وان‌پلاس 6 با دوربین دوگانه و ۸ گیگابایت رم به‌صورت رسمی معرفی شد

چهار سال از رونمایی اولین اسمارت‌فون کمپانی وان‌پلاس، به نام وان‌پلاس وان می‌گذرد. اسمارت‌فون‌هایی که برخی عاشق آن و برخی دیگر از آن‌ها متنفر بودند، با این حال مسیر طی شده توسط این کمپانی موجب شد، وان‌پلاس از یک برند گم‌نام چینی به شرکتی با میلیون‌ها طرفدار مبدل شود.

شب گذشته وان‌پلاس از آخرین دستاورد مهندسان خود رونمایی کرد. وان‌پلاس 6 یک جانشین تمام عیار برای وان‌پلاس 5 و 5T است. دو اسمارت‌فونی که مشخصات قابل قبول را در کنار قیمت مقرون به‌صرفه به همراه داشتند، درست برعکس پرچم‌داران 1000 دلاری امروزی که خرید آن‌ها برای بسیاری از کاربران سخت و یا حتی غیرقابل دسترس است. در رابطه با قیمت وان‌پلاس 6 بعدا صحبت خواهیم کرد و فعلا سراغ ویژگی‌های خاص این هندست دوست داشتن می‌رویم.

طراحی: شیشه و فلز!

دوست داشته باشید یا نه، وان‌پلاس 6 از بدنه‌ای متشکل از شیشه و فلز استفاده می‌کند. پنل‌های جلویی و پشتی این هندست از جنس شیشه بوده که به وسیله یک قاب فلزی به یکدیگر متصل شده‌اند. در بخش پایین این هندست می‌توانیم جک صوتی 3.5 میلی‌متری، یک بلندگو و پورت USB نوع C را مشاهده کنیم. کلیدهای تنظیم حجم صدا در لبه سمت راست قرار گرفته‌اند و درست بالای آن‌ها می‌توانیم کلید اختصاصی alert slider را مشاهده کنیم. در کیس پشتی نیز سنسور اثر انگشت و دوربین دوگانه آرام گرفته‌اند.

برای اولین بار در یک اسمارت‌فون تولید شده توسط وان‌پلاس می‌توانیم مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را مشاهده کنیم. اگرچه امتیاز IP کسب شده مشخص نیست، اما مقاومت این هندست حداقل به اندازه دوام آوردن در زیر باران و یا غرق شدن در یک گودال آب خواهد بود!

نمایشگر مورد استفاده در وان‌پلاس 6، با اینکه به 6.3 اینچ افزایش یافته است، اما در ابعادی به اندازه نسخه قبلی قرار گرفته است. این پرچم‌دار در رنگ‌های Mirror Black ،Midnight Black و نسخه محدود Silk White عرضه خواهد شد.

نمایشگر: برش خورده!

همان‌طور که انتظار می‌رفت وان‌پلاس 6 از نمایشگری تمام صفحه استفاده می‌کند که بخش زیادی از پنل جلویی دستگاه را پوشانده است. با این حال در بالای نمایشگر یک برش را شاهد هستیم که از سنسور تنظیم نور و دوربین سلفی میزبانی می‌کند. البته این سنسور را می‌توان به وسیله یک نوار سیاه رنگ پوشاند اما تا انتشار به‌روزرسانی بعدی OxygenOS این قابلیت در دسترس نخواهد بود.

پنل مورد استفاده در وان‌پلاس 6 از نوع امولد بوده که گوشه‌هایی گرد داشته و از حاشیه‌های اندکی استفاده می‌کند. وضوح این نمایشگر 1080 در 2280 بوده و نسبت تصویر آن 19 به 9 خواهد بود که طول زیادی را دارد.

نرم‌افزار: اندروید با اکسیژن اضافی!

در پرچم‌دار جدید وان‌پلاس می‌توانیم آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 8.1 را مشاهده کنیم. اگرچه رام مورد استفاده در این مدل شباهت ظاهری زیادی به اندروید خام دارد اما قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده شده است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های افزوده شده را می‌توان جایگزینی کلیدهای ناوبری با جسچر (ژست‌های حرکتی) دانست. البته استفاده از این قابلیت به دلخواه کاربر بوده که می‌تواند فضای بیش‌تری از نمایشگر را در اختیار آن‌ها قرار دهد. در این قابلیت برای استفاده از سه کلید اصلی ناوبری، جسچرهای خاصی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال کشیدن انگشت به صورت سریع از پایین به بالا، می‌تواند جایگزین کلید هوم باشد. برای دسترسی به لیست برنامه‌های اخیر می‌توان انگشت خود را از پایین به سمت بالا کشیده و سپس مکث کرد و هم‌چنین برای بازگشت به منوها قبلی می‌توانید انگشت خود را از بالا و به چپ و راست حرکت دهید.

OxygenOS هم‌چنین قابلیت‌های دیگری نظیر حالت خواندن که برای خونایی بهتر متون استفاده می‌شود و پشتیبانی از جسچر بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر برای دسترسی سریع‌تر به دوربین و چراغ‌قوه را نیز ارایه می‌دهد. هم‌چنین کاربران می‌توانند حالت گیم را فعال کرده تا اطلاعیه‌های مزاحم نشان داده نشوند. قابلیت بازگشایی قفل صفحه به وسیله تشخیص چهره نیز دیگر قابلیتی است که در وان‌پلاس 6 آن را مشاهده می‌کنیم.

سخت افزار: قدرتمند و سریع

همان‌طور که وان‌پلاس اعلام کرده است، پرچم‌دار جدید این کمپانی برای سرعت ساخته شده است. از این رو می‌توانیم بهترین چیپست ساخته کوالکام تاکنون یعنی اسنپدارگون 845 را در قلب وان‌پلاس 6 مشاهده کنیم. این چیپست برای عملکرد بهتر با 6 یا 8 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. البته این اسمارت‌فون در نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی نیز در دسترس خواهد بود. این پرچم‌دار از دو سیم کارت به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

دوربین: دو چشم

وان‌پلاس 6 از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 به عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند. اگرچه این سنسور مشابه نمونه به کار رفته در وان‌پلاس 5T است اما سایز پیکسل‌ها در آن به 1.22 میکرون افزایش یافته است. هم‌چنین تثبیت کننده کمک می‌کند تا تصاویر با کمترین لرزش ممکن به ثبت برسند. از نظر تئوری سنسور مورد استفاده در وان‌پلاس 6 به نسبت نسل قبلی می‌بایست تصاویری واضح‌تر را در نور کم به ثبت برساند.

سنسور دوم نیز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 است که از زوم اپتیکال پشتیبانی نمی‌کند و برای ثبت تصاویر بوکه استفاده می‌شود. در بخش جلویی نیز می‌توانیم یک سنسور 16 مگاپیکسلی را مشاهده کنیم که توانایی ثبت تصاویر با وضوح فول اچ‌دی را داراست.

با توجه به استفاده از سخت‌افزار قدرتمند، وان‌پلاس 6 توانایی ضبط ویدیو با وضوح 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه را درست همانند رقبایی از جمله گلکسی S9 و آی‌فون X داراست. از جمله دیگر ویژگی‌های جدید این دوربین می‌توان به توانایی ضبط تصاویر آهسته با وضوح اچ‌دی و نرخ 480 فریم در ثانیه اشاره کرد.

باتری: روبه بهبود

در این بخش بهبود قابل توجهی را به نسبت وان‌پلاس 5T مشاهده نمی‌کنیم. در واقع باتری مورد استفاده در وان‌پلاس 6 همانند نسل پیشین 3300 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و حتی از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی نمی‌کند. با این حال تکنولوژی شارژ فوق سریع OnePlus Dash Charge می‌تواند به سرعت باتری را شارژ کند، حتی در صورتی که در حال استفاده از آن باشید.

قیمت و تاریخ انتشار: ارزان!

خوشبختانه برای دستیابی به وان‌پلاس 6 لازم نیست زمان زیادی را منتظر بمانید. این اسمارت‌فون در تاریخ 22 ماه مه در ایالات متحده و اروپا عرضه می‌شود. این هندست در نسخه پایه با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، 529 دلار قیمت خواهد داشت. این رقم در نسخه‌های 128 گیگابایت + 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت + 8 گیگابایت رم به ترتیب به 579 و 629 دلار می‌رسد. نسخه محدود Silk White تنها با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود.

2 در مورد “وان‌پلاس 6 با دوربین دوگانه و ۸ گیگابایت رم به‌صورت رسمی معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH