چگونه از ویژگی Smart Compose در جی‌میل استفاده کنیم؟

هنگامی‌که گوگل آپدیت جدید جی‌میل خود را در ماه آوریل ارایه داد، برخی ویژگی‌های جدید را نیز همراه با آن به نمایش گذاشت. ویژگی جدید این سرویس محبوب موسوم به Smart Compose، یک ابزار جدید برای ارسال پاسخ‌های هوشمند است که شاید استفاده از آن بسیار برای‌تان مفید باشد.

این ویژگی جالب قادر است حتی عبارات و جملات پیشنهادی را در هنگام تایپ ایمیل‌ها به شما ارایه ‌دهد.  در ادامه این مطلب قصد داریم تا نحوه فعال کردن و استفاده از این ویژگی جدید را آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

پاسخ هوشمند (Smart Compose) چیست؟

Smart Compose با استفاده از هوش مصنوعی آن‌چه که شما قصد تایپ کردن آن را دارید، حدس می‌زند. نحوه انجام این کار بدین صورت است که گوگل عادت‌های نوشتاری معمول شما به‌همراه گیرنده‌ها و موضوع پیام‌های محبوب‌تان را به‌عنوان مبنای کار خود قرار می‌دهد. بنابراین اگر شما در حال نوشتن یک ایمیل با موضوعی خاص باشید، Smart Compose در هنگام تایپ کردن تمام موارد مشابه و مرتبط را به شما نشان می‌دهد.

چگونگی فعال کردن Smart Compose در جی‌میل

برای شروع ابتدا باید به رابط جدید جی‌میل که گوگل اخیرا آن را همراه با بسیاری از ویژگی‌های جالب دیگر معرفی کرده است، منتقل شوید. پس از انجام این کار کافی است مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

در ابتدا با کلیک بر روی نماد چرخ دنده در قسمت بالا و سمت راست، به تنظیمات رفته و از قسمت General، گزینه Enable experimental access را فعال کنید. پس از انجام این کار باید به پایین صفحه بروید و تغییرات را ذخیره کنید. کار تمام است؛ حالا می‌توانید یک پیام جدید ایجاد کرده و از این ویژگی استفاده کنید.

تذکر: شاید مجبور باشید پس از فعال‌سازی این قابلیت مرورگر خود را ببندید و مجددا وارد حساب جی‌میل خود شوید.

چگونه از Smart Compose استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از این ویژگی بسیار ساده است. وقتی شروع به نوشتن یک ایمیل جدید می‌کنید، Smart Compose پیشنهادات خود را به‌صورت خودکار و در قالب یک متن به شما نشان می‌دهد. اگر متن نمایش داده شده همان چیزی بود که قصد تایپ کردن آن را داشتید کافی است کلید Tab را برای اضافه کردن متن پیشنهادی به متن ایمیل خود فشار دهید. در غیر این‌صورت، تایپ را ادامه دهید و Smart Compose نیز به ارایه پیشنهادات خود ادامه خواهد داد.

همان‌طور که گفته شد، این ویژگی به‌تازگی کار خود را شروع کرده است و انتظار می‌رود با گذشت زمان بهبود یافته و در کاهش زمان تایپ کردن به کاربران کمک کند.

نکته: جالب است بدانید در حال حاضر Smart Compose فقط قادر به ارایه عبارات پیشنهادی به زبان انگلیسی است و قصد دارد تا میزان اشتباهات دستوری احتمالی و همچنین نوشته‌های تکراری را کاهش داده و حذف کند؛ انتظار می‌رود که گوگل زبان‌های بیشتری را به این ویژگی کاربردی خود اضافه کند.

2 در مورد “چگونه از ویژگی Smart Compose در جی‌میل استفاده کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH