تلگرام

با برطرف شدن مشکل، تلگرام دوباره در کشور وصل شد!

پیام رسان محبوب تلگرام تقریبا از نیمه‌های شب دچار قطعی شد و بسیاری از کاربران با بیم آنکه تلگرام فیلتر شده است، روزشان را با نگرانی آغاز کردند.

اما استفاده از برنامه‌های دور زدن فیلترینگ نشان داد که این محدودیت، ریشه درونی نداشته و ظاهرا مشکل از خود تلگرام است، موردی که چندی پیش نیز بر اثر قطعی برق در یکی از مراکز اصلی سرور آن تکرار شده بود.

توییت مالک تلگرام این امر را ثابت کرد که قطعی تلگرام جهانی بوده و مختص به ایران نیست و برای همین تنها چاره کار، صبر کردن برای برطرف شدن مشکل بود.

حال گزارش‌ها حاکی از آن است که مشکل تلگرام که ظاهرا از طرف یکی از سرورها در آمستردام هلند بوده، برطرف شده و این اپلیکیشن در حال وصل شدن تدریجی است.

در حال حاضر هنوز وصل شدن تلگرام به‌صورت کامل انجام نشده و بسته به استفاده کاربران از ISP خاص و یا حتی نسخه متفاوت تلگرام (اپلیکیشن یا دسکتاپ)، می‌تواند متفاوت باشد.

اما امری که می‌توان آن را حدس زد، این است که تا ساعاتی دیگر این اپلیکیشن به‌صورت کامل وصل شده و اختلالات چند ساعته‌اش برای همه کاربران برطرف خواهد شد.

پس نیازی به نگرانی وجود ندارد زیرا تلگرام فیلتر نشده و همچنان می‌توان از آن همچون گذشته استفاده کرد، اگرچه مسئولین این اپلیکیشن پرطرفدار بایستی تمهیدات بهتری برای جلوگیری از بروز چنین ایراداتی را بیاندیشند.

3 در مورد “با برطرف شدن مشکل، تلگرام دوباره در کشور وصل شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH