رونمایی رسمی از شیائومی Mi 6X با طراحی تمام‌صفحه، دوربین دوگانه و اسنپ‌دراگون 660

گوشی شیائومی Mi 6X به عنوان جایگزینی برای اسمارت‌فون سال گذشته Mi 5X معرفی شد. Mi 6X در مقایسه با گوشی نسل قبلی خود با بهبودهایی نظیر طراحی معمول تمام‌صفحه و دوربین پشتی دوگانه عرضه می‌شود. همچنین Mi 6X ارزان‌قیمت‌ترین اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 660 به شمار می‌آید.

طراحی و صفحه نمایش:

شیائومی Mi 6X دارای بدنه فلزی با پنل پشتی دارای انحنا است. بدنه این هندست با استفاده از فناوری CNC برش خورده است. به منظور ساخت دستگاهی با بدنه فوق‌العاده باریک که تنها 7.3 میلی‌متر ضخامت دارد، شیائومی ناچارا جک 3.5 میلی‌متری هدفون را حذف کرده است. این هندست را می‌توان در رنگ‌های متنوعی نظیر صورتی، ارغوانی، آبی، طلایی و مشکی خریداری کرد.

همانند اسمارت‌فون نسل قبلی شیائومی Mi 5X، قسمت پشتی گوشی در لبه‌های تحتانی و فوقانی خود مجهز به خطوط آنتن U شکل است. دوربین دوگانه با چیدمان عمودی و حسگر اثرانگشت در پشت بدنه دستگاه قرار دارند. بخش فوقانی Mi 6X مجهز به یک درگاه مادون قرمز است؛ در حالی‌که در بخش انتهایی گوشی یک پورت USB-C قرار دارد که 2 بلندگوی خارجی را از یکدیگر جدا می‌کند. با توجه به بهره‌گیری اسمارت‌فون از طراحی تمام‌صفحه، این گوشی دارای یک نمایشگر 5.99 اینچی از نوع IPS LCD با نسبت ابعاد 18:9 و رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) است.

دوربین دوگانه و دوربین سلفی:

پیکره‌بندی دوربین دوگانه در بخش پشتی Mi 6X شامل یک سنسور IMX486 ساخت سونی با گشودگی دیافراگم f/1.75 و اندازه پیکسل 1.25 میکرون و یک دوربین 20 مگاپیکسلی با سنسور IMX376 سونی، گشودگی دیافراگم f/1.75 و اندازه پیکسل 2 میکرون در قسمت جلویی است. سنسور دوم، لنزی از نوع تله‌فوتو است که امکان بزرگ‌نمایی 2 برابری بدون اتلاف را فراهم می‌کند.

دوربین دوگانه دستگاه با هدف بهبود وضوح تصاویر پرتره بهینه‌سازی شده است و در اوقات مختلف روز و شب این‌کار را از طریق تعویض خودکار دوربین 12 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی انجام می‌دهد. این گوشی به منظور ثبت تصاویر با روشنایی بیش‌تر از یک دوربین 20 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی استفاده می‌کند. به کمک هوش مصنوعی تعبیه شده در این هندست، دوربین دوگانه پشتی قادر به تشخیص حداکثر 206 گونه متنوع از صحنه‌ها با بهینه‌سازی‌های مختلف بوده و از این طریق تصاویر باکیفیت‌تری را ثبت می‌نماید. بعلاوه Mi 6X قادر به ترجمه هم‌زمان زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، کره‌ای و هندی است.

دوربین سلفی مجهز به سنسور 20 مگاپیکسلی IMX376 ساخت شرکت سونی است. این دوربین از یک فلاش LED با نور ملایم بهره می‌گیرد. هوش مصنوعی مقدماتی به دوربین جلویی امکان می‌دهد تا تصاویر سلفی را با بهترین کیفیت ثبت نموده و قادر به تشخیص 12 گونه مختلف از صحنه‌های پرتره سلفی باشد. سایر ویژگی‌های دوربین جلویی Mi 6X شامل AI Beauty و AI night Self-timer است. نهایتا دوربین جلویی می‌تواند برای بازگشایی قفل گوشی از طریق اسکن چهره نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کارایی:

تراشه اسنپ‌دراگون 660 به کارگرفته شده در شیائومی Mi 6X مجهز به موتور هوش مصنوعی (AIE) است. این اسمارت‌فون موفق به کسب امتیاز 139697 در انتوتو شد و نسبت به گوشی Mi 5X با تراشه اسنپ‌دراگون 625 تا 79 درصد کارایی مناسب‌تری از خود نشان داد. 2 مدل 64 گیگابایتی Mi 6X با 4 و 6 گیگابایت رم عرضه می‌شوند. نسخه 128 گیگابایتی این هندست دارای 6 گیگابایت حافظه رم خواهد بود. Mi 6X مجهز به یک باتری 3010 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی به کمک فناوری Quick Charge 3.0 است. تنها با 30 دقیقه شارژ، باتری دستگاه می‌تواند تا 50 درصد شارژ شود. بعلاوه این گوشی از قابلیت مدیریت هوشمند مصرف انرژی برخوردار است.

اندروید 8.1 اوریو در کنار رابط کاربری MIUI 9.5 با قابلیت پشتیبانی از ژست‌های حرکتی تمام‌صفحه، به عنوان سیستم‌عامل Mi 6X در نظر گرفته شده است. همچنین این گوشی با دستیار صوتی هوشمند شیائو (Xiao) که ماه گذشته به همراه اسمارت‌فون می میکس 2S معرفی شد، عرضه می‌شود.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه:

اکثر اسمارت‌فون‌های موجود در بازار با تراشه اسنپ‌دراگون 660، حدودا 3000 یوان (تقریبا 475 دلار) قیمت دارند. اما قیمت پیشرفته‌ترین مدل شیائومی Mi 6X با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم تنها 1999 یوان (تقریبا 316 دلار) است. مدل‌های 64 گیگابایتی این گوشی با 4 و 6 گیگابایت رم به ترتیب 1599 یوان (حدودا 253 دلار) و 1799 یوان ( حدودا 285 دلار) قیمت خواهند داشت.

شیائومی Mi 6X در ساعت 10 صبح (به وقت محلی) روز 27 آوریل از طریق بازارچه شیائومی، فروشگاه‌های خانگی Mi ،Youpin و فروشگاه‌های رسمی در Tmall، Suning، Gome و Vipshop برای خرید در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

4 در مورد “رونمایی رسمی از شیائومی Mi 6X با طراحی تمام‌صفحه، دوربین دوگانه و اسنپ‌دراگون 660”

      1. اپل قضیش فرق داره
        منظور این دوستمون از پشتیبانی گارانتی و نمایندگی بود
        ولی اپل کلا تحریمیم !!

  1. ای جان
    آفرین شیائومی . عالی هستی و حرفی نیست در این مورد.
    الان یه عده میان میگن دوربین اینجوره طراحی اونجوره حاشیه داره باتری فلان چینیه فلان
    یه چیز تازه بگین تا شاید موفق بشین دل جماعت رو بلروزنین واسه خرید این گوشی که اونم اصلا نمیشه دیگه. 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH