سرمایه گذاری اچ‌تی‌سی در حوزه فناوری‌های پیشرفته

بعد از مدت‌های کشمکش در بازار گوشی‌های هوشمند سرانجام شرکت HTC اعلام نمود که قصد دارد با سرمایه‌گذاری در بخش فناوری‌های جدید و نوظهور، برای سال‌های آتی ثبات و پایداری را بار دیگر برای شرکت به ارمغان آورد. در این خصوص مدیر عامل HTC چر وانگ با اشاره به سرمایه‌گذاری سنگین شرکت در حوزه فناوری روبه رشد واقعیت مجازی (VR)، ابراز داشت در سایر بخش‌ها نیز تلاش‌های بسیار خوبی انجام گرفته است که در نهایت منجر به سودآوری در تولید گوشی‌های هوشمند شرکت خواهد شد.

HTC

در حال حاضر شرکت HTC با اتخاذ یک رویکرد محتاطانه در بخش تولیدات تلفن‌های همراه خود در پی به حداقل رساندن میزان ضرر و زیان ناشی از کاهش درآمد است.

به گفته وانگ، بخشی از این پول در حوزه فناوری‌های 5G سرمایه‌گذاری شده است و انتظار می‌رود که حیطه کاری شرکت در آینده نزدیک بیشتر حول محور فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی و توسعه اینترنت اشیا متمرکز گردد. به علاوه در کنار تمام این موارد نگاه ویژه‌ای نیز به فناوری‌های مرتبط با بلاک‌چین خواهند داشت و معتقدند که بهره‌گیری از این فناوری در برنامه‌های تجاری آینده شرکت، درآمد بالا و سود‌دهی زیادی برای شرکت HTC به همراه خواهد داشت.

صرف نظر از وضعیت مالی شرکت در چند سال اخیر، به نظر می‌رسد آنها به موفقیت خود در طی سال‌های پیش‌رو بسیار خوشبین هستند. با تمام این اوصاف با توجه به اینکه بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های نسبتا جدید و کمتر شناخته شده دنیای فناوری است، انتظار کسب درآمد‌های بسیار بالا چندان منطقی نیست. در حقیقت باید ببینیم شرکت چه ایده‌هایی برای رسیدن به این اهداف بلند پروازانه در کوتاه مدت دارد و چگونه قصد محقق نمودن این برنامه‌ها را دارد.

در کنار این مسائل باید به این نکته توجه داشت که شرکت چه طرحی برای بازسازی رتبه و اعتبار از دست رفته خود در بازار تلفن‌های همراه دارد. زیرا در طی سه سال گذشته گوشی‌های هوشمند شرکت همواره با ضرر و زیان همراه بوده‌اند و شاید اگر درخواست کمک گوگل برای همکاری با آنها و درآمد ناشی از آن نبود، به زودی باید اخبار مربوط به ورشکستگی این برند شیک و نوستالژیک را منتشر می‌کردیم. با این حال اولین خبر امیدوارکننده که از درون شرکت به گوش می‌رسد در رابطه با عرضه هدست‌های واقعیت مجازی Vive Pro است که انتظار می‌رود در طی ماه جاری رسما وارد بازار شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH