10 ویژگی گلکسی اس 5 که انتظار داریم داشته باشد!

1

 هنوز سال 2013 است و داریم از پرچمدار آتی سامسونگ که قرار است سال بعد معرفی شود حرف می‌زنیم.

احتمالا این خاصیت گلکسی اس‌های سامسونگ است که هر بار با آمدنشان کلی ما را ذوق زده کرده‌اند.

این اس آخری هم که دیگر به قول معروف ترکانده است. در مطلبی که پیش رو دارید 10 تا از ویژگی‌هایی که الان انتظار داریم پرچمدار آتی سامسونگ با خود داشته باشد، برای شما آورده‌ایم.

ممکن است برخی از این ویژگی‌ها نسبت به برخی دیگر احتمال بیشتری برای موجودیت داشته باشند. البته ما که خوشحال می‌شویم اگر تمامی این ویژگی‌ها را در گلکسی اس بعدی ببینیم.

1: صفحه نمایشی با زیر لایه پلاستیکی: اولین چیزی که به ذهنمان می‌آید یک صفحه نمایش با زیر لایه پلاستیکی است. بله این همان فن آوری است که به سامسونگ اجازه داده است صفحات خمیده یا انعطاف پذیر تولید کند. البته احتمال اینکه اس 5 را با یک صفحه خمیده ببینیم خیلی کم است، اما از آنجایی که این صفحات دوام بیشتری دارند، انتظار داریم در ساخت صفحه نمایش این پرچمدار از این فن آوری استفاده شود. در ضمن با استفاده از این فن آوری صفحه نمایش می‌تواند باریکتر ساخته شود.

2: اسکنر اثر انگشت: تب و تاب اسکنر اثر انگشت گذاشتن روی اسمارت فون‌های جدید هر روز داغ‌تر می‌شود. احتمال هم می‌رود که سامسونگ از این قافله عقب نماند. البته قرار دادن یک اسکنر روی یک تلفن اندرویدی یکم پیچیدگی دارد، زیرا باید گوگل را هم در نظر گرفت. گوگل باید تمامی اطلاعات گرفته شده از اسکنر را با پلی استور هماهنگ کند تا بتواند به کارایی لازم دست یابد. زیاد هم غیر ممکن نیست، دیر یا زود اتفاق می افتد.

3:دوربینی با رزولوشن بالا و زوم Lossless: اخیرا از این فن آوری زیاد می‌شنویم. با وجود دوربین‌هایی با رزولوشن بالا، سازندگان می‌توانند قابلیت‌های زوم 2x-3x را به تلفنهای‌شان بیاورند. دوربین 13 مگاپیکسلی اس 4 توانایی چنین کاری را نداشت. اما اگر برای اس 5 یک دوربین 20 مگاپیکسلی در نظر گرفته شود، به کار گیری زوم Lossless نیزامکان پذیر خواهد بود.

4:ضبط فول اچ دی با سرعت 60 فریم در ثانیه و OIS: چیپست در نظر گرفته شده برای اس 5، سریعتر از گذشته خواهد بود، پس انتظار داریم که سامسونگ قابلیت ضبط فول اچ دی را نیز به این اسمارتفون اضافه کند. درباره  تثبیت کننده اپتیکال تصویر هم، بیشتر رقبای این اسمارتفون در حال حاضر دارای این ویژگی هستند، پس به احتمال زیاد اس 5 نیز مجهز به آن خواهد شد.

5:بدنه با کیفیت: دیگر زمان آن رسیده است که سامسونگ هم برای پرچمدارانش بدنه‌ای در خور آنها بسازد. حداقل انتظاری که داریم یک قاب تمام فلز برای این پرچمدار است.

6:همیشه آماده گرفتن دستورات صوتی: نمی‌توان انکار کرد که Google Now در حال حاضر یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های درون اسمارتفون‌های اندرویدی است، اما فعلا تنها راه کار کردن با آن باز کردن این برنامه و سپس صحبت کردن است. موتورولا برای این مورد راه حلی پیدا کرده است و در چیپست X8 خود یک پردازنده زبان قرار داده است که باعث می‌شود این ویژگی همیشه فعال باشد، پس انتظار داریم سامسونگ هم در پرچم دار آینده خود چنین کند.

7:تولید دقیقتر رنگها: انتظار داریم در صفحه نمایش اس 5 رنگهای طبیعی‌تری ببینیم. مثلا ایرادی که به صفحه نمایش اس 4 وارد بود، تولید تصاویری بود که بیشتر به رنگ سبز یا آبی دیده می‌شدند. حالا ساتوره شدن بیش از حد رنگها بماند، پس دیگر زمان آن رسیده است که سامسونگ رنگهای طبیعی‌‌تری برای دیدگان کاربران خود تهیه ببیند.

8:خوانایی بهتر در محیط باز: مورد ضعیف دیگری که صفحه نمایش اس 4 آن را به دوش می‌کشید، خوانایی کم آن در زیر نور آفتاب بود. به طور کل AMOLEDها نسبت به LCDها از روشنایی کمتری برخوردارند، بنابراین خوانایی آنها زیر نور آفتاب نیز پایینتر از ال سی دی‌ها است. خوشبختانه در نوت 3 این کاستی تا حد امکان جبران شده بود و نسبت به اس 4، خوانایی صفحه نمایش بیشتر است، پس انتظار اینکه اس 5 از هر دوی اینها بهتر باشد، انتظار بیجایی نیست.

9:اسپیکرهای استریو با کیفیت بالاتر و قدرتمندتر: اینکه تا چه حد احتمال دارد این انتظار ما به حقیقت بپیوندد، زیاد نیست، زیرا به طور سنتی سامسونگ به اسپیکرهای اسمارتفونهای خود توجه زیادی نمی‌کند. اسپیکرهای اس 4 واقعا خوب و با کیفیت بودند، اما انتظار داریم که سامسونگ برای پخش برخی از افکتها یک اسپیکر دیگر هم در بدنه قرار دهد(مثل اسپیکرهای بوم ساوند اچ تی سی وان)البته احتمالش خیلی پایین است، زیرا سامسونگ علاقه زیادی به باریک بودن و سبک وزن بودن دارد.

10:تاچ ویز جدید: اس 3 بود که با اینرتفیس Nature UX به بازار آمد و تحولی بنیادین در اینترفیس اندروید به وجود آورد. از آن پس هر تغییری که بوده است، جزیی بوده و اینترفیس به طور کل تغییری نکرده است. انتظاری که داریم این است که اس 5 نیز با یک تغییر اینچنینی به بازار بیاید و کمی دست به سرو روی این رابط کاربری کشیده شود.

انتظار شما از پرچمدار آینده سامسونگ چیست؟ آیا به این اسمارتفون خوشبین هستید؟

9 در مورد “10 ویژگی گلکسی اس 5 که انتظار داریم داشته باشد!”

  1. تقاضا دارم از زد2 هم اگه اطلاعات خاصی دارین بذارین ,,,و کی وارد بازار میشه,,,البته اگه دوستان سامسونگی نمیزنن بیخ گوشم

  2. یه اس 3 داشتم هیچوقت ازش راضی نبودم بهد رفتم یه htc one گرفتم تازه معنی خلاقیتو فهمیدم
    به خدا بدونه تعصب میگم هیچوقت از برند سامسونگ خلاقیت ندیدم

  3. سامسونگ فقط داره با اعداد بازی میکنه وگرنه درپردازنده های 4 هسته ایش به پردازنده های 2 هسته ای سونی هم نمیرسه فقط تنهاچیزی که سامسونگ راخوب جلوه داده ال سی دی سوپر امولید هست که تصویر را باکیفیت نشون میده واین باعث میشه که حس خوبی به آدم بیادوبه پردازشش اهمیت نده حتی کیفیت دوربین را هم خوب جلوه میده که آدم در اولین نگاهش به دوربین احساس میکنه کیفیتی کاملا عالی داره ولی وقتی دقت میکنه میبینه که دوربین یا سخت افزارهای دیگه ی سامسونگ حتی یک سوم اعدادی که بهش نسبت داده اندرانمیتونه انجام بده این فقط ال سی دی هست که آدموفریب میده من باخرید نوت 3 به این نتیجه رسیدم که اشتباه بزرگی کردم وگوشی بسیارقدرتمندسونی تی ایکس رافروختم و1350000هزارتومان گذاشتم روش ونوت 3 راگرفتم که الان خیلی ضعیفتراز تی ایکسم عمل میکنه خیلی ضعیف خیلییییی

    1. آقا رضا این حرف رو شما اگه به یکی بگی که از گوشی سر در نمیاره شاید قبول کنه ولی خدا وکیلی حرفی که داری میزنی خودت قبول داری، آخه مرد حسابی کدوم … میاد یک میلیون و خورده ای پول بده فقط برای صفحه نمایش گوشی در ضمن این پنجمارک هایی که بعد از معرفی اسمارت فون ها تو سایت ها میزارن هم لابد همشون دروغه یا فقط به خاطر صفحه نمایشش این رتبه ها رو میدن

  4. بقیه هرچقدر میخوان منفی بدن… ولی بخاطر عدم صداقت سامسونگ، حالا حالاها دوست ندارم برگردم به سامسونگ.. : |

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH