درخواست انجمن توسعه‌دهندگان از اپل مبنی بر اصلاح اپ‌استور

به طورکلی فروشگاه اپ‌استور در سیستم‌عامل iOS اپل بسیار موفق بوده و فصل تعطیلات سال گذشته نیز در این زمینه گواهی می‌دهد. اگرچه ممکن است کمپانی دستیابی به این آمار و ارقام را جشن بگیرد، اما برخی از توسعه‌دهندگان احساس می‌کنند که اپ‌استور بهترین فضا را برای فعالیت آن‌ها فراهم نمی‌کند.

حداقل گروه جدیدی موسوم به انجمن توسعه‌دهندگان چنین عقیده‌ای دارد. این اتحادیه برخلاف نام خود یک انجمن غیررسمی بوده و به معنای “گردهمایی توسعه‌دهندگان و پشتیبانان جهت بهبود اپ استور برای همگان” است. در زمان نگارش مطلب، این گروه دارای بیش از 400 پشتیبان شامل توسعه‌دهندگان و سایر اشخاص است. اما بر اساس گزارش نشریه Wired، انجمن امیدوار است که تا کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در اوایل ماه ژوئن، تعداد اعضای خود را به 20 هزار نفر افزایش دهد.

این گروه در یک نامه سرگشاده به اپل، ابتدا از کمپانی درخواست می‌کند تا پیش از ماه جولای 2019، امکان نصب رایگان و آزمایشی کلیه اپلیکیشن‌ها بر روی پلتفرم را فراهم نماید. توسعه‌دهندگان به دلیل دهمین سالگرد تاسیس اپ‌استور که در ماه جولای سال جاری به وقوع خواهد پیوست، از اپل خواسته‌اند تا تغییرات مذکور را اعمال کند.

گروه دلایل اهمیت بسیاربالای نصب رایگان و آزمایشی اپلیکیشن‌ها را این‌طور توضیح می‌دهد:

ارزیابی آزمایشی و رایگان اپلیکیشن‌ها مکان مناسبی برای آغاز و تجمیع تحرکات ضروری جهت ایجاد تغییرات قابل‌توجه است. نسخه‌های آزمایشی به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهند تا تولیدات خود را به کاربران نمایش داده و آن‌ها را ارزش‌گذاری کنند. پیش از iOS، توسعه‌دهندگان مک نیز به شدت بر تست رایگان اپلیکیشن‌ها متکی بودند و در زمان ساخت نرم‌افزارهای بزرگ، این مسئله امکان امرارمعاش آن‌ها را فراهم می‌کرد.

با دستیابی به این هدف، گروه بر مقوله توسعه معقول‌تر درآمد برای توسعه‌دهندگان تمرکز خواهد کرد. در حال حاضر اپل 30 درصد از هزینه پرداختی کاربران برای اپلیکیشن‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای را تصاحب می‌کند که این میزان در مقایسه با مبلغ دریافتی مایکروسافت، حتی پیش از اعلام سهم درآمدی این شرکت از محصولات تولیدی سال جاری نیز بیش‌تر است.

حتی در صورت دستیابی انجمن به تعداد اعضای هدف‌گذاری شده، باز هم پیش‌بینی واکنش اپل به درخواست گروه، امری دشوار خواهد بود. انجمن غیررسمی می‌گوید که در صورت تحقق این هدف، همچنان به تلاش‌های خود برای پیش‌برد هرچه بیش‌تر اصلاحات موردپسند توسعه‌دهندگان و تغییرات انجمن‌محور ادامه خواهد داد.

2 در مورد “درخواست انجمن توسعه‌دهندگان از اپل مبنی بر اصلاح اپ‌استور”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH