لنوو پتنت لپ‌تاپی هیبریدی با سه صفحه نمایش تاشو را به ثبت رساند

بعد از انتشار اخباری در رابطه با ثبت پتنت‌هایی از گوشی‌های هوشمند تاشو با سه صفحه نمایش توسط شرکت‌های سامسونگ و مایکروسافت اکنون نوبت به لپ‌تاپ‌هایی با سه صفحه نمایش تاشو رسیده است. در این رابطه شرکت لنوو، اخیرا یک پتنت را به ثبت رسانده که در آن طرح یک لپ‌تاپ با سه صفحه نمایش تاشو شرح داده شده است.

لنوو

در این پتنت همچنین تغییرات و مدل‌های همراه آن نشان داده شده و مجموعه اسناد آن در اواسط ماه آوریل 2018 در سازمان جهانی مالکیت‌های معنوی به ثبت رسیده است. این شرکت در ابتدا در سال 2016 اقدام به ثبت پتنتی در مورد لپتاپ‌های دارای صفحه نمایش انعطاف‌پذیر با قابلیت نقاط دید چندگانه نموده بود. پنل مورد نظر برای استفاده در این پتنت صفحه نمایش‌های اولد عنوان شده است که می‌تواند به هر دو سمت خارج و داخل تا شود و به صورت کارآمدی این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا بتوانند در مقایسه با لپ‌تاپ‌های فعلی، اندازه صفحه نمایش را تا سه برابر افزایش دهند.

در این طرح جدید ماهیت انعطاف‌پذیر مکانیسم تاشوندگی دستگاه، این اجازه را به آن می‌دهد تا به صورتی تا گردد که در هر دو طرف دارای صفحه نمایش باشد. شرکت لنوو در مورد کاربرد این توانایی اینطور توضیح داده است که چنین قابلیتی برای ارایه سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های اداری و همچنین برای گیمر‌هایی که به صورت چند نفره و لوکال بازی می‌کنند بسیار مفید خواهد بود.

لنوو

به علاوه با آنکه در توضیحات این پتنت به طور مشخص به ویژگی لمسی بودن این صفحه نمایش‌ها تاکید نشده است اما به نظر می‌رسد که به طور ضمنی از قابلیت لمسی بودن برخوردار خواهند بود. به خصوص با در نظر گرفتن این نکته که در برخی حالات تا شدگی، احتمالا صفحه کلید این دستگاه هیبریدی در بخش پشتی یکی از صفحه نمایش‌ها مخفی شود، پس برای استفاده از آن نیاز است تا صفحه نمایش مجهز به قابلیت لمسی باشد.

همچنین با توجه به اینکه در این پتنت در هر دو طرف لپ‌تاپ صفحه نمایش تعبیه شده است پس طبیعتا دارای تجهیزات جانبی مانند حداقل یک دوربین وبکم و میکروفون در هر یک از دو قسمت نیز خواهد بود. ناگفته نماند که شرکت لنوو با اشاره به گوشی‌های هوشمند اعلام نموده که در فکر طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند تاشو و همچنین به احتمال زیاد تبلت‌هایی از این دست نیز هست. براساس اسناد منتشر شده WIPO، اصول اولیه مهندسی در مورد ویژگی حفاظتی جدید این امکان را فراهم نموده است تا بتوان لپ‌تاپ‌هایی با دو یا سه صفحه نمایش را طراحی نمود که به برخی از تلاش‌های شرکت لنوو برای آزمایش محصولات تاشو با چند صفحه نمایش اشاره دارد.

لنوو

به همراه لنوو دو شرکت چینی دیگر یعنی OPPO و هواوی نیز در حال کار بر روی طرح‌های مشابه‌ای هستند. همچنین همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، شرکت ریزر نیز هم‌ اکنون موفق به ساخت نمونه اولیه لپ‌تاپی با سه صفحه نمایش شده است که در نمایشگاه CES سال گذشته آن را عرضه نمود. هرچند به دلیل طراحی جالب آن کاربر این امکان را دارد که به راحتی لپ‌تاپ را جابه‌جا و حمل و نقل نماید اما این طرح هرگز به مرحله تجاری نرسید. فعلا تنها موارد از محصولات تاشو که انتظار می‌رود وارد بازار شوند، گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ و هواوی هستند که طی دوازده ماه آینده باید شاهد عرضه آنها باشیم.

3 در مورد “لنوو پتنت لپ‌تاپی هیبریدی با سه صفحه نمایش تاشو را به ثبت رساند”

    1. لنوو طرح های زیادی تاحالا ثبت کرده! مثله گوشی تاشویی که روی مچ دست میشینه و خیلی طرح های دیگه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH