چند ترفند ساده برای رفع مشکل باتری تعویض شده آی‌فون

اگر باتری آی‌فون خود را توسط یک تکنسین مجاز اپل تعویض کرده‌اید اما هنوز هم با آن مشکل دارید به‌راحتی می‌توانید از طریق ترفندی که در ادامه به آن می‌پردازیم مشکل خود را برطرف کنید؛ با ما همراه باشید.

جایگزین کردن یک باتری جدید به جای نمونه قدیمی که توسط تکنسین اپل انجام شود چیزی حدود 30 دلار برای شما هزینه خواهد داشت و البته انجام این کار نیز ساده خواهد بود. با این حال، اگر بعد از جایگزینی باتری آی‌فون خود، باز هم با مشکل مواجه شدید می‌توانید با راه‌اندازی مجدد سخت‌افزاری، کالیبراسیون باتری جدید و یا تعویض باتری جایگزین شده، مشکل خود را برطرف کنید.

انجام ری‌استارت سخت‌افزاری یا بازیابی DFU   

برای شروع، ساده‌ترین کاری که می‌توانید با انجام آن تقریبا هر مشکلی را حل کنید این است که به‌سادگی آی‌فون خود را مجددا راه‌اندازی کنید. اگر این گزینه برای شما کارآمد نبود، گام بعدی استفاده از ترفند بازیابی DFU است که شما همچنین می‌توانید در زمانی‌ که گوشی شما روشن نمی‌شود از آن کمک بگیرید. این‌که چگونه می‌توان راه‌اندازی مجدد را انجام داد به مدل آی‌فون شما بستگی دارد:

آی‌فون 6s و نسخه‌های قبلی: دکمه‌های هوم (Home) و پاور را برای مدت ده ثانیه و تا زمانی که لوگو اپل ظاهر می‌شود، نگه دارید.

آی‌فون 7: دکمه‌های پاور و کاهش صدا را برای حدود 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

آی‌فون 8 و نسخه‌های بعدی: ابتدا دکمه افزایش صدا و سپس دکمه کاهش صدا را فشار داده و سپس رها کنید. پس از آن دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

اگر این مدل از ری‌استارت گوشی هنوز هم مشکلات مربوط به باتری شما را حل نکرد، می‌توانید روش بازیابی DFU را امتحان کنید که به‌طور کامل اطلاعات آی‌فون شما را پاک می‌کند؛ پس بهتر است قبل از انجام هر کاری از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و سیستم‌عامل خود را به‌روز کنید.

کالیبراسیون باتری جدید

اگر خودتان با استفاده از کیت iFixit باتری را جایگزین کردید، احتمالا دستورالعمل‌هایی برای کالیبراسیون باتری به شما ارایه شده است. با این حال، اگر افراد غیر متخصص باتری گوشی را تعویض کرده باشند احتمالا این کار را برای شما انجام نداده‌اند. بنابراین اگر دچار مشکلات باتری هستید، انجام این کار ارزشمند خواهد بود.

کالیبراسیون باتری بسیار ساده است اما نیاز به کمی صبر و حوصله دارد. در ابتدا اجازه دهید تا شارژ گوشی شما به‌طور کامل خالی شود و سپس آن را 100 درصد بدون وقفه شارژ کنید. کار تمام است، باتری شما در حال حاضر کالیبره شده است.

خوب است که این کار را هر چند ماه یک بار انجام دهید تا درصد میزان باتری را تا حد ممکن دقیق نگه دارید، این ترفند به‌خصوص برای گوشی‌های قدیمی آی‌فون بسیار کاربردی خواهد بود و می‌تواند باتری گوشی را سرحال کند.

تعویض باتری نو

اگر هیچ یک از موارد فوق کار نکرده باشد، احتمال دارد که باطری جایگزین شما خالی باشد. این اتفاق بسیار نادر است، اما امکان رخ دادن آن وجود دارد. بنابراین اگر شما از طریق یک نمایندگی مجاز اپل باتری گوشی خود را تعویض کرده‌اید، باید مجددا به آن‌ مراجعه کرده و مشکل خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

اگر خودتان با استفاده از کیت iFixit باتری را تعویض کرده‌اید، می‌توانید با iFixit تماس بگیرید و مشکل خود را توضیح دهید. در صورت لزوم، آن‌ها می‌توانند یک باتری جایگزین جدید را به‌صورت رایگان برای شما ارسال کنند.

iFixit، یک نام تجاری جدید برای کیت تعمیرات گوشی‌های آی‌فون 7 و 7 پلاس است و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به‌تنهایی باتری گوشی هوشمند آی‌فون و یا صفحه نمایش شکسته شده آن را خودتان تعویض کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH