آلفابت ایکس قصد دارد از فناوری هوش مصنوعی در تولید مواد غذایی استفاده کند

با توجه به رشد سریع جمعیت و افزایش میزان خوراک مورد نیاز بشر، بسیاری از تکنیک‌ها و روش‌های سنتی کشاورزی و تولید مواد غذایی دیگر آن کارایی لازم را ندارند و تاثیرشان را از دست خواهند داد. با این حال به نظر می‌رسد شرکت آلفا‌بت که گوگل یکی از زیرمجموعه آن محسوب می‌شود، به دنبال پیدا کردن راهکاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای حل این مشکل است.

ظاهرا آزمایشگاه مرموز و سری شرکت آلفابت به نام ایکس، اخیرا با هدف اجرای یک طرح بلند‌پروازانه یا مون‌شات (Moonshot)، تحقیقاتی را در مورد چگونگی بهبود و ارتقای تولید مواد غذایی آغاز کرده که یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های این تحقیقات، استفاده از هوش مصنوعی در تولید مواد غذایی بوده است. با آن‌که در حال حاضر این تیم تحقیقاتی پیرو یک رویکرد خاص و برنامه مشخصی برای مطالعه خود نیست، اما با این حال به گفته سرپرست آزمایشگاه ایکس یعنی آسترو تلر، اعضای این تیم در حال بررسی ایده‌های بالقوه‌ای هستند که ارزش تحقیق را خواهد داشت.

از مواردی که هوش مصنوعی می‌تواند در تولید مواد غذایی به کمک بیاید، تعیین بهترین زمان برداشت محصول و یا زمان دقیق و بهینه آبیاری محصول است. هم‌چنین می‌توان از هوش مصنوعی در پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوا، دفع آفات و دیگر عوامل تاثیرگذار بر تولید و کیفیت محصول بهره گرفت. در حقیقت این بررسی یک تحقیق بنیادی مهم محسوب می‌شود، زیرا طبق گزارش سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد، تخمین زده می‌شود که هر ساله بین 20 تا 40 درصد محصولات تولیدی مزارع و باغات در سراسر جهان به علت آفات و بیماری‌ها از بین می‌روند.

این یعنی آن چیزی که به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد بسیار کمتر از مقداری است که به صورت بالقوه تولید می‌شود. آزمایشگاه آلفابت ایکس در این مطالعه تنها نیست و از کمک محققان دیگری نیز بهره خواهد گرفت. آلفابت امیدوار است تا به استفاده از توانایی و منابع گسترده خود، به نتایج و راه‌حل‌های موثری برای حل این معضل مهم جهانی دست یابد.

2 در مورد “آلفابت ایکس قصد دارد از فناوری هوش مصنوعی در تولید مواد غذایی استفاده کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH