تراشه A12 اپل با 20 درصد سرعت بیشتر و 40 درصد بهره‌وری بالاتر از نسل قبلی تولید می‌شود

تقریبا تردیدی وجود ندارد که آی‌فون‌ها و آی‌پدهای سال 2018 از تراشه A12 اپل بهره می‌گیرند. این پردازنده در مقایسه با تراشه نسل قبل از خود قدرتمندتر و سریع‌تر خواهد بود. با این حال پرسش اساسی این است که تراشه A12 دقیقا به چه میزان سریع‌تر است؟ به نظر می‌رسد این چیپست در حدود 20 درصد سریع‌تر و 40 درصد کارآمدتر خواهد بود یا در حال حاضر این گمانه‌زنی مطرح شده است.

اما این ارقام چطور به دست آمده‌اند؟ به گفته کمپانی TSMC (به نقل از وبسایت Cult of Mac) پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری تراشه‌های این شرکت بر مبنای فرآیند 7 نانومتری تولید شوند که کوچک‌تر از لیتوگرافی 10 نانومتری تراشه‌های سال گذشته خواهد بود. با توجه به این پیشرفت، آن‌ها ادعا می‌کنند که “در مقایسه با فرآیند 10 نانومتری FinFET، لیتوگرافی 7 نانومتری FinFET از تراکم منطقی 1.6 برابری، ارتقای حدودا 20 درصدی سرعت و کاهش تقریبا 40 درصدی مصرف انرژی بهره خواهد برد”.

قطعا TSMC هیچ‌گونه اشاره‌ای به اپل نکرده است؛ اما با توجه به این‌که TSMC تامین‌کننده اصلی تراشه‌های اپل محسوب می‌شود، می‌توان این‌طور برداشت کرد که موارد بهبود یافته احتمالا در تراشه A12 اعمال خواهند شد. البته در این خصوص هیچ تضمینی وجود ندارد؛ اما همان‌طور که گفته شد موارد مذکور بهبودهایی طبیعی هستند که اکثر کمپانی‌ها در محصولات خود اعمال می‌کنند.

انتظار می‌رود اپل در نیمه دوم سال جاری و احتمالا حوالی ماه سپتامبر، گوشی‌های آی‌فون جدید خود را معرفی کند. این بدان معناست که هنوز تا اطلاع از کلیه جزئیات رسمی زمان زیادی پیش روی ما قرار دارد و لذا تا آن موقع، خبرهایی از این قبیل را نبایستی چندان جدی گرفت.

3 در مورد “تراشه A12 اپل با 20 درصد سرعت بیشتر و 40 درصد بهره‌وری بالاتر از نسل قبلی تولید می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH