نسخه جدید جی‌میل علاوه بر ظاهر زیبا، امنیت و مدیریت بهتر پیام‌ها را به ارمغان می‌آورد

همانطور که انتظار می‌رفت گوگل نسخه جدید سرویس پست الکترونیک قدرتمند خود یعنی جی‌میل را با ظاهر جذاب و ویژگی‌های تازه‌ای عرضه کرد. این جی‌میل جدید علاوه بر طرحی با عناصر متنوع و زیبا و قابلیت‌های جدید، امن‌تر نیز ساخته شده است و برخی از الگوریتم‌ها برای مدیریت ساده‌تر ایمیل‌های دریافتی، تغییر یافته است.

گوگل

با ورود به جی‌میل جدید در همان ابتدا صفحه انتظار ورود تازه با آیکن متحرک جی‌میل، توجه شما را به خود جلب می‌کند که نوید یک طراحی شکیل و جذاب گرافیکی را می‌دهد و دیدن پوسته جدید طراحی شده قطعا حس خوشایند تازگی را به شما القا خواهد کرد. نکته جالب در مورد تغییر ظاهر جی‌میل این است که به نوعی طراحی انجام گرفته که برای کاربر غریبه و ناآشنا به نظر نرسد و تمام بخش‌ها و برنامه‌ها به همان صورت در دسترس باشد، با این تفاوت که خطوط نرم‌تر، حاشیه‌ها گرد‌تر و دکمه‌های هر بخش کوچک‌تر و جالب‌تر به نظر می‌رسند.

تغییرات کاربردی به شرح زیر است:

  • فایل‌های ضمیمه به طور دائمی در جلوی دید قرار دارند و دیگر نیازی به اسکرول کردن برای مشاهده آنها نیست.
  • گزینه‌های آرشیو، حذف، علامت‌گذاری (Mark) به صورت مخفی قرار دارند و تا زمانی که بر روی یک ایمیل کلیک نکنید، ظاهر نمی‌شوند.
  • افزوده شدن گزینه Snooze یک ایمیل برای هر دوره زمانی که کاربر انتخاب کند.

همچنین در مورد استفاده از هوش مصنوعی نیز باید گفت گوگل توانسته است با افزودن قابلیت پاسخ‌گویی هوشمند (Smart Replies) در اپلیکیشن‌های موبایلی، به خوبی آن را توسعه دهد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد که به صورت آنی و خودکار پاسخی به ایمیل دریافتی ارسال نمایید. به علاوه گوگل با ارائه یک ویژگی جدید به اسم Nudge، به صورت هوشمند درک خواهد کرد که آیا ایمیل دریافتی برای شما مهم است یا خیر؟! و در صورت تشخیص با اهمیت بودن ایمیل دریافتی، به شما یادآوری می‌کند تا نسبت به پاسخگویی به موقع آن اقدام نمایید.

گوگل

اما شاید بزرگ‌ترین نوآوری که در این آپگرید عرضه شده حالت محرمانه (Confidential) است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا به هر کس که مایلید ایمیل بزنید در حالی که تمام گزینه‌ها برای کپی، ارسال، دانلود و یا پرینت محتویات توسط فرد گیرنده را غیرفعال کرده‌اید. این ویژگی به خصوص در زمان ارسال فایل‌ها و پیام‌های محرمانه و بسیار مهم، ارزشمند است و قطعا کارایی بالایی خواهد داشت.

همچنین این امکان توسط گوگل فراهم شده است که اقدام به ارسال ایمیل کنید، بدون آنکه در واقعیت چیزی فرستاده باشید! در عوض شما تنها اقدام به ارسال لینک ایمیل به دریافت کننده می‌کنید که برای همیشه در اینباکس شما باقی خواهد ماند و تنها در صورتی که شما اجازه دهید، آنها می‌توانند از طریق اکانت جی‌میل و یا آدرس لینک https محتویات آن را مشاهده کنند. حتی شما می‌توانید برای آن تاریخ انقضا نیز تعیین کنید.

نحوه دسترسی به جی‌میل جدید

نسخه جدید جی‌میل گوگل از همین حالا در دسترس است اما ممکن است مدتی طول بکشد تا شما آن را دریافت کنید. برای بررسی اینکه آیا امکان دریافت به‌روزرسانی جی‌میل جدید را دارید، می‌توانید بر روی دکمه تنظیمات در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و در صورت مشاهده گزینه Try the new Gmail، بر روی آن کلیک نمایید تا به‌روزرسانی انجام شود. این کار تنها چند ثانیه به طول خواهد کشید و شما به‌راحتی می‌توانید از قابلیت‌ها و ظاهر جدید جی‌میل‌تان لذت ببرید.

3 در مورد “نسخه جدید جی‌میل علاوه بر ظاهر زیبا، امنیت و مدیریت بهتر پیام‌ها را به ارمغان می‌آورد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH