرسانی‌ها در قالب نسخه بتا)
  • پیش‌نمایش سوم ( APIهای نهایی و کیت توسعه نرم‌افزاری رسمی، آماده‌سازی برای انتشار در قالب نسخه بتا)
  • پیش‌نمایش چهارم (کاندید انتشار جهت ارزیابی و تست)
  • پیش‌نمایش پنجم (کاندید انتشار برای تست نهایی)
  • عرضه نهایی به شکل پروژه متن باز اندروید و یک اکوسیستم

اولین نسخه پیش‌نمایشی منتشر شده از اندروید P برای توسعه‌دهندگان از طریق به‌روزرسانی OTA قابل دسترس نخواهد بود. وب‌سایت توسعه‌دهندگان اندروید می‌گوید که نسخه‌های بعدی اندروید P از این روش بهره‌مند خواهند شد.

برنامه زمانی با عرضه اولین نسخه پیش‌نمایشی اندروید P برای توسعه‌دهندگان آغاز شده و تا عرضه نسخه نهایی در 3 ماهه سوم سال 2018 ادامه پیدا می‌کند.

3 در مورد “عرضه نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید P در 3 ماهه سوم سال 2018”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH