گوگل تبلیغات بیت‌کوین و دیگر ارز‌های رمزی را مسدود خواهد کرد

گوگل اعلام کرد که آگهی‌های تبلیغاتی مربوط به ارز‌های رمزی را در تمامی پلتفرم‌ها مسدود می‌کند. این غول جستجو با بیان این مطلب اضافه نمود که با همه نوع تبلیغات مرتبط با ارز‌های رمزی شامل آگهی‌های تبلیغاتی ICO‌ها، مبادلات، کیف‌های دیجیتالی، سایت‌های مشاوره و تجارت دیجیتال مرتبط در این زمینه به شدت مقابله خواهد کرد.

این ممنوعیت از ماه ژوئن 2018 آغاز خواهد شد. بدین ترتیب از این تاریخ به بعد حتی فروشندگان و معامله‌گران قانونی و مجاز ارز‌های رمزی نیز  قادر نخواهند بود که از قابلیت Google AdWords استفاده کنند و سرور‌های این بخش برایشان مسدود خواهند شد. فیس‌بوک نیز از ماه ژانویه اقدامی مشابه این را اعمال کرده بود.

گوگل تغییرات جدید را در به‌روز‌رسانی خط مشی محصولات، خدمات و امور مالی خود مشخص کرده است. به علاوه، این تنظیمات جدید برای لینک‌دهندگان و هم‌چنین استفاده‌کنندگان از این خدمات و شرکت‌ها نیز ارائه می‌شود. به عبارت دیگر حتی وب‌سایت‌های ثالث نیز تحت تاثیر ترکش‌های این اقدام گوگل قرار خواهند گرفت. اسکات اسپنسر، مدیر تبلیغات پایدار شرکت گوگل در این رابطه به CNBC گفت:

ما دارای یک جام‌ جهان‌بین نیستیم که از آینده ارز‌های رمزی باخبر باشیم و بدانیم به کدام سو حرکت خواهد کرد. با این همه تاکنون به اندازه کافی در این حوزه افراد متضرر داشته‌ایم و چندین برابر آن احتمال آسیب و ضرر به دیگر کاربران وجود دارد که همه این شواهد ما را بر آن داشته تا دست به اقدامات احتیاطی شدیدی بزنیم.

با این تفاسیر، شرکت‌هایی که در پی جذب تبلیغات و قرارداد‌های مالی و تبادلات خارجی هستند قطعا گسترش خواهند یافت ولی اکنون نیازمند کسب مجوز از شرکت گوگل برای انتشار آگهی از طریق سرویس AdWords هستند. فرایند صدور مجوز فعلا در حال انجام است اما گوگل هشدار داد هر شرکتی که مایل است در ادامه راه موفق باشد و دچار مشکل نگردد، ملزم به کسب مجوز‌های متناسب با سرویس‌های مالی مربوط به کشور یا کشور‌های هدف است. به علاوه لازم است کلیه دستور‌العمل‌ها و الزامات قانونی مربوطه مورد بررسی و مطابقت قرار بگیرد.

3 در مورد “گوگل تبلیغات بیت‌کوین و دیگر ارز‌های رمزی را مسدود خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH