اینتل از تولید محصولات هوشمند پوشیدنی کنار کشید ولی به تولید چیپست‌های موبایلی ادامه خواهد داد

اوایل هفته جاری The Information گزارش داد که شرکت اینتل قصد دارد سرویس New Devices Group را برای همیشه از دسترس خارج کند. این سرویس شعبه مسئول رسیدگی به مشتریان محصولات پوشیدنی مانند نسخه اولیه عینک‌های هوشمند Vaunt بود.

این خبر تنها چند ماه پس از آن منتشر شد که شرکت اعلام کرده بود در حال کار برای توسعه ساعت‌ها و ردیاب‌های هوشمند خود است. به نظر کارشناسان تنها برداشت از این اقدام اینتل را می‌توان تصمیم بر خارج شدن شرکت از بازار تولیدات پوشیدنی هوشمند تلقی کرد.

در حالی که در طی پنج سال گذشته شرکت اینتل تلاش زیادی برای حفظ جایگاه خود در این حوزه از گجت‌های هوشمند کرده و توانسته بود در این مدت با خرید Basis Science و Recon Instruments، که دو شرکت در زمینه توسعه ردیاب‌های سلامت و عینک‌های هوشمند بودند محصولاتی مانند ساعت هوشمند Basis Peak را به بازار عرضه کند.

با این حال محصولات پوشیدنی هوشمند اینتل هرگز نتوانستند به موفقیت درخور توجهی دست پیدا کنند و حتی در سال 2016 ساعت‌های هوشمند Basis Peak به خاطر مشکلات بیش از حد و از دسترس خارج شدن سرویس اپلیکیشن Basis نتوانست مدت زیادی در بازار دوام بیاورد و از چرخه تولید خارج شد. از سوی دیگر موفقیت‌های اندک اینتل در حوزه محصولات پوشیدنی به معنای نبود توجه و تمرکز مناسب تلقی می‌شود.

با توجه به این شکست و عقب‌نشینی شرکت در زمینه تولیدات پوشیدنی، اینتل همچنان متعهد به تولید تراشه‌هایی است که می‌توانند در انواع مختلفی از دستگاه‌های موبایلی و محصولات پوشیدنی مورد استفاده قرار بگیرند. این در حالی است که برخلاف جایگاه افسانه‌ای اینتل در زمینه طراحی و ساخت پردازنده‌های کامپیوتری، شرکت در حوزه تولید چیپست‌های موبایلی به موفقیت قابل توجهی نرسیده است.

و با توجه به رشد سریع و فزاینده فناوری‌های محصولات قابل حمل، شرکت را با شرایط ناخوشایند و دور از انتظاری روبرو ساخته است. شاید با توجه به این وضعیت بهتر باشد اینتل دور تولید محصولات متفرقه را خط بکشد و به کار ساخت پردازنده که در آن تخصص منحصر به فردی دارد، بپردازد.

2 در مورد “اینتل از تولید محصولات هوشمند پوشیدنی کنار کشید ولی به تولید چیپست‌های موبایلی ادامه خواهد داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH