اطلاعات خود را دو دستی بچسبید، همه جاسوسی می‌کنند ولی آمریکا و انگلیس از همه بیشتر

spying

پارلمان اروپا در گزارشی مفصل  اعلام کرد که کشورهای دیگر نیز به جاسوسی اطلاعات در شبکه می‌پردازند ولی نه به اندازه آمریکا و انگلستان.

تحقیقات این پارلمان نشان داده است که کشورهای انگستان، فرانسه، آلمان، سوئد و انگلستان به عنوان مشهورترین کشورهای اروپایی در زمینه رسد کردن اطلاعات محرمانه کاربران اینترنت فعال هستند ولی در هر حال هیچ کدام در ارقابت به گردپای انگلیس و آمریکا نخواهند رسید.

گزارش این پارلمان  نشان می‌دهد که جاسوسی اطلاعات شخصی در این کشورها سابقه‌ای طولانی دارد ولی امروزه وب ا توجه به رشد سرسام آور اطلاعات و حجم بالای آن در شبکه موجب شده است که دولت‌ها بهای بسیار بالایی را برای شنود اطلاعات شخصی پرداخت کنند تا حدی که  بنا به این گزارشدولت بریتانیا به عنوان سرآمد شنود در اروپا مبلغ 1 بیلیون پوند معادل 1.6 بیلیون دلار را به عنوان بودجه اختصاصی برای شنود اطلاعات در اختیار دارد که این کشور را پس از ایلات متحده در رده دوم قرار می‌دهد.

سازمان امنیت ملی آمریکا در این باره از روش عجیبی استفاده می‌کند تا هزینه‌های شنود را کاهش دهد، آنها ابتدا حدود سی درصد اطلاعات را که دانلود مستقیم دوطرفه است(Peer to Peer) را از اطلاعات مورد جاسوسی خود کم می‌کنند، سپس باقی اطلاعات را از نخستین فیلتر که شامل 4000 کلمه کلیدی است عبور می‌دهند و سپی نتایج حاصله توسط کارمندان پر تعداد و ماشین‌های سریع و نیرومند جستجوی اطلاعات مورد عرض یابی قرار می‌گیرد.

به این ترتیب باید گفت که اطلاعات ما در شبکه کاملا در اختیار دولت‌های اروپایی و آمریکا قرار دارد که این موضوع بسیار ترسناک به نظر می‌رسد زیرا حجم جاسوسی اطلاعات در طول سالیان گذشته به شدت بالا رفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH