با خرید گوشی میت 10 و میت 10 پرو در جشنواره عید دیدنی هواوی شرکت کنید!

هواوی یکی از شرکت‌هایی است که همواره کمپین‌های تبلیغاتی بسیار خوبی را اجرا کرده و در همین زمینه نیز این شرکت مدتی پیش از فرا رسیدن سال نو شمسی اعلام کرد که پروژه‌ای با نام عید دیدنی با هواوی برای خریداران محصولاتش آغاز می‌کند.

در رویداد “عیدِ دیدنی با هواوی” که از ۱۲ بهمن ماه تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت، کاربرانی که گوشی‌های پرفروش هواوی در سری‌های مختلف شامل هشت مدل را خریداری کنند، علاوه بر بهره مندی از کیفیت و امکانات بالای گوشی‌های ذکر شده در کنار قیمت مناسب آن‌ها، از هزاران جایزه ارزشمند نیز بدون هیچ گونه قرعه کشی بهره مند خواهند شد و با خرید هر گوشی، یک هدیه از طرف هواوی دریافت می‌کنند.

از مدل‌های حاضر در این جشنواره گوشی‌های پرچم‌دار و قدرتمند میت 10 و میت 10 پرو هستند که در ادامه به معرفی بیشتر و دقیق‌تر آن‌ها می‌پردازیم.

هواوی در گوشی میت 10 از یک صفحه نمایش 5.9 اینچی LCD با رزولوشن کواد اچ‌دی استفاده کرده که از نسبت تصویر 16:9 برخوردار است. در طرف دیگر، میت 10 پرو از پنلی کشیده‌تر و البته باریک‌تر بهره می‌برند. این پنل از نوع اولد بوده و اندازه‌ای 6 اینچی دارد که نسبت تصویر آن 18:9 است. علی‌رغم این‌که نمایشگرها از فناوری HDR 10 پشتیبانی می‌کنند اما هواوی در کمال تعجب، رزولوشن پنل این دو دستگاه را در مقایسه با میت 10 به 2160 در 1080 کاهش داده است. شاید هواوی این تصمیم را برای صرفه جویی در مصرف باتری اتخاذ کرده باشد. میزان روشنایی این پنل‌ها بسیار زیاد بوده و هنگام استفاده در زیر نور مستقیم آفتاب مشکلی نخواهید داشت.

ترکیب شیشه و فلز در طراحی این سری مانند دیگر پرچمداران دنیا به چشم می‌خورد؛ ضمن آن‌که سری جدید میت، حاشیه‌ نمایشگر بسیار کمی دارد. البته گوشی میت 10 دارای حاشیه‌های بیش‌تری بوده که دلیل آن قرارگیری اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر است، در نسخه دیگر این سنسور به پشت دستگاه منتقل شده است.

چیپست

هواوی از چیپست جدید کایرین 970 در این سری استفاده کرده که مدتی قبل در نمایشگاه IFA معرفی شده بود. این تراشه با معماری 10 نانومتری ساخته شده و حدود 5.5 میلیارد ترانزیستور در آن وجود دارد. این تراشه نه تنها در روزهای نخست، بلکه پس از مدت‌ها استفاده از دستگاه نیز کند نخواهد شد. هواوی تضمین کرده که عملکرد این تراشه تا 18 ماه پس از استفاده دچار هیچ گونه تغییر و یا کندی نشود. هواوی از تست‌هایی که بر روی میت 9 انجام شد کمک گرفت و پای گوشی‌های سامسونگ را نیز به میدان باز کرد.

علاوه‌بر این، تراشه جدید هواوی از یک موتور پردازش هوش مصنوعی مجزا برخوردار است که سری جدید میت 10 را به سریع‌ترین گوشی‌ها در بخش هوش مصنوعی تبدیل می‌کند. اخیرا در بخش پردازنده‌های موبایلی، توجه زیادی به حوزه هوش مصنوعی می‌شود و تعجبی ندارد که هواوی نیز در این راه قدم بردارد. قطعا این فناوری کاربردهای فراوانی خواهد داشت که یکی از این موارد، استفاده در حوزه تصویربرداری است.

دوربین

در بخش دوربین، هواوی پرچمدارانش را به نمونه دوگانه‌ای مجهز کرده که یک سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی و یک سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم دارد. این لنزها را شرکت خوش‌نام لایکا ساخته که هر دو دارای گشودگی دریچه دیافراگم  f/1.6  هستند. این یعنی گوشی‌های سری میت 10 همانند گوشی ال‌جی V30 بزرگ‌ترین دریچه‌های دیافراگم را در بین تمام دوربین‌های موبایل دارند. این ویژگی باعث می‌شود در شرایطی که نور محیط کافی نیست، بیش‌ترین مقدار ممکن از نور وارد لنزها شود که در نتیجه تصاویر ثبت شده از جزئیات حداکثری برخوردار باشند.

به علاوه، این دوربین‌ها به حالت پرتره مجهز هستند. بدین ترتیب می‌توان پس زمینه تصاویر را همانند دوربین‌های DSLR تار کرد. ضمنا تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر هم در این دوربین‌ها وجود دارد که به ثبت تصاویر شارپ‌تر کمک خواهد کرد. هواوی از موتور مصنوعی اختصاصی برای سری میت 10 بهره گرفته است. این ویژگی دوربین دستگاه را قادر می‌سازد که بلافاصله سوژه‌های نزدیک خود را شناسایی کند و تصاویر را براساس آن تنظیم کند. دوربین‌های جدید سری میت 10 از پردازشگر سیگنال تصویر دوگانه (dual ISP) بهره می‌برند که سرعت شاتر را به سریع‌ترین مقدار می‌رساند. همین ویژگی باعث می‌شود در نور کم، از اشیا متحرک تصاویر بهتری ثبت کنید.

ارتباطات

هواوی که یکی از شرکت‌های فعال در صنعت توسعه و تجهیزات زیرساخت‌های ارتباطی بوده، برای شبکه ارتباطی سری میت 10 نام جدیدی انتخاب کرده است. تراشه کایرین 970 به لطف مودم‌های جدید توانسته سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه را ثبت کند. هواوی نیز برای این شبکه ارتباطی نام “4.5G” را در نظر گرفته است (با 4.5G ایران خیلی فرق دارد). گوشی‌های میت 10 از پنج باند فرکانسی متفاوت از تجمیع‌کننده‌های حامل خود پشتیبانی می‌کنند و از آنتن‌های 4×4 MIMO برای پوشش بهتر و 256QAM برای بازده بیش‌تر پهنای باند بهره‌مند هستند. ضمن آن‌که برای اولین‌بار در دنیا هر دو درگاه سیم‌کارت از شبکه 4G و VoLTE پشتیبانی می‌کنند.

هواوی نیز همانند سامسونگ امکان اتصال پرچمدارانش به مانیتورهای بزرگ‌تر را برای تجربه حالت دسکتاپ فراهم کرده است؛ با این تفاوت که برای پرچمداران سامسونگ به یک داک مخصوص 90 دلاری نیاز دارید اما برای پرچمداران هواوی نیاز به هزینه اضافی ندارید و این عمل فقط با یک کابل انجام می‌شود. با اتصال کابل، گوشی به‌صورت خودکار وارد حالت دسکتاپ می‌شود.

میت 10 پرو فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا است. برای استفاده از تجهیزات دارای این رابط باید از مبدل آن استفاده کرد؛ البته در جعبه گوشی یک مبدل USB-C به جک 3.5 میلی‌متری وجود دارد. نسخه یاد شده فاقد درگاه کارت حافظه نیز است. میت 10 پرو در دو نسخه با 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

لازم به ذکر بوده که نسخه استاندارد میت 10 از درگاه کارت حافظه و جک 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند.

سیستم‌عامل و رابط کاربری

خوشبختانه مدل‌های امسال سری میت هواوی مانند گوشی‌های جدید پیکسل‌ 2 به آخرین سیستم‌عامل موبایلی گوگل یعنی اندروید اوریو مجهز شده‌اند. زمانی‌که به تاخیر و مدت زمان انتظار برای انتشار به‌روزرسانی‌های کمپانی‌های موبایل نگاه می‌کنیم، به اهمیت این خبر پی می‌بریم. اندروید اوریو از ویژگی‌های جدید و متنوعی مانند حالت تصویر در تصویر، حالت تکمیل خودکار برای ورود سریع‌تر به برنامه‌ها یا پنل‌های شخصی، اعلانات هوشمند با امکان اولویت‌بندی پیام‌های مهم، راه‌اندازی سریع‌تر دستگاه و بهبود در عملکرد برخوردار است.

هواوی پرچمدارانش را به جدیدترین رابط کاربری اختصاصی خود یعنی EMUI 8.0 مزین کرده است. هواوی تضمین نموده که رابط کاربری‌اش تا 60 درصد بهتر و سریع‌تر از رابط کاربری‌های رقبا عمل کند و این امکان را به دستگاه می‌دهد که پس از مدت‌ها استفاده هم‌چنان روان بودن خود را حفظ کند.

باتری

یکی از بهترین‌ تغییرات این سری را باید به باتری آن نسبت داد. هواوی پرچمدارانش را به باتری‌های 4000 میلی‌آمپری مجهز کرده است. این حجم باتری در میان پرچمداران امسال بی سابقه محسوب می‌شود. با این باتری‌ها حتی پس از یک روز استفاده سنگین هم نیاز به شارژ نخواهید داشت و می‌توانید در استفاده‌های معمولی تا دو روز نیز سراغ شارژر آن نروید.

این عملکرد فوق‌‌العاده را باید مدیون سیستم هوشمند مدیریت انرژی باشیم که در سطوح نرم‌افزاری به سری میت 10 افزوده شده است. همه مدل‌های میت 10 از فناوری سوپر شارژ پشتیبانی می‌کنند که امکان شارژ سریع و ایمن را فراهم می‌کند. ضمن آن‌که این باتری‌ها برای اولین‌بار در دنیا توانسته‌اند استانداردهای ایمنی TUV را پس از 600 بار شارژ سریع و 1000 چرخه شارژ باتری دستگاه کسب کنند.

مقاومت در برابر رطوبت و گرد و خاک

میت 10

این روزها تمام پرچمداران دنیا از استاندارد IP برخوردارند و پرچمداران هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیستند، اما نکته جالبی در مورد استاندارد مدل‌های سری میت 10 وجود دارد. میت 10 پرو از استاندارد IP67 برخوردار است. به این ترتیب این دستگاه قادر است به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری آب بدون هیچ مشکلی کار کند، البته قضیه برای میت 10 کمی متفاوت است. این گوشی دارای استاندارد IP53 بوده و در مقایسه با برادر خود در برابر رطوبت مقاومت کم‌تری دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH