سال گذشته شرکت چینی هواوی بیش‌ترین تعداد پتنت را در قاره اروپا ثبت کرد

دفتر ثبت اختراعات اروپا (EPO) در گزارشی اعلام کرد که سال گذشته شرکت چینی هواوی بیش‌ترین تعداد تقاضای ثبت پتنت در اروپا را به خود اختصاص داده است.

EPO می‌گوید که کمپانی هواوی 2398 پتنت را به ثبت رسانده و نخستین شرکت چینی است که در صدر فهرست آن‌ها قرار می‌گیرد. شرکت آلمانی زیمنس با ثبت 2220 پتنت جایگاه دوم را از آن خود کرد و کمپانی کره‌ای ال‌جی نیز با ثبت 2056 پتنت، مقام سوم را به خود اختصاص داد.

سانگ لیوپینگ، معاون ارشد رئیس هواوی در گفتگو با رسانه چینی China Daily خاطرنشان کرد که این کمپانی به دنبال ارتقای میزان دارایی‌های معنوی خود است و ثبت پتنت یکی از روش‌های سنجش توان رقابتی‌ این شرکت در سطح بین‌المللی است.

دفتر ثبت اختراعات اروپا که در شهر مونیخ مستقر است، بر پتنت‌های به ثبت رسیده در 38 کشور اروپایی نظارت می‌کند. بنابر اظهارات این موسسه، شمار بالای پتنت‌های به ثبت رسیده توسط هواوی، رشد 16.6 درصدی تقاضای ثبت اختراع از سوی کمپانی‌های چینی را به دنبال داشته است. این موضوع چین را در جایگاه پنجم فهرست کشورهای متقاضی ثبت اختراعات قرار می‌دهد.

با وجود عملکرد مطلوب هواوی در اروپا، این کمپانی شرایط نامناسبی را در آمریکای شمالی تجربه می‌کند. اوایل سال جاری قرارداد برنامه‌ریزی شده هواوی با اپراتور مخابراتی AT&T جهت فروش پرچم‌دار میت 10 پرو در ایالات‌متحده به کلی منتفی شد.

همچنین سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به دلیل وجود نگرانی‌های امنیتی، برای خرید دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت‌های هواوی و ZTE به مردم هشدار داده‌اند؛ چرا که این سازمان‌ها معتقدند هر 2 کمپانی به دولت مرکزی چین وابسته هستند.

3 در مورد “سال گذشته شرکت چینی هواوی بیش‌ترین تعداد پتنت را در قاره اروپا ثبت کرد”

  1. تو خوب بود گوشی هاش شکی نیست ولی اصلا در مقابل سامسونگ واسم راضی کننده نیست ک بخوام هواوی بخرم

  2. هواوی از گوشی میت ده به بعد خیلی پیشرفت کرد گوشی هاش تازه به چشم اومدن شدن رقیب سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH