آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های هواوی در طرح رجیستری

هواوی یکی دیگر از برندهای مطرح در بازار موبایل کشور است که مشمول طرح رجیستری شده است و خریداران این برند گوشی می‌بایست پس از خرید آن، نسبت به فعال‌سازی دستگاه خود اقدام کرده تا بتوانند از خدمات شبکه موبایلی کشور استفاده کنند. اگر شما نیز قصد خرید تلفن همراه از این برند پرفروش در کشور را دارید، آموزش گام به گام رجیستر کردن گوشی‌های هواوی در طرح رجیستری را بخوانید.

به گزارش آی‌تی‌رسان، برند هواوی از جمله برندهایی است که از 14 اسفند ماه سال 96 وارد طرح رجیستری شده است و خریداران این برند از ساعت 00:01 این روز می‌بایست با رجیستر کردن گوشی‌های خود، از شبکه مخابراتی کشور استفاده نمایند. برای رجیستر کردن گوشی‌های هواوی در طرح رجیستری می‌بایست شما IMEI آن را در اختیار داشته باشید. برای دسترسی به کد IMEI در هواوی راه‌های مختلفی وجود دارد که به چند روش معمول در این برند اشاره می‌کنیم. روش پیدا کردن این کد به دو طریق است:

روش‌های دریافت و مشاهده کد IMEI در گوشی‌های هواوی برای طرح رجیستری

1- راحت‌ترین روش برای دسترسی به IMEI از طریق کد USSD است. کد دستوری #06#* را در بخش شماره‌گیری وارد کنید. پس از وارد کردن این کد دستوری، کد IMEI به شما نمایش داده می‌شود.

2- دومین راه برای دسترسی به کد IMEI در گوشی‌های هواوی از طریق تنظیمات محصولات این برند است. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد Settings گوشی خود شوید. این گزینه از طریق منوی آبشاری و از طریق برنامه‌های گوشی، قابل دسترسی است.
  • در صفحه باز شده، تنظیمات مختلفی وجود دارد که قطعا قبل از این مشاهده کرده‌اید.
  • وارد گزینه About Phone شوید.
  • در صفحه بعد اطلاعات کاملی از گوشی خود را می‌توانید مشاهده نمایید که یکی از آنها IMEI گوشی است.

روش رجیستر کردن گوشی‌های هواوی با کد USSD

با استفاده از کد #7777* وارد سامانه همتا شوید. پس از ورود به این سامانه با گزینه‌های مخلتفی روبرو می‌شوید که ابتدا برای استعلام اصالت گوشی وارد گزینه 1 شوید.

پس از وارد کردن عدد 1 سامانه از شما درخواست وارد کردن شناسه 15 رقمی IMEI دستگاه را می‌کند. کدی که در بخش اول این آموزش به دست آوردید، در کادر وارد کنید.

پس از ارسال آن طی یک پیامک اطلاعات گوشی اعم از نام، برند و مدل آن برای شما ارسال می‌شود که در صورت هماهنگی آن با شناسه وارد شده، پیامی در ابتدا مبنی بر قانونی و یا غیرقانونی بودن شناسه دستگاه ظاهر می‌گردد. در صورتی که پیام ابتدایی چیزی جز قانونی بودن شناسه دستگاه را اعلام کرد، به هیچ وجه زیر بار خرید گوشی مورد نظر نروید.

در صورتی که استعلام درست بود، می‌بایست نسبت به فعال‌سازی آن با سیم کارت خودتان اقدام نمایید. برای این کار دوباره کد 7777 را طبق خط اول همین بخش وارد نمایید و سپس وارد قسمت دوم یعنی فعال‌سازی شوید.

در این بخش نیز ابتدا از شما کد IMEI درخواست می‌شود. پس از آن شماره موبایلی که قصد دارید گوشی با آن شناخته شود، مشخص می‌کنید و پس از آن کد فعالسازی گوشی را از فروشنده دریافت و وارد می‌نمایید. در مرحله بعدی یک تاییدیه کلی مبنی بر اینکه دستگاه با IMEI …. برای تلفن ….. ثبت خواهد شد، دریافت می‌کنید.

در صورت تایید اطلاعات می‌بایست عدد 1 را وارد کنید و ثبت نام را تکمیل نمایید. پس از آن پیامکی مبنی بر تکمیل فعال‌سازی گوشی برایتان ارسال می‌شود.

هواوی P20

آیا گوشی‌های کارکرده هواوی نیز در طرح رجیستری نیاز به فعال‌سازی دارند؟

طرح رجیستری برای برند هواوی از 14 اسفند ماه سال 96 آغاز شده است و تمام گوشی‌هایی که قبل از این تاریخ فعال شده‌اند، نیاز به رجیستر کردن در این طرح ندارند و بدون مشکل قابل استفاده هستند. به معنای دیگر افرادی که قبل از این تاریخ گوشی نو خریداری کرده‌اند و یک‌بار به شبکه مخابراتی کشور متصل شده‌اند، نیازی به فعال‌سازی ندارند. همچنی گوشی‌های کارکرده هواوی نیز به همین منوال بوده و نیازی به ثبت در سامانه همتا ندارند.

آن دسته از مشتریانی که از 14 اسفند اقدام به خرید گوشی از برند هواوی می‌کنند، می‌بایست از طریق سامانه اعلام شده، رجیستر کنند و در صورت عدم انجام این اقدام، صرفا می‌توانند یک‌ماه از تلفن همراه خریداری شده استفاده نمایند و پس از آن به سرانجام چند صد دستگاه آیفون غیرفعال شده، دچار خواهند شد.

در خرید گوشی‌های کارکرده نیز دقت کنید چرا که اگر گوشی در حد نو که قصد خرید آن را دارید، به طور مثال در تاریخ 17 اسفند خریداری شده باشد و در این سامانه ثبت نشده باشد (به دلیل قاچاق بودن، امکان ثبت نداشته است) صرفا تا 17 فروردین فعال خواهد بود و پس از آن غیرفعال می‌شود. پس ترفند فروشنده را با این توجیه که، فعال بودن گوشی دلیل بر رجیستر بودن آن است، نپذیرید و استعلام لازم را انجام دهید.

هواوی P20

آیا برای رجیستر کردن گوشی‌های هواوی هزینه‌ای باید پرداخت؟

از اشکالاتی که طرح رجیستری در این 4 ماهه فعالیت خود با آن دست و پنجه نرم کرده است، مشکل اخاذی‌هایی است که از خریداران تلفن همراه شده است. علیرغم اعلام نهادهای ذیربط مبنی بر رایگان بودن این کار، بعضی از فروشندگان برای ارایه کد فعال‌سازی درخواست وجه می‌کنند که این کار خلاف قانون است. همان‌طور که در بالا مشاهده کردید، عملیات فعال‌سازی بدون نیاز به هزینه بوده و به راحتی توسط خریداران قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های سامسونگ در طرح رجیستری

به سوپر گروه گوشی‌های هواوی ملحق شوید

15 در مورد “آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های هواوی در طرح رجیستری”

  1. منصور رضایی

    سلام، من گوشی هواوی ام را سه سال قبل خریدم و حالا ده روزه که هیچ کدام از برنامه هایی که قبلا با اونا کارکردن گوشیم را شناسایی نمیکنند!! مثلا گوگل پلی استور مینویسه:(( شما هیچ دستگاهی ندارید)) واز ورودم جلوگیری میکنه..!! لطفا راهنمایی کنید. متشکرم

  2. سلام من گوشی j610 دارم اما کد imei اون دوتاشونم یک جورن یعنی تکرارین وقتی کد دوم رو در خواست میکنه و من اونو وارد میکنم میگه کد تکراریه نمیدونم باید چه کارش کنم لطفا راهنماییم کنین ممنونم .

    2
    6
  3. سلام مدل گوشی من Huawei p7 هست 4سال پیش خریدم والان فرانسه هستم چجوری میتونم ریجستر فرانسه کنم؟ تشکر.

    1
    5
  4. سلام
    من گوشی پی ۱۰ لایت رو دی ماه ۹۶ خریدم و روی بسته نوشته شده ریجستر شده ولی کدی دریافت نکردم از فروشنده.حالا بعد تقریبا ۹ ماه پیام اومده گوشیتون قانونیه ولی باید ثبت بشه و الان هم بعد حدود یه هفته گوشی غیر فعال شده چیکار باید کرد واقعا؟؟؟

  5. سلام من گوشی هواوی Y310-T10 را بیشتر از ۴ساله دارم وجدیدا پیام اومد که مالک گوشی شماره دیگری است با از اول هم دست خودم بوده وهیچوقت واسه تعمیر هم ندادم.. روش های همتا رو هم امتحان کردم ولی متاسفانه گوشی غیر فعال شده و ۳شناسه متفاوت داره ویه شناسه هم جدا ازین ۳تا هم پشت باتری برای هر کدوم مشخصات متفاوتی میده … دیگه فقط مونده بندازمش… یعنی هیچ راهی نمونده فقط باید شماره ایی که ثبت شده پیدا کنم که اونم شماره رو همتا نمیده و من نمیدونم باید چکار کنم چه راهی داره شماره رو که باهاش ثبت شده پیدا کنم .. لطفا راهنمایی کنین.

    2
    4
  6. بنده تقاضای راهنمایی دارم. گوش ام در ایران ریجستر شده وحال در ترکیه با خط ترکیه استفاده میکنم و بعد 90 روز در کشور ترکیه قابل استفاده نیست جهت ریجستر کردن در ترکیه راهنمایی میخاهم با تشکر

    1
    3
  7. باسلام
    قربان بنده یک گوشی،هواوی P9 دارم منتها فروشنده کدی به نا ندادن و ما هم بیخبر از این موضوعات بودیم لطفا راهنمایی بفرمائید

    2
    3
  8. سلام من عید گوشی خریدم ۳ ماه کار کرد الان کلا مسدود شده ب فروشنده هم دسترسی ندارم چون خیلی ازم دور هستش تو شهر قزوین هستش منم از ارومیه هستم روش دیگه ای برای ریجیستر کردن هست لطفا راهنمایی کنید

    1
    12
  9. مریم نصیری

    سلام ببخشید من گوشیم رو ۳ -۴سال پیش خریدم و یه خط جدیدم خریدم مدل گوشیم هووای جی ۶۲۰ هستش بمن پیام اومده که با ریجستریش کنم نمیدونم چجوری اینکارو بکنم کد ImEI هم اومده تو پیام

    1
    3
  10. حسین نزهتی

    باسلام,من درتاریخ ۶اردیبهشت گوشی خریدم وپس ازتاییداصالت دربخش فعالسازی بجای ثبت شماره همراه اول جدیدم یه شماره اشتباهی زدم,یعنی دو شماره وسطش رااشتباه زدم وتاییدکردم بعددیدم اشتباه شده حالاکه شماره درست راواردکردم گوشی پیام میده که به خط دیگری ثبت شده,اون خط هم اصلا وجودنداره ودرشبکه نیست,حال بایدچکارکنم تا درستش کنم وشماره صحیح خودم رابه ثبت برسانم وگوشی بخط درست خودم فعالسازی بشه,,,باتشکرفراوان,حسین نزهتی ازگلستان

    4
    9
  11. مهدی حاجیان

    من یه y220 دارم 3 -4 سال پیش خریدم
    پیام اومده که باید رجستیری کنید
    حالا من چیکار کنم؟

    4
    6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH