با LumiWatch آشنا شوید: ساعت هوشمندی که دست را به یک صفحه نمایش لمسی تبدیل می‌کند

نسخه اولیه یک ساعت هوشمند به نام لومی‌واچ (LumiWatch) توسط محققان دانشگاه کارنگی ملون طراحی و ساخته شد. این ساعت هوشمند دارای قابلیت بسیار جالبی است که این امکان را برای کاربر فراهم می‌آورد تا تصویری از فعالیت در حال انجام را بر روی ساعد دست خود به نمایش در‌آورد که قابل جابه‌جا کردن، چرخاندن و از همه مهم‌تر ضربه زدن (Tap) است.

ساعت هوشمند

به عبارت دیگر لومی‌واچ، بدن خود کاربر را به یک صفحه نمایش لمسی تبدیل می‌کند. ویژگی جالب دیگر این ساعت هوشمند آن است که تصویر ایجاد شده می‌تواند مساحتی به اندازه‌ حدود 40 سانتی‌متر مربع داشته باشد که بیش از 5 برابر صفحه نمایش خود ساعت است. محققان در این رابطه اعلام کرده‌اند که پوست بدن، سطحی بسیار فوق‌العاده برای ایفای نقش یک صفحه نمایش تعاملی محسوب می‌شود. حتی با وجود تفاوت‌های رنگ و بافت پوست افراد با یکدیگر، تیم حاضر در این تحقیق، اعتقاد دارند تصویری که بر روی پوست ایجاد می‌شود دارای وضوح تصویر، فرکانس و کیفیت بسیار بالایی است.

همان‌ طور نیز که اشاره شد بهترین چیز در مورد استفاده از ساعد دست به عنوان نمایشگر مجازی، ابعاد بزرگ‌تر تصویر و راحتی مشاهده اطلاعات، متن و دیگر موارد نشان داده شده است. برای این منظور این ساعت هوشمند مجهز به یک پروژکتور 15 لومنی است که توسط یک پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون با سرعت فرکانس 1.2 گیگاهرتز پشتیبانی می‌شود. به علاوه 768 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه درونی نیز برای لومی‌واچ در نظر گرفته شده است.

ساعت هوشمند

طراحان این ساعت هوشمند برای انجام فعالیت‌های آن یک باتری 740 میلی‌آمپری را نیز به کار گرفته‌اند. لومی‌واچ از هر دو ویژگی وای‌فای و بلوتوث نیز برخوردار بوده و سیستم عامل اندروید 5.1 بر روی آن نصب شده است.

اندازه آن نیز 50 در 41 در 17 میلیمتر است که در مقایسه با نسخه سوم ساعت هوشمند اپل (Apple Watch) که دارای ابعاد 42.5 در 36.4 در 11.4 میلیمتر است، اندکی بزرگتر خواهد بود. محققان دانشگاه کارنگی ملون معتقدند که می‌توان این ساعت هوشمند را با قیمتی در حدود 600 دلار وارد بازار کرد. البته هنوز هیچ صحبتی در مورد زمان احتمالی تولید انبوه و در دسترس قرار گرفتن این ساعت جذاب نشده است.

2 در مورد “با LumiWatch آشنا شوید: ساعت هوشمندی که دست را به یک صفحه نمایش لمسی تبدیل می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH