نسل جدید آی‌فون‌های اپل به سه دوربین اصلی مجهز می‌شود

ماه گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر این که اپل یکی از آی‌فون‌های 2018 را به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد کرد. حال شاهد انتشار صحبت‌های بیشتری در این خصوص هستیم. این بار Lu Jialin، تحلیل‌گر Deutsche Securities، اقدام به اظهار نظر در این خصوص کرده است. به گفته وی سیستم جدید دارای دو لنز stereo-vision و یک لنز تله‌فوتو خواهد بود. این فناوری دوربین‌های سه گانه را قادر خواهد کرد تا بدون استفاده از لیزری که در دوربین جلوی آی‌فون X، تحت عنوان TrueDepth، استفاده شده اقدام به گرفتن عکس‌های سه‌بعدی کنند.

دوربین سه‌گانه‌ای با قابلیت گرفتن تصاویر سه‌بعدی می‌تواند عملکرد هندست در بخش واقعیت افزوده را تا حد زیادی نسبت به رقبا متمایز کند. تیم کوک، مدیر عامل اجرایی اپل، همانطور که پیش از این نیز نشان داده است، توجه ویژه‌ای به فناوری واقعیت افزوده دارد. سال گذشته نیز این شرکت بسته ویژه ARKit را برای توسعه‌دهندگان ارایه کرد. بدون اغراق باید گفت در حال حاضر دوربین گوشی‌های آی‌فون یکی از بهترین عملکردها را در بازار اسمارت‌فون‌ها در این بخش دارند و با به کارگیری فناوری دوربین سه‌گانه و افزوده شدن قابلیت‌هایی مانند زوم بیشتر این عملکرد می‌تواند بهتر نیز شود.

اگر این اخبار واقعیت داشته باشند، آی‌فون با دوربین سه‌گانه اولین اسمارت‌فونی نخواهد بود که این ویژگی را دارد. در سال جاری هواوی گوشی پی 20 پرو را با سه دوربین در پشت ارایه کرد. پرچم‌دار هواوی دارای یک دوربین 40 مگاپیکسلی RGB، یک دوربین 20 مگاپیکسلی مونوکروم و یک دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو است.

آی‌فونی با دوربین سه‌گانه شاید شبیه به تصویری باشد که در بالای مطلب آورده شده است. این تصویر توسط Martin Hajek برای iDrop News طراحی شده است.

2 در مورد “نسل جدید آی‌فون‌های اپل به سه دوربین اصلی مجهز می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH