گوگل و ‌ال‌جی در یک همکاری مشترک از نمایشگر اولد هدست VR با نرخ تازه سازی 120 هرتز رونمایی کردند

ماه مارس گذشته گوگل و شرکت ال‌جی اعلام کردند که به طور مشترک در حال کار بر روی پروژه ساخت یک  نمایشگر AR/VR هستند که در ماه مه نیز از آن رونمایی خواهند نمود. دیروز طبق وعده قبلی از این پنل 4.3 اینچی در نمایشگاه و بازار Display Week 2018 لس‌آنجلس رونمایی کردند.

گوگل

این نمایشگر جدید دارای وضوح تصویر خارق العاده 4800 در 3840 و چگالی پیکسلی 1443ppi است. همچنین نرخ تازه‌سازی آن 120 هرتز و میدان دیدی برابر با 120 در 96 دارد. دو عدد از این پنل‌ها در کنار هم مورد استفاده قرار می‌گیرند به این صورت که برای هر چشم یک پنل اختصاص داده می‌شود. این پنل‌ها برای استفاده در موبایل‌های دارای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تا کیفیت 18 مگاپیکسل بهینه‌سازی شده‌اند. پس باید اعتراف کرد که در حال حاضر این نمایشگر اولد عینک‌های VR، دارای بالاترین وضوح تصویر در دنیا هستند.

طبق تحقیقات خود گوگل که بر روی این نمایشگر انجام داده است، مشخص شد که مرز نهایی دید انسان وضوح تصویری در حدود 9600 در 9000 و میدان دید ما نیز 160 در 150 است. به همین منظور با بهره‌گیری از یک درایور مدار مجتمع سفارشی با پهنای باند بالا و استفاده از تکنیک Foveated rendering،  این اطمینان حاصل شده است تا کاربر بتواند سوژه را با کیفیت HD مشاهده کند در حالی که پس زمینه اطراف سوژه به صورت محو شده در بیاید.

گوگل

البته اگر به همراه یک دستگاه گوشی هوشمند یا دستگاهی که مجهز به تراشه موبایلی است استفاده گردد، نرخ تازه‌سازی ممکن است تا سطح 75 هرتز کاهش یابد. با این حال این نمایشگر جدید برتری محسوسی به نمایشگر‌های فعلی که در هدست‌های VR مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارد. زیر نمایشگر‌های فعلی به طور میانگین تنها تا سطح 2 مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کنند.

1 در مورد “گوگل و ‌ال‌جی در یک همکاری مشترک از نمایشگر اولد هدست VR با نرخ تازه سازی 120 هرتز رونمایی کردند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH