هر آنچه از رویداد سالانه شیائومی انتظار داریم

31 مه، هشتمین سالروز آغاز فعالیت‌های شیائومی است و اکنون لی‌جون، مدیرعامل کمپانی اعلام کرده است که این شرکت در رویداد پیش‌رو از محصولات متنوع و جدیدی رونمایی خواهد کرد. با توجه به این‌که 31 مه، مهم‌ترین روز سال 2018 برای شیائومی به شمار می‌آید؛ لذا می‌توانیم انتظار مشاهده سورپرایزهایی فوق‌العاده را داشته باشیم. با این‌حال غول چینی کلیه محصولاتی که در روز 31 مه معرفی خواهند شد را تائید نکرده است. در ادامه فهرستی از محصولاتی که بر اساس پیش‌بینی‌ها در رویداد سالانه شیائومی معرفی می‌شوند، ارایه شده است.

شیائومی Mi 8

ستاره پیشرو این رویداد، اسمارت‌فون پرچم‌دار شیائومی Mi 8 خواهد بود. با وجود این‌که Mi 6 آخرین پرچم‌دار سری Mi به شمار می‌رود؛ اما بر اساس برخی گزارشات، کمپانی تصمیم گرفته تا از نام Mi 7 صرف‌نظر کند و هشتمین سالگرد فعالیت خود را با عرضه یک دستگاه اختصاصی تحت عنوان Mi 8 جشن بگیرد. شیائومی Mi 8 مطمئنا فروش می میکس 2S را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ چرا که این محصول یک پرچم‌دار شاخص با بهترین فناوری‌هایی است که تا به امروز توسط غول چینی در یک گوشی به‌کارگیری شده است. توجه داشته باشید که پیش‌تر کمپانی با انتشار یک تیزر رسمی، عرضه اسمارت‌فون Mi 8 را تایید نموده است. بنابراین در مورد شایعاتی پیش‌پا افتاده صحبت نمی‌کنیم. انتظار می‌رود که Mi 8 دستگاهی قدرتمند و نوآورانه باشد. بر اساس شایعات، این هندست مجهز به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر و یک سیستم تشخیص چهره 3 بعدی مشابه با فناوری فیس آی‌دی مورد استفاده در اپل آی‌فون X است.

این سیستم به منظور تطبیق عمق سنسور جهت تشخیص 3 بعدی چهره کاربر به کار گرفته می‌شود. مطمئنا شیائومی Mi 8 در بخش داخلی بدنه از یک تراشه 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 845 ساخت شرکت کوالکام استفاده می‌کند که بهترین پردازنده این کمپانی تا به امروز محسوب شده و با حداکثر فرکانس 2.8 گیگاهرتز فعالیت خواهد کرد. تراشه مذکور بایستی با حداکثر 8 گیگابایت رم و سقف 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه شود. اسمارت‌فون‌های سری Mi شیائومی همواره دستگاه‌هایی جمع وجور بوده‌اند؛ اما حداقل بر اساس اطلاعات فاش شده، Mi 8 از این قاعده مستثنی خواهد بود. انتظار می‌رود که این هندست از یک نمایشگر 6.01 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره‌مند باشد؛ اما با توجه به طراحی بدون‌حاشیه صفحه نمایش، ابعاد گوشی بیش‌از اندازه بزرگ نخواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها، قیمت‌گذاری شیائومی Mi 8 در چین از 2799 یوان (تقریبا معادل با 316 دلار/372 یورو) آغاز می‌شود. این قیمت‌گذاری مربوط به نسخه‌ای از گوشی با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است؛ در حالی‌که بر اساس شایعات، مدل 128 گیگابایتی این هندست با 8 گیگابایت رم به قیمت 3199 یوان فروخته خواهد شد.

شیائومی Mi Band 3

همچنین شیائومی قصد دارد تا در هشتمین رویداد سالانه خود در روز 31 مه، گجت Mi Band 3 جدیدی را عرضه نماید. شیائومی 2 سال پیش و برای نخستین بار از جدیدترین ابزار ردیاب تناسب‌اندام خود با نام می باند 2 رونمایی کرد. از آن زمان، می باند 2 همواره پرفروش‌ترین ابزار پوشیدنی نظارت بر تناسب‌اندام بوده است؛ اگرچه این گجت تنها یک مچ‌بند هوشمند ارزان‌قیمت با ویژگی‌هایی محدود است. اخیرا شیائومی می باند 3 طی رویداد معرفی نخستین اسمارت‌فون گیمینگ کمپانی با نام بلک شارک بر روی مچ دست لی‌جون، مدیرعامل شیائومی رویت شد. بر اساس آخرین اطلاعات لو رفته و گمانه‌زنی‌ها، طراحی شیائومی می باند 3 نسبت به می باند 2 تفاوت چندانی نخواهد داشت. این مچ‌بند مجهز به نمایشگر کمی بزرگ‌تر و قابلیت‌های ارتقایافته است. همچنان در پشت صفحه نمایش این گجت، یک سنسور سنجش ضربان قلب قرار می‌گیرد؛ اما می باند 3 قادر به نمایش ضربان قلب به صورت آنی و پیوسته خواهد بود. لذا زمانی‌که کاربر در معرض خطر قرار گیرد، مچ‌بند هوشمند می‌تواند به وی هشدار دهد. بعلاوه مشخصه آماری ضربان قلب بر روی اپلیکیشن Mi Fit نیز بایستی به‌روزرسانی شود. عملکرد حالت نظارتی خواب نیز باید با پشتیبانی از وضعیت‌های مختلف عمق خواب، بهبود یابد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که می باند 3 مجهز به یک فشارسنج به منظور نظارت بر فعالیت‌های مختلف ورزشی باشد.

رابط کاربری MIUI 10

شیائومی از رویداد 31 مه به منظور عرضه آخرین نسل از رابط کاربری سفارشی شده خود با نام MIUI 10 بهره خواهد برد. بر اساس یک پوستر رسمی که عرضه رابط کاربری MIUI 10 در رویداد سالانه 31 مه را تایید می‌کند، رابط کاربری جدید سرعتی فراتر از رعدوبرق خواهد داشت. این موضوع نشان می‌دهد که تیم توسعه در مقوله بهینه‌سازی کارکرد سیستم تلاش زیادی به خرج داده است تا رابط کاربری سریع و روانی را با امکانات متعدد عرضه نماید؛ مشخصه‌ای که نسخه خام و سبک سیستم‌عامل اندروید از آن بی‌بهره است.

براساس گزارشات، شیائومی Mi 8 به صورت پیش‌فرض با رابط کاربری MIUI 10 عرضه خواهد شد و در این‌صورت مطمئنا رابط کاربری مذکور مبتنی بر اندروید اوریو خواهد بود. MIUI 9.5 آخرین به‌روزرسانی ارایه شده برای هندست‌های شیائومی به شمار می‌آید و MIUI 10 برای آن‌دسته از گوشی‌های شیائومی با سیستم‌عامل قدیمی‌تر از اندروید مارشملو قابل دسترس نخواهد بود. همچنین شایعاتی مبنی بر معرفی تراشه Surge S2 طی این رویداد مطرح شده است؛ اما در حال حاضر اطلاعات اندکی در این زمینه وجود دارد.

2 در مورد “هر آنچه از رویداد سالانه شیائومی انتظار داریم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH