معرفی پنج ویژگی جدید و قدرتمند جی‌میل

این روزها تقریبا هر کسی یک حساب جی‌میل دارد، بنابراین کاملا منطقی است که گوگل اقدام به تعمیر رابط کاربری این سرویس پرطرفدار خود کرده است. طرح جدید جی‌میل شروع به کار کرده و بسیاری از کاربران در حال حاضر قادر به استفاده از برخی از ویژگی‌های جدید این سرویس هستند.

بسیاری از ویژگی‌های جدید جی‌میل نظیر مدیریت صندوق ورودی برای کاربران آشنا هستند اما برخی دیگر کاملا جدید بوده و البته هنوز تمام آن‌ها منتشر نشده است، اما موارد در دسترس نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند. در این مطلب در مورد چگونگی استفاده از این ویژگی‌های جدید به شما کمک خواهیم کرد و همچنین ویژگی‌هایی که به‌زودی منتشر می‌شوند را بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

چگونه طرح جدید جی‌میل را دریافت کنیم؟

اگر رابط کاربری جدید جی‌میل را دریافت نکرده‌اید، بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام کنید. همه کاری که لازم است انجام دهید این است که بر روی دکمه تنظیمات کلیک کرده و گزینه Try the new Gmail را انتخاب کنید. با انجام این کار صفحه بارگیری و رابط کاربری جدید نمایش داده خواهد شد.

رابط کاربری جدید جی‌میل چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. امکان ارسال پاسخ هوشمند در وب‌میل

اگر از برنامه‌های موبایل جی‌میل و یا صندوق ورودی استفاده می‌کنید، احتمالا گزینه Smart Response را مشاهده کرده‌اید.

گوگل با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، الگوهای پاسخ‌های شما را یاد می‌گیرد و سه گزینه‌ای که فکر می‌کند شما ممکن است از آن‌ها استفاده کنید را ارایه می‌دهد و جالب این‌جاست که در انتخاب پاسخ‌های منطقی بسیار خوب عمل می‌کند. طراحی جدید جی‌میل این ویژگی را به مرورگر شما ارایه می‌دهد. برای مشاهده گزینه‌ پاسخ هوشمند، فقط کافی است به پایین ایمیل بروید. اگر گزینه‌های موجود در دسترس باشند، به وضوح نمایش داده خواهند شد.

توجه داشته باشید که جی‌میل همیشه گزینه Smart Response را نمایش نمی‌دهد بنابراین بهتر است در پاسخ به سوالات ساده پیشنهاد شود.

  1. از صندوق ورودی سریع‌تر استفاده کنید

تا پیش از این برای انجام هر کاری در صندوق پستی خود باید یک ایمیل را انتخاب کرده و سپس اقدام موردنظر را از بالای پنجره انتخاب می‌کردید. انجام این کار سخت نبود، اما گوگل آن را ساده‌تر کرده است.

اکنون می‌توانید روی ایمیل موردنظر در صندوق ورودی خود به سمت راست حرکت کنید تا به‌راحتی به گزینه‌های آرشیو (Archive)، حذف (Delete) و علامت گذاری به‌عنوان خوانده‌شده (Mark as Read) دسترسی داشته باشید. این ویژگی قطعا یک پیشرفت چشم‌گیر در سیستم قبلی است.

شما همچنین می‌توانید به‌جای باز کردن ایمیل و سپس مشاهده ضمیمه‌ها، آن‌ها را از صندوق ورودی خود باز کنید. برای انجام این کار، باید حالت صفحه نمایش خود را روی پیش‌فرض (Default) تنظیم کنید. بدین منظور، روی علامت چرخ‌دنده در گوشه سمت راست بالا کلیک کرده و سپس گزینه Display density را انتخاب کنید و آن را روی حالت Default قرار دهید.

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید ایمیل‌های زیادی را بدون پیمایش، مشاهده کنید و شما تنها در حالت نمایش Comfortable و یا Compact قادر به انجام این کار هستید. اما می‌توانید فایل‌های پیوست تعداد زیادی از ایمیل‌های خود را به‌راحتی مشاهده کنید که بسیار عالی است.

کافی است بر روی یکی از فایل‌های پیوست کلیک کنید و آن را در لایت باکس (lightbox) یا گوگل‌درایو باز کنید.

  1. نوار کناری انعطاف‌پذیر در سمت راست صفحه

یکی از ویژگی‌های جدید جی‌میل که شما قطعا متوجه آن خواهید شد، نوار کناری کشویی در سمت راست صندوق ورودی شما است که آیکون‌های Google Calendar، Google Keep و Google Tasks به‌طور پیش‌فرض در آن وجود دارند. فقط روی یکی از آن‌ها کلیک کنید تا نوار کناری برای شما باز شود.

شما به‌راحتی می‌توانید تقویم، فایل‌های ذخیره شده و برنامه‌های خود را از صندوق ورودی خود بررسی کنید.

  1. تعویق ایمیل

بسیاری از کلاینت‌های ایمیل از جمله صندوق ورودی از قابلیت Snooze پشتیبانی می‌کنند. کافی است این قابلیت را انتخاب کرده و زمانی‌که می‌خواهید ایمیل در صندوق ورودی شما نمایش داده شود را برای کلاینت مشخص کنید. با انجام این کار، ایمیل در زمان مشخص شده برای شما نمایش داده می‌شود. این یک گزینه عالی برای ایمیل‌هایی است که شما نمی‌توانید آن‌ها را دست‌کم بگیرید.

قبل از طراحی مجدد جی‌میل، باید ایمیل خود را بایگانی می‌کردید و در زمان مقرر آن را از میان انبوه ایمیل‌های بایگانی شده انتخاب می‌کردید که این کار اصلا آسان نبود. اما در حال حاضر، همه کاری که باید انجام دهید این است که دکمه Snooze را از صندوق ورودی خود انتخاب کرده و یک زمان را برای آن مشخص کنید.

  1. 5. مدیریت بهتر افزونه‌ها

افزونه‌های جی‌میل همیشه یک راه عالی برای استفاده بیشتر از کلاینت‌های مرورگر جی‌میل بوده است. این افزونه‌های پرکاربرد برای برنامه‌ریزی ایمیل‌ها، اضافه کردن امضا، اضافه کردن اقلام از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه و بسیاری موارد دیگر، مورد استفاده قرار می‌گرفتند و اکنون، هنگامی‌که یکی از این افزونه‌ها را به جی‌میل اضافه کنید، به‌راحتی می‌توانید نماد آن را در نوار کناری سمت راست و ایمیل‌های کاربردی خود مشاهده کنید.

برای دسترسی به آن کافی است بر روی آیکون تعبیه شده افزونه در نوار کناری صفحه کلیک کنید و سپس بر روی آیکون موجود در پیام برای فعال کردن افزونه کلیک کنید. اگر تمایل به استفاده از این روش ندارید می‌توانید از شیوه قبلی خود استفاده کنید چراکه افزونه‌ها همچنان در نوار بالای ایمیل نیز در دسترس هستند.

گوگل چه ویژگی‌های دیگری را به سرویس جی‌میل خود اضافه می‌کند؟

در حال حاضر بسیاری از ویژگی‌های فوق به‌طور گسترده در دسترس کاربران قرار دارد. با این حال ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم هنوز انجام نشده‌اند اما گوگل اعلام کرده است که آن‌ها را طی چند هفته آینده در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

امکانات جدید برای نسخه وب جی‌میل

یک از جالب‌ترین ویژگی‌های جی‌میل که در آینده شاهد آن خواهیم بود، حالت محرمانه (Confidential Mode) است که در آن جی‌میل به شما این امکان را می‌دهد گزینه‌های ارسال، کپی، دانلود یا چاپ را برای پیام‌ها حذف کنید که به نظر می‌رسد یک گام اساسی برای امنیت بیشتر جی‌میل است. شما همچنین می‌توانید یک تاریخ انقضا را برای ایمیل‌های خود تنظیم کنید که پس از آن، ایمیل ناپدید می‌شود و در صورت نیاز حتی دسترسی آن را لغو کنید. توجه داشته باشید که این قابلیت اساسا با ذخیره محتوای ایمیل در گوگل‌درایو و ارسال لینک به گیرنده شما کار می‌کند. پس از آن شما می‌توانید مجوزهای دسترسی در آن لینک را کنترل کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که از صندوق ورودی جی‌میل می‌توانید از آن استفاده کنید، گزینه Nudge است. اگر شما یک ایمیل دریافت کرده و ظرف چند روز به آن پاسخ ندهید، گوگل در مورد آن به شما یادآوری می‌کند.

امکانات جدید برای نسخه موبایل جی‌میل

گوگل در مورد چگونگی طراحی مجدد نسخه موبایل جی‌میل، اطلاعات زیادی را ارایه نداده اما دو ویژگی جدید را اعلام کرده است: اطلاعیه‌های سفارشی (custom notifications) و پیشنهادات لغو اشتراک (unsubscribe suggestions).

ویژگی اطلاعیه‌های سفارشی به شما اجازه می‌دهد اعلان‌ها را در زیر مجموعه‌ای از ایمیل‌هایی که برای شما اهمیت دارند دریافت کنید. این یک راه عالی برای جلوگیری از نمایش اعلان‌هاست بدون این‌که شما موارد مهمی را از دست بدهید.

پیشنهادات لغو اشتراک نیز دقیقا همان چیزی است که به ذهن‌تان رسیده است؛ اگر گوگل فکر کند شما برای یکی از اشتراک‌های خود اهمیتی قائل نمی‌شوید، پیشنهاد می‌کند که آن اشتراک را لغو کنید.

آینده جی‌میل

مدیر تولید محصولات جی‌میل به The Verge گفت: ” همه این ویژگی‌های جدید تست خواهند شد و این همان چیزی است که در گذشته نیز انجام می‌شد.” اما به نظر می‌رسد که برنامه عمومی این تیم به معرفی ویژگی‌های جدید در صندوق ورودی، نحوه کار با آن‌ها و سپس انتقال آن‌ها به جی‌میل اختصاص دارد. ویژگی‌های جدید جی‌میل یک گام ظریف اما مهم است و گوگل مطمئن است که این نوآوری را حفظ خواهد کرد.

2 در مورد “معرفی پنج ویژگی جدید و قدرتمند جی‌میل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH