جن مانستر: عینک اپل تا دسامبر سال 2021 عرضه نخواهد شد

جن مانستر، محقق موسسه Loup Ventures در تابستان گذشته اعلام کرد که عینک واقعیت‌افزوده اپل در سال 2020 عرضه می‌شود و این گجت به محصولی بزرگ‌تر از آی‌فون بدل خواهد شد. اما این اتفاق مربوط به سال گذشته است. مانستر که برای مدتی طولانی در موسسه سرمایه‌گذاری Piper Jaffray به بررسی محصولات اپل پرداخته است، اکنون پیش‌بینی می‌کند که گجت پوشیدنی اپل با یک سال تاخیر نسبت به پیش‌بینی اولیه روانه بازار می‌شود. در گزارش جدیدی که به صورت آنلاین منتشر شده است، مانستر می‌گوید که عینک اپل در سال 2021 عرضه خواهد شد.

بر اساس اظهارات مانستر، پس از دیدار با متخصصان حوزه واقعیت‌افزوده، هنوز چندین سال زمان لازم است تا محصولی مانند عینک اپل برای نخستین بار آماده عرضه به بازار شود. این نگرش اساسا اظهارات تیم کوک، مدیرعامل اپل در اکتبر گذشته را مورد تایید قرار می‌دهد؛ زمانی‌که وی اعلام کرد که تکنولوژی عینک واقعیت‌افزوده به بلوغ نرسیده است. به عقیده مانستر، احتمالا اپل هدست واقعیت‌افزوده خود را در دسامبر سال 2021 عرضه خواهد کرد. پیش‌بینی قبلی وی از ارایه این گجت در سپتامبر 2020 حکایت داشت. محقق انتظار دارد که اپل در نخستین سال عرضه هدست واقعیت‌افزوده خود، با فروش 10 میلیون دستگاهی این گجت مواجه شده و به دنبال آن تعدادی اپل‌واچ جدید که کمپانی برای سال نو در نظر گرفته است نیز عرضه خواهد شد.

با توجه به میانگین قیمت فروش 1300 دلاری، مدیراجرایی این شرکت سرمایه‌گذاری معتقد است که اپل در 12 ماه نخست عرضه عینک واقعیت‌افزوده خود به درآمد ناخالص 13 میلیارد دلاری دست خواهد یافت. وی می‌گوید که این مبلغ، 3 درصد از درآمد اپل در سال مالی 2022 را شامل خواهد شد. مانستر به مشتریان اعلام کرد که در سال 2023 اپل از اپل واچ، ایرپاد و عینک واقعیت‌افزوده 71 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند که از درآمد 12 میلیارد دلاری کمپانی در سال جاری بیش‌تر است.

“همان‌طور که گفته شد، ما معتقدیم که واقعیت‌افزوده حقیقت دارد و اپل از این مساله ذی‌نفع خواهد بود. انتظار می‌رود که مفهوم واقعیت‌افزوده در 3 مرحله اجرایی شود. در نخستین گام، پیش‌بینی می‌شود که پاییز امسال 2 یا 3 آی‌فون جدید به جرگه آی‌فون X با قابلیت اپتیکی پیشرفته برای واقعیت‌افزوده (آرایه‌های VCSEL) ملحق شوند. در مرحله دوم، توسعه‌دهندگان به آرامی و با استفاده از ARKit اپلیکیشن‌های مختلفی در زمینه بازی، تجارت‌الکترونیک و آموزش ارایه می‌کنند. نهایتا پیش‌بینی می‌کنیم که اپل عینک واقعیت‌افزوده خود را در اواخر سال 2021 به بازار عرضه کند.” جن مانستر، محقق موسسه Loup Ventures

بر اساس گزارش مانستر، نگرانی‌های مربوط به حریم‌خصوصی در ابتدای امر مانع پیشرفت عینک واقعیت‌افزوده خواهد شد. وی با اشاره به ناکامی پیشین عینک گوگل در سال 2014 و 2015، از آن به عنوان مدرکی جهت اثبات عدم آمادگی فعلی جامعه برای پوشیدن یک دوربین بهره می‌گیرد. البته بایستی خاطرنشان کرد که دوربین‌های روی گوشی‌های تاشو هم در ابتدا به عنوان یک تهدید امنیتی محسوب می‌شدند؛ اما بعدها به راحتی مورد پذیرش قرار گرفتند. مانستر می‌گوید که “در آینده، بدون ابزارهای پوشیدنی واقعیت‌افزوده قادر به زندگی نخواهیم بود و در آن مقطع زمانی، اپل یکی از محصولاتش را برای فروش در اختیار ما قرار خواهد داد.”

2 در مورد “جن مانستر: عینک اپل تا دسامبر سال 2021 عرضه نخواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH