گلکسی A6

پشت‌پرده تعویق در اضافه‌شدن سامسونگ به طرح رجیستری چه بود؟

نیمه دوم سال جاری برای بازار موبایلی یکی از دوره‌های متفاوت بود که در آن طرح رجیستری اجرا شد که بسیاری از گوشی‌های موبایل قاچاق با اجرای این طرح از بازار خارج شدند ولی یکی از نکات مبهم این طرح، که تقریبا شامل همه برندهای موجود در کشور شده بود، تعویقی بود که در مورد سامسونگ اتفاق افتاد که شائبه‌های زیادی را ایجاد نمود.

به گزارش آی‌تی‌رسان، طبق قول و قرارهایی که اخبار آن توسط وزارت ارتباطات منتشر شده بود، برند سامسونگ نیز تا پایان سال می‌بایست به طرح رجیستری اضافه میشد که طبق صحبت‌های وزیر ارتباطات، به دلیل سهم بالای این برند از بازار موبایل کشور، این اتفاق به سال آتی موکول شد تا مشتریان این برند دچار مشکل نشوند.

ال‌جی و سامسونگ

روز گذشته حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصاحبه‌ای گفت:

طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته این طرح با برند اپل شروع شد و بسیاری از برندهای مطرح به طرح رجیستری اضافه شدند که قرار بود سامسونگ نیز آخرین برند این طرح باشد که به دلیل پرمصرف بودن آن به سال آینده موکول شد.

محمدجواد آذری جهرمی در صفحه توییتر نیز به این موضوع اشاره کرد و با اشاره به سهم 50 درصدی سامسونگ از بازار موبایل گفت:

به دلیل اینکه در بازار آخر سال تاثیرات منفی گذاشته نشود و همچنین بازار موبایل تحت تاثیر این تصمیم‌گیری قرار نگیرد و ثبات بازار حفظ شود، این طرح متوقف شده و اضافه شدن سامسونگ به طرح رجیستری به سال آینده موکول شد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به یک توییت از سمت کاربران پیرامون باج‌دهی وزارت‌خانه به سامسونگ گفت:

این تصمیم‌گیری به دلیل جلوگیری از اوج‌گیری ناگهانی قیمت همانند ابتدای اجرای طرح بود که برای جلوگیری از این اتفاق و همچنین نظارت دقیق بر اجرای این طرح در مورد سامسونگ، دو هفته در اضافه شدن این برند تاخیر ایجاد شد تا تعطیلی‌های عید بر این نظارت اثر سو نگذارد.

3 در مورد “پشت‌پرده تعویق در اضافه‌شدن سامسونگ به طرح رجیستری چه بود؟”

  1. بنظر من شرکت هایی مثل سامسونگ، ال جی ، هواوی و … که نمایندگی رسمی دارن نیازی به رجستیری ندارن و اصل کاری گوشی های اپل و شرکت های چینی هستن که قاچاق وارد میشن
    الکی قیمت گوشی رو بردن بالا

  2. سامسونگ کلی نمایندگی داره همش رسمی وارد میشه .ایفون نیس ک مجبور باشن قاچاق بیارن بفروشن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH