بررسی اپلیکیشن 724: شارژ، پرداخت، خرید و چند نقطه ضعف!

اپلیکیشن 724 یکی از اپلیکیشن‌های مالی است که توسط گروه مالی سامان پشتیبانی شده و به طور رسمی شرکت پرداخت الکترونیک سامان پشتیبان آن است که این گروه جزو شرکت‌های پیشرو در زمینه ارایه راهکارهای پرداخت مالی در کشور هستند. 724 دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که در کنار این ویژگی‌ها، ضعف‌هایی نیز دارد که در ادامه به بررسی کامل نقاظ ضعف و قوت این اپلیکیشن می‌پردازیم.

اپلیکیشن 724

اپلیکیشن 724 در ادامه بسیاری از اپلیکیشن‌های مالی که توسط بانک‌های مختلف ارایه شده بود، منتشر و به کاربران عرضه شد. البته این اپلیکیشن از سابقه کد USSD که در نام همین اپلیکیشن نیز وجود دارد، بهره می‌برد و توانسته با استفاده از کاربرانی که از این طریق جذب کرده پا به عرصه نرم افزارهای اندرویدی پرداخت‌های مالی بگذارد و البته بدیهی است نقش تبلیغات تلویزیونی مفصل این اپلیکیشن در برنامه‌های ورزشی در جذب کاربران میلیونی آن بی تاثیر نبوده است ولی وجود بعضی از نقاظ ضعف در این برنامه مالی اندرویدی قطعا راه پیشرفت و رشد بیش از پیش آن را بسته است.

اپلیکیشن 724

اپلیکیشن مالی 724 به طور کلی تمام نیازهای اولیه کاربران در زمینه پرداخت‌های موبایلی را پشتیبانی می‌کند و خدمات پایه‌ای که اصولا فلسفه وجودی برنامه‌های این چنینی است، در این اپ اندرویدی نیز وجود دارد. از جمله ویژگی‌های کلی که در 724 به وضوح قابل مشاهده است، طراحی و گرافیک اختصاصی است که حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند و برخلاف بعضی دیگر از اپلیکیشن‌های پرداخت، از ظاهر نچسب و قدیمی برخوردار نبوده و استفاده از فونت و ترکیب رنگ‌های صورتی و مشکی و بعضا رنگ‌های فیروزه‌ای و زرد ملایم باعث شده است که تجربه کاربری ما یک تجربه بهتری نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مالی مشابه باشد.

در ادامه به بررسی جزییات امکانات و ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن مالی 724 می‌پردازیم و در صورت وجود نقاظ ضعفی در این اپلیکیشن مالی به آنها اشاره می‌کنیم.

اپلیکیشن 724

رابط کاربری اپلیکیشن 724 راحت و بدون پیچیدگی

اولین ویژگی قابل ذکر برای اپلیکیشن 724 این است که رابط کاربری آن بر خلاف بعضی دیگر از اپلیکیشن‌های مشابه از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست و هر کاربری با هر سطحی از سواد و آگاهی فنی نسبت به برنامه‌های اندرویدی می‌تواند با این اپلیکیشن کار کند. نحوه چینش امکانات در کنار هم بسیار ساده و دلچسب بوده و همان‌طور که در ابتدا ذکر کردیم، نحوه طراحی رنگ‌ها و آیکون‌ها به گونه‌ای‌ست که حس آرامش خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

مشاهده موجودی بانکی

یکی از نقاط قوت اپلیکیشن‌های مالی، امکان مشاهده موجودی کارت است که استفاده بسیار زیادی در بین کاربران داشته و البته جزو پرسودترین تراکنش‌های بانکی نیز شمرده می‌شود. اپلیکیشن مالی 724 نیز این امکان بسیار مهم را به تازگی به امکانات خود اضافه کرده است و طبق بررسی‌های ما مشکلی در پشتیبانی از بسیاری از بانک‌های عضو شتاب نداشته و تمامی کارت بانک‌های عضو شتاب را پشتیبانی می‌نماید.

کارت به کارت پول از طریق اپلیکیشن 724

از دیگر ویژگی‌های مهم و پایه‌ای اپلیکیشن 724 که در دیگر برنامه‌های اندرویدی مالی نیز وجود دارد، امکان انتقال وجه از طریق کارت به کارت است. کاربر می‌تواند از طریق بیش از 20 بانک عضو شتاب عملیات انتقال وجه خود را انجام دهد و به راحتی و بدون هزینه‌کرد اضافی معاملات خود را صورت دهد. کارمزدی که در اپلیکیشن 724 از مشتری اخذ می‌شود، همانند تعرفه‌ای‌ست که کاربر در هنگام انتقال وجه از طریق دستگاه‌های خودپرداز پرداخت می‌کند و تفاوتی در این موضوع وجود ندارد.

بانک های تحت پوشش این اپلیکیشن عبارتند از:

بانک سامان، بانک ملی، بانک اقتصاد نوین، بانک ملت، پست بانک، بانک سرمایه، بانک پاسارگاد، بانک پارسیان، بانک قوامین، بانک دی، بانک انصار، بانک شهر، بانک آینده، بانک سینا، بانک حکمت ایرانیان، بانک خاورمیانه، بانک کشاورزی، بانک ایران زمین، بانک صنعت و معدن، بانک رسالت، بانک تجارت و بانک رفاه

نقطه ضعفی که در این بخش دیده می‌شود عدم حضور بعضی از بانک‌های بزرگ کشور در لیست بانک‌های پشتیبانی شده اپلیکیشن 724 است. بدیهی است که پشتیبانی همه بانک‌ها برای انتقال کارت به کارت، نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب اپلیکیشن‌ها برای کاربران خواهد داشت و نبود بعضی که اتفاقا بانک‌های بزرگی نیز هستند، می‌تواند به حذف قشر عظیمی از کاربران برنامه‌های این چنینی بینجامد.

خرید اینترنت همراه اول و ایرانسل

از دیگر قابلیت‌های موجود در اپلیکیشن 724 امکان خرید بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل است که به طور مستقیم کاربر می‌تواند بسته‌های ارایه شده توسط اپراتورهای مذکور را مشاهده کرده و با پرداخت هزینه آن از طریق اپ مالی اندرویدی، بسته را مستقیما در سیم کارت فعال نماید.

در بخش اینترنت ایرانسل این نکته قابل ذکر است که مسئولین اپلیکیشن 724 به طور مفصل‌تری به ایرانسل پرداخته‌اند و تمامی بسته‌های اینترنتی متنوع این اپراتور در 724 وجود داشته و کاربران TD-LTE نیز می‌توانند از این طریق اقدام به خرید بسته‌های اینترنتی مد نظر خود نمایند.

از جمله نقطه ضعف‌های موجود در این بخش عدم امکان خرید بسته‌های اینترنتی رایتل است که اتفاقا جزو کاربری‌های بسیار زیاد مشترکین این اپراتور محسوب می‌شود! در حالی که اصولا اینترنت پرسرعت در شبکه‌های سیار مخابراتی توسط رایتل به کاربران عرضه شده است و بسیاری از افراد برای اتصال به اینترنت از این اپراتور بهره می‌برند، به نظر می‌رسد نبود این بخش ضعف بزرگی برای اپلیکیشن 724 محسوب می‌شود.

پس از وارد شدن به بخش خرید بسته‌های اینترنتی همراه اول و ایرانسل، کاربر می‌تواند از بین انتخاب‌های متفاوتی از جمله سیم کارت‌های دایمی و اعتباری و بسته‌های ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه، گزینه مدنظر خود را انتخاب کرده و خریداری نماید. از جمله ویژگی‌های خوبی که در بررسی و مقایسه این اپلیکیشن و دیگر اپلیکیشن‌های مالی به آن رسیدیم، این بود که در اپ 724 مبلغ نهایی پرداختی کاربر به وی نمایش داده می‌شود و مثل بعضی دیگر از نرم افزارهای مالی، رقم خام نمایش داده نمی‌شود. این امکان کمک می‌کند تا کاربر بتواند مقایسه بهتری را بین بسته‌های اینترنتی داشته باشد.

خرید شارژ از اپلیکیشن 724 ساده و آسان

از دیگر ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن 724 سادگی و سهولت در خرید شارژ برای سیم کارت‌های مختلف ایرانسل، همراه اول و رایتل است که بر خلاف بخش بسته‌های اینترنتی در این قسمت رایتل حضور داشته و کاربران می‌توانند برای خرید شارژ سیم کارت‌های رایتل روی این اپلیکیشن حساب باز کنند.

کاربر پس از ورود به بخش خرید شارژ می‌بایست شماره همراه مدنظرش را وارد نماید و پس از آن مبلغ شارژ موردنظر خود را انتخاب کرده و سپس با پرداخت نهایی، شارژ دلخواه خود را به صورت مستقیم دریافت نماید.

به نظر می ‌رسد در صورتیکه خدمات خرید شارژ برای اپراتورهای مجازی تازه وارد به بازار کشور نیز در این برنامه فراهم می‌شد، استقبال و کارایی بیشتری را برای کاربران به همراه داشت.

با اپلیکیشن 724 آنلاین بیمه بخرید!

یکی از قابلیت‌های جدید اپلیکیشن 724 امکان خرید آنلاین بیمه‌های مختلفی است که توسط یکی از شرکت‌های عضو گروه سامان عرضه می‌شود. بیمه سامان که از اعضای گروه مالی سامان است، در این اپلیکیشن اقدام به فروش محصولاتی از جمله بیمه مسافرتی، بیمه ساختمان و بیمه حوادث انفرادی می‌کند که کاربر پس از ورود به هر کدام از محصولات ارایه شده با وارد کردن جزییات بیمه نامه دلخواه، می‌تواند سفارش خود را ثبت کند.

نوع سفارش بیمه نامه در اپلیکیشن مالی 724 نیز به طور کامل و اختصاصی بوده و تمام جزییات موردنیاز برای ثبت سفارش موجود است.

از جمله ضعف‌های موجود در این بخش از اپلیکیشن پرداخت موبایلی 724 نبود بسیاری از محصولات پرکاربرد و پرفروش بیمه‌ای‌ست که اتفاقا از محصولات پرفروش بیمه سامان نیز هستند. محصولاتی مانند بیمه‌های درمانی، بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری، بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه که دو مورد آخر جزو بدیهیات بسیاری از اپلیکیشن‌های مالی دیگر بوده و عجیب است که مسئولین اپ 724 با وجود پشتوانه بیمه‌ای خوبی که دارند، اقدام به فروش این محصول پرفروش و پرطرفدار نکرده‌اند!

با 724 نیکوکاری کنید!

از دیگر بخش‌های قابل ذکر در اپلیکیشن 724 وجود قسمتی است که از طریق آن کاربران می‌توانند به نهادها و موسسات خیریه مختلف کمک کنند. از جمله موسسات موجود می‌توان به: کمیته امداد استان تهران، موسسه محک، بهزیستی استان تهران، برنامه جهانی غذا و موسسه مهرآفرین اشاره کرد.

کاربر پس از انتخاب موسسه مورد نظر خود، مبلغ مورد نظرش را وارد کرده و به صفحه پرداخت منتقل می‌شود تا عملیات را نهایی کند.

اپلیکیشن 724

اپلیکیشن 724 جای کارت بانکی شما در پرداخت‌ها!

از قابلیت‌های جالب اپلیکیشن 724 که البته قبل از این در اپلیکیشن آپ این امکان را دیده بودیم، قابلیت پرداخت هزینه کالا و خدمات خریداری شده از سوی پذیرندگان گروه مالی سامان است که به کاربر امکان می‌دهد بدون نیاز به کارت بانکی خود و صرفا از طریق اپلیکیشن اقدام به پرداخت نمایند. طرز کار این بخش از اپلیکیشن مالی و پرداخت بانکی 724 به این گونه است که کاربر پس از وارد شدن به بخش پذیرندگان، ترمینال کاربری پذیرنده را وارد می‌کند و سپس مبلغ مورد نظر را مشخص کرده و پرداخت را نهایی می‌نماید.

نقطه ضعفی که نسبت به اپلیکیشن آپ در این قسمت وجود دارد، عدم امکان اسکن بارکدهایی است که کار مشتری را برای پرداخت راحت می‌کند. به نظر می‌رسد مسئولین 724 می‌بایست نسبت به راه‌اندازی این امکان دست بجنبانند!

اپلیکیشن 724

قبوض خود را با اپلیکیشن 724 پرداخت کنید

از دیگر امکانات و ویژگی‌هایی که در اپلیکیشن مالی 724 مشاهده می‌شود، امکان پرداخت قبوض است که به طرق مختلف توسط کاربر انجام می‌گیرد. اولین روش پرداخت از طریق این اپلیکیشن روش وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت است که تفاوتی در نوع قبض نیز نداشته و همه قبوضی که در سیستم بانک مرکزی ثبت شده‌اند، در این اپلیکیشن قابل پرداخت خواهد بود.

روش دوم پرداخت قبوض در این اپلیکیشن اسکن بارکد است که با اسکنر موجود در نرم افزار بارکد موجود در قبوض را شناسایی کرده و پرداخت آن را انجام می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌ها و امکانات پرداختی اپلیکیشن 724 امکان پرداخت قبوض تامین اجتماعی بوده که معمولا برای پرداخت آن‌ها توسط بیمه گذاران مشکلات فراوانی وجود داشته و مشقات فراوانی را تحمل می‌کنند. با استفاده از این قابلیت که مستقیما به سیستم پرداخت بیمه تامین اجتماعی متصل است، تلفات زمانی کاربران کاهش یافته و طبیعتا سرعت پرداخت حق بیمه‌های کاربران نیز بالاتر می‌رود.

سومین بخش از قسمت پرداخت قبوض اپلیکیشن 724 بخش پرداخت بدهی موبایل است که البته صرفا برای همراه اول تعبیه شده است و روش کار آن نیز به این گونه است که با وارد کردن شماره همراه کاربر، بدهی میان دوره و پایان دوره وی نمایش داده می‌شود و کاربر با انتخاب هر کدام از قبوض، می‌تواند نسبت به پرداخت آن‌ها اقدام نماید.

از نقطه ضعف‌های موجود در این قسمت از اپلیکیشن 724 عدم وجود امکان پرداخت بدهی سایر اپراتورهای پرکاربرد کشور است. 

نتیجه گیری

به طور کلی اپلیکیشن 724 یک اپ نسبتا کامل برای انواع پرداخت‌ها و خریدهای اینترنتی است که می‌تواند یکی از گزینه‌های استفاده برای کاربران باشد اما نمی‌توان گفت که اپ مالی بهترین نرم افزار موجود در این زمینه است. مزایا و معایبی در این اپلیکیشن وجود داشت که به طور کلی در این بررسی به آن‌ها پرداختیم.

کاربران می‌توانند با مراجعه به کافه بازار و با کلیک روی آیکون زیر، اپلیکیشن 724 را دانلود کنند.

11 در مورد “بررسی اپلیکیشن 724: شارژ، پرداخت، خرید و چند نقطه ضعف!”

  1. سلام یک رمز برای ورود به برنامه داشته باشه خیلی خوبه و دومی اینکه همه اطلاعات کارت رو ذخیره میکنه و هرکسی گوشی رو به سرقت یا دسترسی داشته باشه میتونه از کیف پول و برنامه به نفع خودش استفاده کنه ..بقیه شو بعد میفرستم براتون …مرسی ممنون

  2. سلام ادرس ایمیل منتشر کنید مگه ما می خوابیم بی ادبی کنیم اقا همه ما انسانها یک مذهب یا دینی می پرستیم شما را به هر دینی می پرستین قسم می دم اگه این کسب و کارهای که ما اسیر و سرگردانش شدیم واقعیه یا دروغ اگه واقعیه پس چرا پول شراری که من استفاده کردم درنمی یارم من اگه تخم مرغ خریدوفروش می کردم الان کلی کاسب بودم تازه حیوانکی مرغ کلی چاره تخم ازافه بهم می داد بابا ما دوست رفیق پدر مادر همه شون به انتشار گذاشتیم انا دلشون خوش که ما داریم میلیونی پول درمیاریم اگه سرکاریه به ما بگید ما اسم شما را نمی کیم فقط واقعیت بدونیم فکری به حال این ایلی که سرکار گذاشتیم بکنیم تشکر

  3. مرتضی زاده

    سه روز پیش دو پرداخت قبض گاز داشتم هنوز انجام نشده و همیشه تصویر پرداختی برام ارسال میشد این بار نیومد جمع پرداختی دو فیش تقریبا ۲۶۰ هزار تومان است

  4. این اپلیکیشن 724 برنامه ای مسلما فریب کار می باشد به چندین دلیل از جمله وجود گردونه شانس که کاملا دروغ می باشد و نه کسی برنده شده و میشود و همچنین هدیه ویژه کیف پول برای دعوت دیگران به استفاده از اپلیکیشن که برای من فعال نشدو ….. در صورتی که اپلیکیشن های مشابه خدمات و سرویس های متنوع ترس ارائه می دهند و به تعهدات خود عمل می‌کنند و هدایا و مزایای بیشتر و واقعی به مخاطبان ارائه می دهند در صورتی که 724 اینگونه نیست و صرفاً به منافع خود می اندیشد و برای مخاطبان و مشتریان خود ارزش و اعتبار و احترام قائل نیست. برنامه 724 قابل اعتماد نیست چون به گفته های خود عمل نمیکند و همانند تلفن یکطرفه می باشد و پاسخی به کاربران ارائه نمیدهد

    1
    11

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH