رقابت احتمالی تراشه اسنپدراگون 1000 کوالکام با پردازنده‌های اینتل در بازار اولترابوک‌ها

دیروز شنیده شد که کوالکام مشغول ساخت تراشه اسنپ‌دراگون 850 برای لپ‌تاپ‌های مبتنی بر معماری ARM و سیستم‌عامل ویندوز 10 است. اما شایعات در این‌جا هم متوقف نشدند. کمپانی به دنبال استخدام افرادی برای کار بر روی تراشه‌های اسنپ‌دراگون 1000 است که مستقیما با پردازنده‌های Core اینتل رقابت خواهند کرد.

تراشه اسنپ‌دراگون 850 به منظور افزایش توان طراحی حرارتی لپ‌تاپ‌ها در محصولاتی با ابعاد فیزیکی بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. توان یک تراشه اسنپ‌دراگون 845 حدودا 5 وات است؛ در حالی‌که توان‌مصرفی پردازنده مرکزی چیپست اسنپ‌دراگون 1000 به تنهایی 6.5 وات خواهد بود. با احتساب واحد پردازش گرافیکی، توان مصرفی نهایی از این رقم تجاوز می‌کند.

به عنوان مقایسه، توان‌مصرفی تراشه 2 هسته‌ای (با 4 رشته پردازشی) پنتیوم 4410Y معادل با 6 وات است و این چیپست با فرکانس 1.5 گیگاهرتز عمل می‌کند (توجه کنید که تراشه مذکور، پردازنده گرافیکی اینتل را نیز شامل می‌شود). تراشه‌های متنوعی از خانواده Core m و سری Y با توان طراحی حرارتی مشابه در اولترابوک‌ها به‌کار گرفته می‌شوند.

در اواخر سال 2018 یا اوایل سال 2019 می‌توان شاهد رونمایی از دستگاه‌هایی با تراشه اسنپ‌دراگون 1000 باشیم. احتمالا ایسوس اولین محصول با این مشخصه را با اسم رمز پریموس (Primus) ارایه می‌کند. در صورتی‌که همه چیز طبق برنامه پیش برود، ایسوس این گجت را در فصل پاییز عرضه خواهد کرد.

2 در مورد “رقابت احتمالی تراشه اسنپدراگون 1000 کوالکام با پردازنده‌های اینتل در بازار اولترابوک‌ها”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH