تلگرام

انحصار تلگرام دلیل فیلترینگ آن؛ انحصارگری گریبان‌گیر سروش هم خواهد شد؟

یکی از مشکلات بسیاری از رسانه‌ها و کاربران اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی در ماه‌های اخیر در مورد ماجرای فیلترینگ تلگرام حرف‌های ضد و نقیضی است که از سوی مسئولین منتشر می‌شود. صحبت‌های فوری و بسیار دقیق! که از فیلترینگ تلگرام صحبت می‌کنند و مصاحبه‌های متناقضی که از عدم قطعیت این اتفاق سخن می‌گویند!

به گزارش آی‌تی‌رسان، رمضان‌علی سبحانی‌فر عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قطعیت فیلترینگ درست نیست و هنوز تصمیم قطعی برای مسدود شدن آن گرفته نشده و در صورتی که انحصار این پیام رسان شکسته شود، امکان ادامه فعالیت آن در کشور وجود دارد.

وی در ادامه افزود:

ما در حال حاضر بنایی بر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار کشور را نداریم و صحبت‌هایی که در مورد تلگرام، واتس‌آپ و اینستاگرام می‌شود صرفا مصاحبه‌هایی است که به دلیل اصرار مسئولین نظام بر شکستن انحصار گفته می‌شود و ما به دنبال رفع این انحصار هستیم. هر پیام رسانی که در چارچوب قوانین کشور و به طور غیرانحصارگرایانه فعالیت کند، مشکلی برایش نخواهد بود و بنایی برای بستن آن نیز در کمیته نخواهد بود.

سبحانی‌فر در ادامه با اشاره به برنامه‌های مسئولین برای خارج کردن تلگرام از انحصار و دلایل احتمالی فیلترینگ این پیام رسان گفت:

در مورد فیلترینگ نیز صرفا شبکه‌های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه در صف بررسی فیلتر شدن قرار می‌گیرند و هر شبکه اجتماعی عاری از این محتوا می‌تواند در کشور فعالیت کند. ما به دنبال فرهنگ سازی و خارج کردن انحصار کشور از یک پیام رسان هستیم و نمونه بارز آن خروج صدا و سیما و بسیاری از مسئولین از تلگرام است که باعث می‌شود، افرادی که به دنبال اخبار این نهادها هستند صرفا از تلگرام پیگیر نباشند.

وی در پایان گفت:

وقتی که انحصار از پیام رسان خارجی مانند تلگرام برداشته شود و مردم به سمت پیام رسان داخلی رجوع کنند، اصراری نخواهد بود که سروش یا هر پیام رسان دیگر مورد استفاده قرار بگیرد و مردم مختار هستند از بین پیام رسان‌های داخلی یکی را برای استفاده انتخاب نمایند.

4 در مورد “انحصار تلگرام دلیل فیلترینگ آن؛ انحصارگری گریبان‌گیر سروش هم خواهد شد؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH